مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

درمان مبتني بر پذيرش و تعهد يك نوع روان درماني است كه توسط استيون هيز ابداع شده است. رويكرد پذيرش و تعهدبه شما كمك مي كند تا بتوانيد سختي هاي زندگي را بپذيريد. درمان مبتني بر پذيرش و تعهد يا به طور مختصر اكت (ACT) يك نوع درمان خاص و خلاقانه است كه بر اساس ارزش ها به درمان و همراهي مراجع مي پردازد. هدف درمان مبتني بر پذيرش و تعهد بالا بردن كيفيت و معناي غني زندگي شما است؛ تا بتوانيد به سلامتي و رفاه بر اساس ارزش هاي ذهني خود برسيد. در ادامه به تشريح كاربرد و نحوه تاثير رويكرد درماني پذيرش و تعهد پرداخته ايم.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه درمان هاي موج سوم مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

درمان مبتني بر پذيرش و تعهد

درمان مبتني بر پذيرش و تعهد يكي از درمان هاي موج سوم مي باشد. با وجود آن كه چندين دهه از به وجود آمدن آن مي گذرد، به تازگي مورد توجه درمانگران قرار گرفته است. درمان اكت يك رويكرد عملي روان درماني است كه ريشه در رفتار درماني و درمان شناختي و رفتاري دارد. اين درمان داراي شش اصل (پذيرش، تعهد، گسلش شناختي، بودن در زمان حال، ارزش ها و خود به عنوان زمينه) براي رساندن مراجع به انعطاف رواني است.

درمانگر با استفاده از ذهن آگاهي، استعاره ها و ديگر ابزارها به مراجع كمك مي كند تا بتواند در جهت ارزش هايش حركت كند. اكت به شما كمك مي كند تا بر سه وجه تمركز كنيد؛

  • واكنش خود را بپذيريد و در زمان حال بمانيد.
  • يك مسير ارزشمند انتخاب كنيد.
  • عمل كنيد.

 

پذيرش در ديدگاه اكت (ACT)

زماني كه در موقعيتي  قرار داريد كه نمي توانيد آن را كنترل كنيد و يا يك ويژگي شخصيتي كه تغييرش سخت است؛ پذيرش به شما اين امكان را مي دهند تا به سمت جلو حركت كنيد. وسوسه ها، نگراني ها و سرگرمي هاي مختلف باعث مي شوند كه شما در آن موقعيت گير بيافتيد. در اين مرحله از شما سوال مي شود كه چگونه اين موانع شما را درمانده مي كنند. اكت از شما دعوت مي كند تا واقعيت را بپذيريد و از آن چه كه داريد استفاده كنيد. برخي از استراتژي هايي كه براي پذيرش استفاده مي شوند عبارتند از:

  1. اجازه دهيد كه احساسات همانطور كه هستند در جريان باشند بدون آن كه تغييري در آن ها ايجاد كنيد.
  2. به ضعف هاي خود آگاه باشيد اما نقاط قوت خود را ياد داشت كنيد.
  3. به خودتان اجازه دهيد كه در همه چيز خوب نباشيد.
  4. سختي هاي زندگي خود را درك كنيد بدون آن كه از آن ها فرار يا اجتناب كنيد.
  5. بدانيد كه شما مي توانيد واكنش ها، افكار و احساسات خود را به كنترل در بياوريد.

 

ارزش ها چه اهميتي دارند؟

ارزش ها در واقع قطب نماهاي زندگي هر كسي هستند. ارزش ها با اهدافي كه داراي نقطه پايان است، تفاوت دارد. ارزش ها داراي طول عمر هستند، همان چيزي كه شما به خاطرش زندگي مي كنيد. ارزش ها به شما مي گويند كه معنا و هدفتان از زندگي چيست. تنها زماني كه در مسير ارزش هايتان حركت كنيد مي توانيد به شادي واقعي دست پيدا كنيد و از آن چه كرده ايد پشيمان نشويد.

مسافرت، گردش با دوستان، كار، درس خواندن و هر كار ديگري كه مي كنيد مي تواند براي تان لذت بخش باشد، اما زماني كه اهداف شما در جهت ارزش هايتان نباشد پس از دستيابي به آن ها احساس پوچي خواهيد كرد.

 

ذهن آگاهي چيست؟

ذهن آگاهي راهي است براي آن كه بتوانيد تجربه هايي كه در زمان حال داريد را بدون قضاوت مشاهده كنيد. ذهن آگاهي در واقع به فرايند گسلش شناختي كمك مي كند. به طوري كه اجازه مي دهد از افكار، واكنش ها و احساسات ناكارآمد فاصله بگيريد؛ تا بتوانيد با آن چه كه در زمان حال در حال تجربه كردن هستيد به طور كامل ارتباط برقرار كرده و از آن لذت ببريد.

در مسيري در حال راه رفتن، متوجه مي شويد آشنايي شما را صدا مي كند، از شما گله مي كند كه چگونه از كنارش رد شده ايد و او را نديديد، اين اتفاق و مشابه آن در موقعيت هاي مختلف ممكن است براي تان پيش آمده باشد. احتمالا غرق در افكارتان بوده ايد و به اين صورت نتوانسته ايد متوجه آن آشنا شويد. اين افكار به شما اجازه نمي دهند كه به اطراف نگاه كنيد. افكارتان در شما احساسات مختلفي از غم، اضطراب يا حتي خوشحالي ايجاد كنند اما شما را از زمان حال دور كرده اند. تكنيك هاي ذهن آگاهي به شما ياد مي دهند كه چگونه با زمان حال ارتباط برقرار كنيد. همانطور كه پيش تر گفتيم ارتباط با زمان حال يكي از اصول درمان مبتني بر پذيرش و تعهد است كه منجر به انعطاف رواني مي شود.

 

چه تاثيري درمان مبتني بر پذيرش و تعهد بر مراجع مي گذارد؟

در طي درمان اكت شما ياد مي گيريد كه چگونه احساسات دروني را انكار و اجتناب نكنيد و به جاي آن بپذيريد كه اين احساسات مطابق با آن شرايط خاص مي باشد و نبايد شما را از ادامه زندگي بازبدارد. با رسيدن به چنين آگاهي ياد مي گيريد كه سختي ها و مشكلات را بپذيريد و تعهد دهيد تا تغييراتي در رفتارتان بدهيد؛ صرف نظر از آنچه كه در زندگي شما اتفاق افتاده و اينكه چه احساسي داريد. 

 

درمان پذيرش و تعهد چه زمان هايي مورد استفاده قرار مي گيرد؟

طبق تحقيقات اكت در درمان استرس هاي محيط كاري، اضطراب امتحان، اختلال اضطراب اجتماعي، افسردگي، اختلال وسواس فكري و سايكوزها توانسته به عنوان درماني موثر شناخته شود. از آن جا كه درمان پذيرش و تعهد جزء درمان هاي بلند مدت نيست مي تواند درمان انتخابي براي كساني باشد كه به دنبال روشي كوتاه مدت و عميق هستند.

درمان اكت با بازسازي شناختي رابطه بين كلام و افكار و احساسات و ايجاد يك فضا و فرصت براي نگاهي دوباره به خود، به مراجع مي آموزد كه چگونه در هر چالشي خطاهاي شناختي خود را بشناسد و بتواند با پذيرش احساسات خود در جهت ارزش هايش حركت كند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه درمان هاي موج سوم مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : درمان هاي مبتني بر پذيرش و تعهد

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ دى ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۵۶:۱۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی