مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

آيا بيش فعالي پيش بيني كننده اعتياد در بزرگسالي است ؟

پيش بيني آينده يك كودك به معني بي تاثير دانستن اختيار و شخصيت اوست. در اين زمينه تنها مي توان نتايج همزماني ارتباط اعتياد و بيش فعالي افراد را گزارش داد. بر اساس مطالعات، اختلال بيش فعالي-نقص توجه داراي شيوع 4 تا 5 درصدي گزارش شده است. نكتۀ مربوط به بحث و اعتياد اين افراد پنجاه درصد گزارش گرديده است. اين بدان معناست كه نيمي از افراد ADHD به نوعي از اعتياد الكل، نيكوتين و مواد مخدر دچار هستند. البته با جدا كردن اعتياد به نيكوتين تنها 15 درصد از افراد ADHD در سال گذشته اعتيادي نسبت وابستگي به الكل يا مصرف مواد مخدر از خود گزارش داده اند. طبق گزارشات كيفي، درمان هاي مناسب و رفتارهاي مناسب خانواده ها در كاهش تمايل به اعتياد موثر گزارش شده است.

 

آيا داروهاي بيش فعالي اعتياد آورند؟

داروهاي بيش فعالي براي كساني كه دچار بيماري بيش فعالي و نقص توجه هستند، اعتياد آور نبوده و برايدرمان بيش فعالي مصرفش ضروري است. طبق برخي از نظريه ها داروهاي تحريك كننده باعث تغيير در سيستم مغزي و پاداش دهي مغز مي شوند و مي توانند تا ميزان زيادي حركت فرد را به سمت اعتياد به موادي مانند الكل، نيكوتين و ديگر مخدرها را كاهش بدهند. البته اين نتايج از روايي و پايايي لازم برخوردار نيستند و نياز به بررسي هاي بيشتر دارند.

 

كودكان بيش فعال و خطر اعتياد

كودكان بيش فعال به دليل جنب و جوش بيش از حدي كه دارند براي والدين و ديگران مشكلات زيادي ايجاد مي كنند. ايجاد مشكلات زياد براي ديگران امري است كه مي تواند به سادگي فرد را به سمتشخصيت ضد اجتماعي و مواد مخدر سوق دهد. بيش فعالي شرايطي ايجاد مي كند كه يكجا نشيني بچه با مشكل روبروست و و كودك نمي تواند رفتارش را كنترل كند يا توجهش را به يك موضوع خاص معطوف كند. اين مشكلات اغلب قبل از 7سالگي آغاز مي شوند و اگر خانواده ها دقت مناسب را نداشته باشند، ممكن است متوجه آن نشوند و با رفتارهايي بر اساس ناآگاهي خطر ابتلا به اعتياد را در بزرگسالي افزايش دهند. با خواندن مقاله چطور بيش فعالي را دوست داشته باشيم، مي توانيد رابطه بهتري با فرزندتان برقرار كنيد.

 

نقش خانواده براي كاهش خطر اعتياد كودكان

مهم ترين و ابتدائي ترين نكته، ابراز احساسات به كودكتان است. كودكان بيش فعال اكثر اوقات زماني به بيش فعالي سوق پيدا مي كنند كه توجه مناسبي از والدين نمي گيرند. كودكان بيش فعال مانند والدينش به هيچ چيز اهميت نمي دهد و به چيزي توجه نمي كند. شما لازم است احساساتتان را به كودكانتان نشان بدهيد تا او نيز بروز احساسات را بياموزد و عدم قدرت بيان احساسات باعث جابجائي انرژي و بيش فعالي نگردد.

شيطنت را بيش فعالي اشتباه نگيريد:

شايع ترين بيش فعالي در كودكان به صورت سرپايي و به سادگي درمان مي شود. بيش فعالي با معني سرزندگي كودك متفاوت است، شما نبايد هرگونه شيطنت كودك را به معني بيش فعالي تعبير كنيد. خانواده و والدين لازم است براي تربيت كودك خود به كسب آگاهي هاي لازم درباره علت شيطنت هاي بچه هابپردازد. براي اطمينان بهتر است نشانه هاي بيش فعالي را يكبار ديگر مرور كنيد.

مدرسه:

راه رفتن سر كلاس در بيشتر اين كودكان مشاهده مي شود. در كلاس درس نظم كلاس را به هم مي زنند و نمي توانند خودشان را كنترل كنند. دائم روي صندلي حركت مي كنند. معلمان دل خوشي از آن ها ندارند. در امور آموزشي مناسب اين كودكان با معلمان و شرايط مناسبي كه نياز دارند به تحصيلات مي پردازند.

اين كودكان بيشتر اوقات در حال رويا پردازي هستند؛ علاقه اي به انجام تكاليف ندارند و مدام براي درس خواندن مشكل ايجاد مي كنند. بيش از حد فراموش كارند و بيشتر اوقات وسايل خود را يا جا گذاشته يا گم مي كنند.

بيش فعالي و صبر:

در برخي از كودكان بيش فعال نمودهايي از رفتارهاي تكانشي ديده مي شود. اين كودكان اكثرا صبر و تحمل كمي دارند و برخوردهاي پرخاشگرانه زيادي نسبت به ديگران از خود بروز مي دهند. در صحبت ها و تعاملات با ديگران زياد به ديگران مي پرند و معمولا قبل از تمام شدن حرف ديگران شروع به حرف زدن مي كنند. اين كودكان در مسائلي مانند ايستادن در صف به صورت بارزي مشكل دارند. بيش فعالي در صورتي كه مورد درمان قرار نگيرد، احتمال ابتلا به شخصيت ضد اجتماعي را در بزرگسالي زياد مي كند.

صدمه هاي مغزي و بيش فعالي:

پديده بيش فعالي نشان داده است كه در غشاي مغز اين كودكان ناهماهنگي هايي وجود دارد كه در خون رساني مناسب و متعادل اخلال ايجاد مي كند. عامل اصلي ايجاد اين نوع اختلالات را صدمه هاي دوره شيرخوارگي گزارش كرده اند. همچنين عدم تعادل بين آدرنالين ها و صدمات ديگر مثل ضربه به مغز و همچنين باكتري ها نيز مي توانند از ديگر علت هاي ابتلاي كودكان به اين اختلال باشد.

تغذيه كودكان بيش فعال:

بيش فعالي در مواردي با مصرف اسيدهاي چرب و برخي ويتامين ها به سمت بهبود حركت كرده است. نقش تغذيه در بروز و بهبود بيش فعالي به صورت واضح به نتايجي دست پيدا نكرده است.

به والدين توصيه مي گردد با ايجاد برنامه ريزي براي كودكان بيش فعال خود سعي كنند محيطي ساده و ساكت ايجاد كنند. آرامش ايجاد شده مي تواند در بهبود اين كودكان كمك كند. اين آرامش و سكوت مي تواند در آموزش تسلط كافي بر رفتار به كودك كمك شاياني داشته باشد و كودك بتواند خود در يك محيط آرام به آرامش برساند و زمان آرام ماندن را افزايش بدهد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه ارتباط بيش فعالي و اعتياد مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

 

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

  

 

 

 

 

منبع: ارتباط بيش فعالي و اعتياد

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ ] [ ۰۵:۰۴:۳۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی