مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

پيش از ازدواج شخصيت پارانوئيد را بشناسيد.

ازدواج و زندگي با اختلالات شخصيت پارانوئيد به طور كلي با سوء ظن و بد گماني فرد بيمار به تمام افراد و اتفاقات پيرامونش تعريف مي شود. اين افراد حرف هاي بدون منظور ديگران را تهديد و مضطرب كننده برداشت مي كنند. نيت و حرفهاي افراد را بدخواهانه مي دانند. عدم اعتماد آنها، به همه چيز و همه كس است و معمولا با صحبت كردن تغييري ايجاد نمي شود. براي شناخت بيشتر شخصيت پارانوئيد كليك كنيد.

 

به خواستگار پارانوييد چه بگوييم؟

طبيعتا يكي از ترس هاي زنان و مردان براي ازدواج، ابتلاي طرف مقابلشان به يكي از اختلالات رواني مي باشد، كه ممكن است حتي تا مدت ها بعد از آشنايي خود را نشان ندهد. براي اطمينان از انتخاب خود مي توانيد از مشاوره پيش از ازدواج و مراجعه جداگانه به روانشناس استفاده كنيد و از آنها بخواهيد كه هر دو شما ارزيابي شويد.

اگر در جريان آشنايي، حس كرديد كه شريك آينده زندگي شما شخصيت پارانوئيد مي باشد، لازم است كه خيلي رك و واضح در اين مورد با او صحبت كنيد و بگوييد كه اين رفتار و شخصيت را نمي توانيد بپذيريد. در نهايت آن كه شناخت پيش از ازدواج اهميت زيادي داشته و بايد براي انتخاب مناسب تمامي جوانب را در نظر بگيريد.

 

پارانوئيد با شما چه مي كند؟

چالش هاي رابطه با پارانوييد ها، زياد و شديد مي باشد. مخصوصا وقتي كه او نپذيرد بيمار است و بايد به درمانگر مراجعه كند. به همين دليل دركي از اشتباهات خود ندارد و بدبيني هاي او به واقعيت هاي ذهني تبديل شده و اصلاح آن بسيار سخت مي شود. عدم تمايز واقعيت و توهم در اين افراد، مي تواند شما را خسته و دلسرد بكند.

1- شخصيت هاي پارانوئيد هميشه به شما مشكوك هستند و نمي توانند اعتماد كنند. پس سعي نكنيد اثبات كنيد، چون نمي پذيرند.

2- شخصيت هاي پارانوئيد ممكن است قضاوت كنند، واضح توهين كنند، دائم شما را متهم كرده و انتقاد كنند.

3- تاكيد شما به اينكه شخصيت پارانوئيد در حال اشتباه هستند، آنها را ناراحت مي كند.

4- به نظر مي رسد توانايي شادي و عشق ندارند و مدام در پي كشف اسنادي هستند كه سوءظن هايشان را تاييد كند.

5- شخصيت پارانوئيد دائم نياز به كنترل شما و رفتارتان دارند. از روابط شما با دوستان جلوگيري كرده و شما را ملزم به تعهد كنند.

6- شخصيت پارانوئيد ممكن است دائم در اضطراب اينكه شما در حال خيانت هستيد سر كند.

 

چگونه با پارانوئيد زندگي كنم؟

با اينكه شما نمي توانيد به تنهايي متحد شريك زندگي خود در درمان شخصيت پارانوئيد باشيد، اما رابطه سالم، يك زمينه عالي براي رشد و درمان است. مثل هر رابطه اي، بايد روي الگوهاي وابستگي متقابل كار كنيد. به اين ترتيب زوجين مي توانند توانايي ها و عادات سالم خود را به تنهايي و يا با يكديگر رشد دهند. در بهترين حالت، هر دو طرف بايد مجزا در جلسات درمان توسط روانشناس حضور پيدا كنند. 4 چالش مهم كه در جلسه درمان بررسي مي شود:

تنظيم مرز ها:

همسر مبتلا به اختلال شخصيت پارانوييد، به محبت و درك نياز دارد. اما اين بدان معنا نيست كه آنها مي توانند هر طور كه دوست دارند با شما رفتار كنند و ناراحتي هاي خود را روي دوش شما بياندازند. يك درمانگر مي تواند به شما در تعيين حد و مرزها در رابطهو درك انتظاراتتان كمك كند.

تمرين مراقبت از خود:

زوجين بايد بتوانند از خود مراقبت كرده و آگاهي خود را نسبت به همسرشان بالا ببرند. با تشويق كارهاي مثبت شخصيت پارانوئيد و گذراندن وقت عادات مثبت در همسر پارانوئيد و بدبين خود ايجاد كنيد.

ايجاد يك زندگي اجتماعي سالم:

رفتارها و بداخلاقي هاي شخصيت پارانوئيد مي تواند ازدواج شما را به مرز طلاق و جدايي برساند. جنگ رواني در كنار فشار طلاق سلامت روان شما را به خطر مي اندازد. حفظ ارتباطات اجتماعي با خانواده و آشنايان مي تواند به شما براي حفظ آرامش و سلامت شما كمك كند.

 

در زندگي با پارانوئيد بدانيد:

1- اگر شما با يك شخصيت پارانوئيد زندگي مي كنيد، بدانيد كه تنها نيستيد. اختلال شخصيت پارانوئيد يكي از شايع ترين اختلالات شخصيتي است.

2- ترحم، تقبيح و تكذيب شخصيت پارانوئيد، به احتمال زياد باورهاي آن ها را تغيير نخواهد داد.

3- با آنها مشاجره نكنيد، سعي نكنيد دليل بياوريد، با اتهام و توهين نيز با آنها صحبت نكنيد. با ترس هاي او همدل باشيد و سعي كنيد با احساسات او همراه شويد.

4- يك شخصيت پارانوئيد ممكن است در بسياري از موارد به رشد خانواده از راه هاي مثبت كمك كند.

5- درمان تخصصي، تنها راه برطرف كردن كامل اختلال شخصيت پارانوئيد است.

6- نياز به دارو براي شخصيت پارانوئيد احتمالا ضروري به نظر برسد (دقت كنيد كه ابتدا روانشناس بايد بررسي كند كه به دارو نياز هست يا نه، سپس با تشخيص او به روانپزشك مراجعه كنيد).

اگر با همسر يا فردي در خانواده مبتلا به شخصيت پارانوئيد زندگي مي كنيد، بهتر است درباره نحوه برخورد با شخصيت پارانوئيد بيشتر اطلاع حاصل نماييد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه ازدواج و زندگي با شخصيت پارانوئيد مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

 

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

  

 

 

 

منبع: ازدواج و زندگي با شخصيت پارانوئيد

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ ] [ ۰۶:۴۲:۳۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی