مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

تفاوت هاي زن و مرد در بخش هاي مختلف سال ها متخصصان در زمينه روانشناسي و عصب شناسي را وادار به تحقيق و بررسي نمود. شايد به نظرتان برسد كه شوهرتان بي‎‌توجه است و به جزئيات دقت نمي‌كند، وقتي دارد كارش را انجام مي‌دهد بداخلاق مي‌شود. خانم شما هميشه مي‌خواهد در مورد يك موضوع چندين بار صحبت كند يا وقتي به خريد مي‌رويد چند ساعت در بازار مي‌گردد و در آخر از همان مغازه اول خريد مي‌كند. اين تفاوت‌ها را اگر بشناسيد و برخورد با آن را ياد بگيريد مطمئن باشيد نه تنها باعث اختلاف بين شما و همسرتان نمي‌شود بلكه رابطه شما را جذاب‌تر هم مي‌كند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه تفاوت هاي زن و مرد مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

تفاوت‌هاي زيستي زن و مرد

تفاوت زيستي مردان و زنان از ماه سوم جنيني آغاز مي‌شود. با ترشح هورمون‌هاي مردانه و شكل‌گيري دستگاه جنسي در اين زمان شكل‌گيري دستگاه عصبي و مغز نيز تحت تاثير قرار مي‌گيرد. اين تاثيرات باعث تغييراتي در رشد مغز و ذهن كودكان از همان دوره جنيني و بعد از تولد مي‌شود. دختران از همان آغاز كودكي علاقه دارند از ديگران مراقبت كنند و اين رفتار را در بازي با عروسك‌هايشان نشان مي‌دهند در حالي كه پسران از آسيب زدن به اسباب‌بازي‌هايشان خيلي هم احساس ناراحتي نمي‌كنند. پس از بلوغ و چالش هاي دوران نوجواني تفاوت هاي فاحش تر مي شوند.

 

تفاوت‌هاي اجتماعي زن و مرد

تفاوت‌هاي اجتماعي از آموزش نقش‌هاي جنسيتي به كودكان شروع مي‌شود و در هر جامعه متفاوت است. برخي از جوامع از پسران انتظار دارند كه احساساتشان را بروز ندهند، خشن‌تر عمل كنند و مسئوليت‌پذيرتر باشند و از دختران انتظار دارند با اسباب‌بازي خاصي بازي كنند، آرام بخندند و در كارهاي خانه كمك كنند. در كل جوامع از رفتارهاي كليشه پسرانه بيشتر استقبال مي‌كند و دختراني كه پسرانه رفتار مي‌كنند از پسراني كه دخترانه رفتار مي‌كنند بيشتر پذيرفته مي‌شوند. بخشي ازتبعيض جنسيتي ها ريشه در همين نقش پذيري هاي جنسي دارند.

 

مهمترين تفاوت‌هاي ذهني زن و مرد

تفاوت‌هاي ذهني مردان و زنان تحت تاثير تفاوت‌هاي زيستي و تاثير محيط اجتماعي از كودكي شكل مي‌گيرند. اين تفاوت‌هاي ذهني خودشان را در زمينه‌هاي مختلف نشان مي‌دهند كه در ادامه شرح داده ايم:

دوئل تاريخي

مي‌توان گفت قديمي‌ترين تفاوتي كه بين زنان و مردان توسط عامه مردم شناخته شده بود احساسي بودن زنان و منطقي بودن مردان است. در حقيقت اين تفاوت هم درست است و هم آن طور كه فكر مي‌كنيد نيست.

احساسات براي مردان مانند زنان اهميت دارد. اما به گفته روانشناسان احساسات در پشت سر مردان و در پيش روي زنان قرار دارد. يعني زنان عاطفه خود را بيشتر بروز مي‌دهند و مردان به دليل خصوصيات ذهني و يادگيري اجتماعي كمتر ياد گرفته‌اند تا عاطفه خود را بروز دهند. به اضافه آن كه مردان احساساتشان زماني فعال مي‌شود كه تاييد شوند و يا احساس قدرت كنند و چون اين با نحوه فعال شدن احساسات زنان متفاوت است به نظر مي‌رسد كه مردان كمتر احساسي و بيشتر منطقي هستند. گريه كردن مردان يا عاشق شدن شان دليلي بر بعد احساسي آن هاست.

قدرت كلام

شكل‌گيري كلام در كودكان دختر و پسر از همان آغاز متفاوت پيش مي‌رود. تحقيقات نشان داده است كه دختران در آغاز تعداد واژگان بيشتري را در دايره كلامي خود جاي مي‌دهند. در بزرگسالي زنان روزانه حدود 20 هزار كلمه را به كار مي‌برند كه تقريبا 1.5 برابر مردان است. پس مردان تعداد كمتري كلمات براي بيان احساسات و نظراتشان دارند.

همين مسئله مي‌تواند اين تصور را براي شما ايجاد كند كه مردان كمتر عاطفي و كل‌نگرتر هستند. وقتي از يك مرد مي‌پرسيد لباسم چطوره؟ او براي پاسخ شما چند كلمه مثل خوبه يا قشنگه را در اختيار دارد. اما شما براي توصيف زيبايي يك لباس شايد از چندين كلمه ديگر مثل فوق‌العادس، خيلي نازه، عاليه و ... استفاده كنيد و پاسخ خوبه شوهرتان را توهين تلقي كنيد. اما مطمئن باشيد او قصد توهين ندارد.

مراقب مرزهاي قلمرو مردان باشيد

مردان به صورت تكاملي مانند همه هم‌جنسان خود در گونه‌هاي ديگر براي خود قلمرويي دارند. به قلمرو كاري مردان اگر خودشان به شما اجازه ندادند نزديك نشويد. مردان معمولا علاقه ندارند در مورد مسائل كاري خود با شما صحبت كنند، اگر هم اين كار را بكنند از شما انتظار راهكار ندارند.

حرف زدن براي حرف زدن

زن‌ها بيشتر مواقع علاقه دارند تا درمورد مسائل بدون هدف و نه براي رسيدن به نتيجه خاصي صحبت كنند. تنها يك چيز از شما مي‌خواهند، گوش دهيد. پس ترسي از اين جمله خانمتان نداشته باشيد "بيا مي‌خوام باهات حرف بزنم". تنها كافي است نشان دهيد كه گوش مي‌دهيد، به حرف‌هايش اهميت مي‌دهيد و احساساتش را درك مي‌كنيد.

سرعت جابجايي؛ دوچرخه در برابر هواپيما

مردان چند تكليف با موضوع متفاوت را نمي‌توانند به صورت هم‌زمان انجام دهند. اين هم تنها به دليل يك تفاوت فيزيكي در مغز است. رابطه بخش‌هاي عاطفي و منطقي مغز مردان ضعيف‌تر است و جابجايي آن‌ها بين اين دو چندين برابر بيشتر از زنان طول مي‌كشد. شايد براي يك مرد پيش بيايد كه وقتي در محل كارش مشغول است با تماس خانمش روبرو مي‌‌شود كه از او انتظار دارد در مورد يك موضوع خصوصي عاطفي صحبت كند. اما آقا توانايي اين كار را ندارد يا به نظر مي‌رسد همراهي نمي‌كند. به مردها براي جابجا شدن بين كارهايشان فرصت دهيد.

كل در برابر جزء

مردان كل‌نگر و زن‌ها جزءنگر هستند. مردان معمولا از نظر خانم‌ها بي‌دقت و بي‌توجه به نظر مي‌رسند. اما اين‌طور هم نيست. اگر از آرايشگاه برمي‌گرديد همسر شما مي‌فهمد كه شما زيباتر شده‌ايد. اما اين كه نمي‌تواند تك تك تغييرات مو و ابروهايتان را تشخيص دهد تنها به ساختار مغز و ذهنش مرتبط است.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه تفاوت هاي زن و مرد مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع :  تفاوت زن و مرد از ديدگاه روانشناسي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: تفاوت زن و مرد،
موضوع:
[ ۲۴ دى ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۱۸:۵۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی