مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

معمولا مسئله اختلاف فرهنگي در ازدواج، خصوصا در سنين پايين تر ناديده گرفته مي شود. چرا كه عشق و هيجان زياد ميان دختر و پسر براي ازدواج معمولا چشم و گوش آن ها را نسبت به موضوع اختلاف فرهنگي مي بندد. در اينجا نقش خانواده ها بسيار پر رنگ است. به هرحال لازم است اختلاف فرهنگي در ازدواج به دقت بررسي شود. فلسفه مشاوره قبل از ازدواج نيز بررسي همين تفاوت هايي است كه معمولا توسط زوجين يا خانواده ها ناديده گرفته مي شود. عدم توجه به اين اختلافات يكي از عوامل اصلي شروع مشكلات در زندگي مشترك زوجين خواهد بود. بهتر است قبل از ازدواج هر دو طرف تفاوت ها را شناسايي و در مورد آن ها بيشتر تامل كنند. در اينجا به جوانبي كه قبل ازدواج بايد اهميت بيشتري دهند اشاره كرده ايم.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه اختلاف فرهنگي در ازدواج مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

فرهنگ چيست؟

فرهنگ مبحث بسيار پيچيده ايست كه شرايط مختلفي روي آن تاثير مي گذارد. جنبه هايي مثل مذهب، زبان، قوميت، تحصيلات، ارزش ها، طرز فكر، سطح مادي، وضعيت خانواده، قوانين و سياست براي تعريف فرهنگ استفاده مي شوند. در ازدواج برخي تفاوت هاي فرهنگي مي تواند باعث آسيب ديدن زندگي مشترك شوند. در گذشته به دليل سنتي بودن جوامع و بعد مسافت، اكثر ازدواجات درون فرهنگي بود و به مسئله اختلافات فرهنگي توجهي نمي شد. اما امروزه به دليل گسترش تكنولوژي و راحتي سفر كردن، امكان ارتباط افراد از اقوام مختلف و صورت گرفتن ازدواج ميان آن ها بيشتر كرده. همين مسئله، نقش اختلاف فرهنگي در ازدواج را پر رنگ كرده است.

 

ابعاد اختلاف فرهنگي و پيامد آن ها:

تفاوت هاي فرهنگي در جنبه هاي بسيار زياد و متنوعي گسترده مي شود اما در اينجا مهم ترين آن ها را بيان مي كنيم:

ارزش هاي مذهبي:

يكي از مسائلي كه در جامعه ما بسيار مهم است و به نوعي ارزش مهمي به حساب مي آيد اختلاف ديدگاه مذهبي است. اين مورد به خصوص در مورد تربيت فرزند، مي تواند چالش بر انگيز باشد و بهتر است قبل از ازدواج به توافق در اين مورد دست پيدا كنيم و تا مي توانيم اختلافي در اين مسئله نداشته باشيم.

تفكر ها و باور ها:

برخي باورها از تربيت والدين، فرهنگ جامعه يا آداب و رسوم منطقه فرد ناشي مي شود. باورهايي مثل ميزان آزادي همسر، وظايف زن و مرد، برابري زن و مرد در شغل داشتن يا كاركردن، ارتباط با خانواده و ارزش هاي اجتماعي از اين دسته است كه تفاوت در ديدگاه ها مي تواند مشكل ساز باشد. اين مسئله غالبا قابل تفاهم و توافق است.

آداب و رسوم:

تشريفات و مراحل شروع يك زندگي بسيار وابسته به آداب و رسوم خانواده ها است. نحوه برگزاري مراسم ازدواج، طول مدت نامزدي و عوامل ديگر جزء آداب و رسوم مي باشد. معمولا اختلاف نظرها در اين موارد تنش ها را در اوايل ازدواج زياد مي كند و ممكن است موجب اختلافات مزمن و طولاني مدت شود. اما در بيشتر مواقع اختلافات به توافق منتج مي شود.

سبك زندگي:

نحوه پوشش، غذا خوردن، مهماني گرفتن يا ميزان ارتباط با دوستان از جمله مباحثي است كه فرد در خانواده و جامعه خود ياد مي گيرد. اين بخش كوچكترين مسائل زندگي زناشويي را تشكيل مي دهد كه هر كدام مي تواند تاثير زيادي در جر و بحث هاي كوچك اما طولاني مدت ايجاد كند.

هدف ها و ايده آل ها:

فرهنگ محيط و خانواده ما، رويا هاي ما و بلند پروازي هاي ما را مي سازند. ممكن است زني، همسر قانع و محافظه كار بخواهد اما همسر او روياهاي بلند در سر دارد. ممكن است در گذر زمان، ممانعت هاي زن باعث سركوب همسر و احساس شكست را به او بدهد. نمونه شديدتر اين مسئله، زني است كه روياي پيشرفت دارد اما همسرش اجازه رويا پردازي به او نمي دهد. لازم است در اين زمينه حتما قبل از ازدواج باهم به توافق برسيد.

ميزان و نحوه ارتباط با خانواده:

بعد از ازدواج، خانواده شما تغيير مي كند اما در بعضي از فرهنگ ها، روابط فاميلي و خانوادگي بسيار مهم است. بر عكس برخي افراد حتي پدربزرگ و مادر بزرگ خود را نمي بينند. اين مسئله كاملا فرهنگي و بافتي است و دختر و پسر در صورت حل نكردن اين اختلافات قطعا در آينده به مشكل بر مي خورند.

 

با اختلاف ها چه كنيم؟

بهترين راه اين است كه براي ازدواج حدالامكان به يك خودشناسي رسيده باشيم و به كساني كه بيشتر به ما شباهت دارند نزديك شويم. آشنايي قبل ازدواج و رسيدن به يك شناخت به دختران و پسران كمك مي كند تا پي به اختلافات فرهنگي ميان خانواده هاي خود ببرند. افراد مي توانند در تمام مراحل آشنايي با مشورت از خانواده و متخصصين، در مسير درستي قرار بگيرند.

قبل از ازدواج لازم است كه با آگاهي، هوشياري و بدون هيچ تعارف يا ملاحظه اي درباره اين مسائل صحبت كنيم. به طور كلي با اختلاف ها و تفاوت ها به سه شكل مي توان برخورد كرد.

توافق:

صحبت و توافق بين ارزش ها و تفاوت هاي فرهنگي مهم ترين راه براي حل اختلافات فرهنگي است. به اين صورت كه دو طرف بپذيرند كه به تفاوت هاي فرهنگي هم احترام بگذارند. براي اين مرحله مي توان به شركت در آداب و رسوم همسر، دادن هديه در جشن هاي فرهنگي يا مذهبي همسر، شوخي مودبانه (نه تمسخر) با تفاوت ها كه باعث كاهش حساسيت آن مي شود، برخي از راه هايي است كه مي توان بر سر تفاوت ها به توافق رسيد.

حل كردن:

برخي از اختلافات كاملا قابل حل هستند. اختلافاتي مثل نحوه پوشش، كار كردن زن در بيرون يا مرد در منزل، محدوده ارتباطات، تفريحات شخصي و مشترك و روابط با خانواده ها همگي موشعاتي قابل بحث هستند. به طور طبيعي اين قسمت نمي تواند خيلي پررنگ باشد اما لازم است كه حداقل بخشي از اختلافات كاملا حل شده باشد.

تعيين يك حد و مرز:

مهم ترين علت درگيري ها و جدايي ها، تفاوت هاي حل نشده است. مي توان بخش هايي از تفاوت ها را به عنوان حد و مرز هاي شخصي فرد در نظر گرفت. اما ازدواج يك رابطه دو طرفه است و نمي توان تمام اختلافات را به عنوان مرز هاي شخصي در نظر گرفت و بايد تا مي توان از اين بخش از اختلافات جلوگيري كرد. براي تعيين ميزان حد و مرز در رابطه كليك كنيد.

 

سخن آخر:

اينكه دختر و پسر تفاوت هاي فرهنگي را نبينند يا به آن اهميت ندهند امري طبيعي است. اما گاهي اوقات خانواده ها نيز از برخي موضوعات جزئي غفلت مي كنند كه آسيب هاي شديدي مي تواند به ازدواج وارد كند. بنابراين لازم است فردي بي طرف، به عنوان كسي كه ترسي از قضاوت شدن يا تعارفي با هيچ طرف ندارد از بيرون اين افراد را مورد بررسي قرار دهد و نكات ناديده گرفته شده را به آن ها گوش زد كند. روانشناس خانواده و مشاوره پيش از ازدواج امري بسيار مهم است كه حتما بايد توسط خانواده ها جدي گرفته شود. اين نكته هم قابل ذكر است كه مشاور به شما، فقط حقايق را به شما نشان مي دهد و در نهايت تصميم با خودتان است.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه اختلاف فرهنگي در ازدواج مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : اختلاف فرهنگي در ازدواج

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۰ آذر ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۵۳:۵۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی