مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

دوران بارداري يكي از مراحل مهم در زندگي هر مادري است. كنترل استرس در دوران بارداري توسط مادر به دليل پيامدها و تاثيري كه بر سلامت جنين و مادر دارد، بسيار حائز اهميت است. استرس يكي از پديده هاي طبيعي و لازم در زندگي هر فردي است اما زماني كه نتوانيد آن را مهار كنيد بر شما چيره مي شود. اضطراب و نگراني در مورد سلامت جنين، مشكلات ارتباطي با همسر و خانواده اش، كم تجربگي مادران و همسرانشان و افكار منفي مادران از شايع ترين استرس هاي مادران باردار است. استرس زياد در دوران بارداري زمينه ساز بسياري اختلالات جسمي و رواني در جنين و مادر بعد از تولد كودك مي باشد. مادران و همسرانشان با آگاهي از ريشه، علائم و نحوه پيشگيري و كنترل استرس مي تواند از به وجود آمدن بسياري از مشكلات جلوگيري نمايند.

 

براي مشاوره در زمينه كنترل استرس در دوران بارداري مي توانيد با مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريف تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد

 

نشانه هاي استرس در دوران بارداري

هر استرسي خطرناك نيست. شما با اطلاع از نشانه ها و علائم استرس در دوران بارداري مي توانيد آن ها را تشخيص و كنترل كرده و حتي از به وجود آمدن استرس ها جلوگيري نماييد. استرس بيش از حد در مادران علائم جسمي و خلقي به همراه خواهد داشت كه از جمله آنها مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • تغييرات خلقي
  • تغيير اشتها
  • سردرد
  • استفراغ هاي گاه و بيگاه ناشي از سردرد
  • تغيير علايق و سليقه ها عدم توانايي در خوابيدن
  • نگراني زياد و دائمي در مورد مسائل بي‌اهميت
  • خستگي بيش از حد
  • سرگيجه
  • مشكلات گوارش
  • و ...

 

عوامل تاثير گذار استرس در دوران بارداي

به طور كلي استرس در دوران بارداري افزايش پيدا مي كند. اما عواملي هستند كه سبب افزايش بيش از حد استرس در دوران بارداري مي شوند. از جمله اين عوامل مي توان به موارد زير اشاره داشت:

  1. اولين بارداري
  2. تجربه سقط جنين يا زايمان‌هاي دشوار
  3. نگراني در مورد سلامت جنين
  4. مشكلات ارتباطي با همسر و خانواده اش
  5. احساس كم تجربگي مادران جوان
  6. افكار منفي در مورد مسائل مختلف
  7. فقدان حمايت اجتماعي
  8. نگراني در مورد به دنيا آمدن كودك و تاثير بر روي رابطه با همسر
  9. مسائل و مشكلات مالي

 

تاثير استرس برجنين در دوران بارداري و بعد از تولد كودك

قرار گرفتن مادر در معرض استرس هاي طولاني و مزمن علاوه بر ايجاد تفاوت هايي جزئي در روند تكامل مغز جنين مي تواند بعد از تولد كودك نيز منجر به بروز مشكلات رفتاري در كودك شود. استرس ها و اضطراب بارداري طولاني مدت مي تواند موجب زايمان زودرس، مرده زايي، وزن بسيار پايين هنگام تولد و سقط شود. همچنين زمينه را براي ابتلاي كودك به بيماري هاي رواني چون افسردگي، ناآرامي و بيش فعالي فراهم مي كند.

 

تاثير افكار منفي بر استرس در دوران بارداري

تفكرات منفي مي تواند باعث اشكالات اساسي در رفتار و اعمال فرد شود و استرس و نگراني را در فرد تشديد كند. بسياري از مواقع به محض اين كه اتفاق بدي رخ مي دهد، اكثر افراد آن را با اتفاقات بد گذشته پيوند مي دهند و احساس ناراحتي و غم مي كنند. احتمالا بيش از اندازه به تجزيه و تحليل تجارب معمولي و تعاملاتمان مي پردازند و اين در حالي است كه بسياري از مشغله هاي ذهني فرد، حتي وجود خارجي ندارند. شايد همين حالا در مورد بسياري از مشكلات كه احتمال مي دهيد به نتايج منفي برسيد، به خود سخت بگيريد و مضطرب شويد. براي رهايي از افكار منفي كليك كنيد.

 

راهكارهاي براي كنترل استرس در دوران بارداري

راهكارهايي براي كنترل استرس در دوران بارداري وجود دارد كه در ادامه به برخي از آن ها پرداخته ايم:

1.در دوران بارداري خوب استراحت كنيد. با كودكي كه در شكم داريد صحبت كنيد، برايش آواز بخوانيد اگر احساس بي حوصلگي مي كنيد شب ها زودتر بخوابيد.

2.در مورد نگراني هاي خود با پزشك صحبت كنيد، مي توانيد نگراني هاي خود را به همسر خود بگوييد تا شرايط بهتري را براي شما ايجاد كنند. با مادران باردار صحبت كرده و از تجربيات آنها استفاده كنيد.

3.برنامه غذايي سالمي سرشار از مواد معدني، ويتامين ها و غذاهاي سرشار از امگا3 استفاده كنيد.

4.در دوران بارداري ورزش هاي سالم مانند شنا كردن، پياده روي روزانه، يوگا و مديتشن (به مدت بيست دقيقه در روز) انجام دهيد.

5.با خنده خودتان را درمان كنيد. خنده يكي از بهترين راه‌ها براي به‌ آرامش‌ رساندن بدن است. دوستان‌تان را ملاقات كنيد، با كسي به تماشاي فيلم يا سريالي خنده‌دار بنشينيد يا به سينما برويد.

6.ماساژ يكي از روشهاي خوب براي كاهش استرس است.

7.اطلاعاتي در مورد نحوۀ زايمان طبيعي و سزارين كسب كنيد تا استرس هايتان در مورد زايمان كاهش يابد.

8.خودتان را براي زايمان آماده كنيد. مادر بودن را بايد در مسير ياد بگيريد. اگر دوست يا آشنايي داريد كه نوزاد يا بچه‌ كوچكي دارد، مي‌توانيد با گذراندن زماني در كنار آنها چيزهايي ياد بگيريد.

 

براي مشاوره در زمينه كنترل استرس در دوران بارداري مي توانيد با مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريف تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

 

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : تاثير استرس در دوران بارداري بر روي جنين و مادر

امتیاز:
بازدید:
[ ۲ بهمن ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۰۹:۲۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی