مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

طلاق با مرگ يكي نيست!

تحقيقات نشان مي‌دهد كودكاني كه با مرگ يكي از والدين خود روبرو مي‌شوند نسبت به كودكاني كه والدينشان از هم جدا شده اند فشار رواني و آسيب كمتري را تجربه مي‌كنند. زيرا هنگام مرگ يكي از والدين پيوند عاطفي و شخصيتي و ارتباط رواني با فرد از دست رفته به طور كلي براي كودك از بين نمي‌رود. بنابراين مراقبت از كودكان طلاق نياز به توجه و آموزش بيشتري دارد. شناخت آسيب هاي طلاق بر كودكان براي درك بهتر موضوع موثر خواهد بود.

 

چرا طلاق كودكان را مضطرب مي كند؟

استرس يا فشار رواني زماني براي هر كسي به وجود مي‌آيد كه عاملي بيروني روال عادي زندگي روزانه فرد را به هم بريزد. بنابراين هر اتفاق تازه‌اي در زندگي چه مثبت و چه منفي مانند ازدواج، طلاق، مهاجرت و يا فوت يكي از نزديكان تا حدي استرس‌زا است. كودك به نسبت بزرگسالان توانايي كمتري در تحمل فشار رواني و غيرقابل پيش‌بيني شدن جهان پيرامونشان دارند. از آن‌جا كه خانواده و پدر و مادر مهمترين تكيه‌گاه عاطفي و مادي براي زندگي كودكان هستند، طلاق والدين و نامشخص بودن آيندۀ اين تكيه‌گاه براي كودكان يكي از سخت‌ترين فشارها را ايجاد مي‌كند.

 

در طي طلاق فراموش نكنيد!

1- جروبحث‌هاي آشكار، درگيري‌هاي شديد و صحبت‌هاي قانوني را به طور كلي از چشم كودكان دور نگه داريد (هرچند كودكان بروز مشكل در خانواده‌ را احساس مي‌كنند).

2- تا آن‌جا كه مي‌توانيد نظم روزانه زندگي فرزندتان را تغيير ندهيد.

3- صحبت‌هاي منفي را با درمانگر يا دوستانتان بيرون از منزل انجام دهيد، نه در مقابل فرزندتان.

4- اگر براي همديگر ديگر همسر نيستيد؛ اما بايد نقش پدري و مادري را براي فرزندتان به خوبي ايفا كنيد.

 

چگونه با فرزندم از طلاق صحبت كنم؟

مطمئنا يكي از سخت‌ترين كارها براي شما رساندن خبر طلاق به فرزندتان و صحبت كردن در اين باره با او است. در ادامه به برخي راهكارها براي كاهش سختي ايم كار اشاره شده است:

يك جلسه خانوادگي ترتيب دهيد:

وقتي مي‌خواهيد فرزندتان را از تصميم خود مطلع كنيد بايد هردو با حضور فرزند يا همه فرزندانتان؛ مانند يك جلسه خانوادگي يك جا جمع شويد. اين جلسه فرصتي است تا به سوالات فرزندتان با شفافيت پاسخ دهيد و يك طرفه به قاضي نرويد. مراقب باشيد كه اين جلسه موقعيتي براي بحث و جدل دوباره در مقابل فرزندتان نشود. براي اين منظور بهتر است پيش از آن با همسرتان تمام صحبت‌هايي كه بايد گفته شود را مرور كرده باشيد و به توافق رسيده باشيد.

بيك پيامي به فرزندتان مي دهيد:

مهمترين پيامي كه در پشت خبر طلاق بايد به كودك انتقال داده شود آن است كه "پدر و مادر به خاطر دلايلي تصميم گرفته‌اند كه از هم جدا زندگي كنند و در اين ماجرا تو (كودك) هيچ تقصيري نداشته‌اي". به فرزندتان توضيح دهيد كه گاهي احساس بزرگترها نسبت به هم تغيير مي‌كند يا نمي‌توانند در مورد مسائل زندگي‌شان باهم موافق باشند و مجبورند جدا شوند. اما يادآوري كنيد كه ارتباط بين والدين با كودك و فرزندان قابل جدا شدن نيست. بگوييد "ما چون پدر و مادر تو هستيم با تو مي‌مانيم از تو جدا نمي‌شويم، هرچند تصميم داريم كه از همديگر جدا زندگي كنيم".

براي كودكان كوچكتر مي‌توانيد ساده‌تر بگوييد، مثلا "بابا مامان مي‌خوان تو خونه‌هاي جدا زندگي كنن تا كمتر باهم دعوا كنن، ولي ما هنوزم هردومون عاشق تو هستيم".

از آينده بگوييد:

همان‌طور كه درباره استرس كودكتان گفتيم، احساس بلاتكليفي او نسبت به آينده و ايجاد تغيير در زندگي روزانه‌اش فشار رواني زيادي براي فرزند شما ايجاد مي‌كند. درباره آينده با او صحبت كنيد و سعي كنيد تمام اتفاقاتي كه قرار است رخ دهد و تمام تغييراتي كه در زندگي او اتفاق مي‌افتد را با او در ميان بگذاريد.

تغيير در زندگي با پدر يا مادر، محل زندگي اصلي، تغيير احتمالي مدرسه و چيزهايي از اين قبيل را توضيح دهيد و نظر فرزندتان را بپرسيد. طبيعي است درباره اين تصميمات بين شما و فرزندتان اختلافاتي رخ دهد اما شما در آخر بايد با فرزندانتان به يك توافق دوطرفه برسيد.

به سوالات فرزندتان با صداقت پاسخ دهيد:

خودتان براي سوالاتي مانند من بايد با چه كسي صحبت كنم؟ كجا بايد مدرسه برم؟ من هنوز مي‌تونم دوستامو بببينم؟ سعي كنيد تا آن‌جا كه امكان دارد به سوالات فرزندتان با صداقت تمام پاسخ دهيد. به ياد داشته باشيد نياز نيست كه فرزندتان تمام دلايل جدا شدن را بداند (مخصوصا اگر بيان اين دلايل منجر به سرزنش يكي از والدين شود). مهم آن است كه او درك كند كه شما هم‌چنان پدر و مادر او هستيد، اما تصميم گرفته‌ايد از هم جدا شويد و به همين دليل قرار است تغييراتي در زندگي او اتفاق بيفتد.

به احساسات كودكتان احترام بگذاريد:

بهترين كاري كه هنگام گفتن تصميم طلاق به فرزندتان مي‌توانيد انجام دهيد آن است كه به او بگوييد احساس ترس و اضطراب او را درك مي‌كنيد و مي‌دانيد اين تصميم براي او خوش‌آيند نيست. بگوييد كه در مسير اين تغييرات با او همراهيد و هر كاري كه بتوانيد براي او مي‌كنيد تا كمتر آسيب ببيند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه چگونگي توضيح طلاق براي كودكان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

  

 

 منبع: 

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

  

 

 منبع: نحوه صحيح توضيح طلاق براي كودكان

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ] [ ۰۹:۱۲:۳۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی