مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

حرف زدن كودك با خودش در سن 3 تا 5 سالگي طبيعي است و راهي براي بيان افكار و احساسات دروني كودك به حساب مي آيد. اما بسياري از والدين نگرانند كه آيا حرف زدن كودك با خودش نشانۀ مشكلي است؟ صحبت كردن كودك با خودش در سنين مشخصي يكي از خصوصيات رشد شناختي است و باعث پرورش خلاقيت كودك مي شود. كودكاني كه خلاق تر  هستند، بيشتر خيال پردازي مي كنند و اين ويژگي در تك فرزندها بيشتر است. حرف زدن كودك با خودش، او را با محيط اطرافش آشناتر كرده و باعث بهتر شدن گفتارش مي شود. در اين مقاله در مورد حرف زدن كودكان با خودشان صحبت ميكنيم.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه كودك و مشكلات كودكان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

حرف زدن كودكان با خودشان به چه شكل است؟

برخلاف بزرگسالان، كودكان به شكل واضح‌‌تر و حتي با صداي بلند با خودشان صحبت مي‌كنند. آن‌ها دنياي اطراف خود را فراموش كرده و كاملاً وارد دنياي خيالي‌شان مي‌شوند. ممكن است با خودشان يا عروسك‌هايشان حرف زده و از حركات بدني هم استفاده كنند. اين‌گونه صحبت‌ها نمونه‌هايي از مكالمات خصوصي كودك را آشكار مي‌كنند.

حرف زدن كودك با خودش شامل يك فعاليت سه مرحله‌اي است: صحبت‌هاي خصوصي دربارۀ يك عمل يا نقشۀ انجام شده، يك فعاليت در حال انجام و نهايتاً نتيجۀ يك كار.

 

تاثير سن بر خود گويي هاي كودك

تحقيقات نشان داده كودكاني كه در حين انجام دادن كارها با خودشان حرف مي‌زنند از عملكرد بهتري برخوردارند. كودكان با گفتار خصوصي، دنياي دروني، تجربيات كسب شده، احساسات و افكار خود را آشكار مي‌كنند. موضوع صحبت‌هاي كودكان 4 ساله محدودتر و و گزينشي‌تر از كودكان سه ساله است. با رسيدن به سن 6 و 7 سالگي در اغلب كودكان اين صحبت‌ها تمام مي‌شود و هنگام انجام فعاليت‌ها و مواجهه با چالش‌ها و مشكلات گفتار خصوصي و بلند حرف زدن كودك با خود، تبديل به گفتار دروني مي‌شود.

 

فوائد حرف زدن با خود در كودكان

تحقيقات بسياري نشان داده‌است كه صحبت كردن كودك با خودش مي‌تواند مزاياي بسياري براي آ‌ن‌ها داشته‌باشد. از جمله اين مزايا مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

  • يكي از عوامل مهم در حرف زدن كودكان با خودشان، هوش است. تحقيقات نشان داده است كودكاني كه با خودشان صحبت مي‌كنند نسبت به آن‌هايي كه اين كار را انجام نمي‌دهند از هوش بالاتري برخوردارند.
  • اين نوع حرف زدن نشان دهندۀ اين است كه كودك در حال رشد كردن است؛ زيرا هنگامي كه كودكي با خودش صحبت مي‌كند، خانواده و اطرافيان خود را از مفاهيم و موضوعاتي كه دربارۀ آن‌ها ياد گرفته آگاه مي‌كند.
  • كودكاني كه بيشتر با خودشان حرف مي‌زنند، خود-كنترلي در حال رشدي دارند و كمتر تكانشي عمل مي‌كنند.
  • گفتار خصوصي با استفاده از تصويرسازي ذهني و قدرت تخيل به كودكان كمك مي‌كند تا بتوانند كارهاي خلاقانه‌اي انجام دهند و بتوانند تجارب كسب شده خود را به شيوه­اي جديد ارائه دهند.

 

چه موقع نگران حرف زدن كودك با خودش باشيم؟

كودكان اغلب در دنياي خيالي خود با خودشان، عروسك‌ها، دوست‌ها و حتي حيوانات خيالي صحبت مي‌كنند. ممكن است چيزهاي جديدي كه ياد گرفتند را در مكالماتشان استفاده كنند يا حرف‌هاي بزرگ‌ترها را تكرار كنند. اما اين مسئله مهم است كه چه موقع بايد نگران اين حرف‌ زدن‌ها باشيم؟ برخي كودكان در مكالماتشان با خودشان جملات و حرف‌هايي را تكرار مي‌كنند، اگر اين امر براي مدتي طولاني و به شكلي غيرعادي ادامه پيدا كند، ممكن است نشانه اي از مشكلات رشدي باشد.

صحبت كردن تكراري با خود يكي از نشانه‌هاي اوتيسم است. اگر متوجه شديد كه با برخي تغييرات مشخص در برنامۀ كودك، عصبي شده و براي آرام شدن با خودش صحبت مي‌كند بهتر است با يك مشاوره كودك مشورت كنيد. البته درنظر داشته باشيد كه صحبت‌هاي تكراري با خود، عامل تعيين كننده براي اوتيسم به حساب نمي‌آيد و به طور قطع مشخص نمي‌كند كه كودكي مبتلا به اوتيسم است. حرف زدن كودكان در سنين 2 تا 5 سالگي طبيعي است، بعد از آن كاهش پيدا مي‌كند و تقريباً از هفت سالگي به بعد ديده نمي‌شود لذا به گفتارهاي خصوصي در سنين بالاتر بايد بيشتر توجه شود.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه كودك و مشكلات كودكان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع :  چرا كودكان با خود حرف مي زنند؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: حرف زدن كودك با خودش،
موضوع:
[ ۲۰ دى ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۳۰:۴۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی