مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

وظيفه، مشكل همينجاست!

بسياري از مردان و حتي زنان، كارِ خانه را وظيفه زن مي دانند در صورتي كه اگر به چشم وظيفه به زندگي نگاه كنيد، كار بيرون از خانه مرد هم وظيفه است و اين واژه مي تواند منشا بسياري از تعارضات باشد. وقتي شما بر حسب وظيفه بيرون از منزل كار كنيد و همسرتان بر حسب وظيفه كارهاي منزل را انجام دهد، رابطه به تلخي مي گرايد. اولين گام اين است كه پيش از ازدواج زن و مرد درباره كارهاي منزل و بيرون از منزل به توافق نسبي با هم برسند.

 

مردان بايد خانه داري را ياد بگيرند.

زندگي در خوابگاه هاي دانشجويي، زندگي مستقل و سربازي، برخي از اتفاقاتي است كه به مردان كمك مي كند كه بتوانند تا حدودي از مسئوليت هاي خانه داري آگاه شوند. بزرگترين اشتباه مردان اين است كه كار خانه را وظيفه زن مي دانند و از تقسيم وظايف خانه فرار مي كنند. البته مادران و خانواده نيز نبايد مسائل خانه داري را بين دختر و پسر تفكيك كنند. گاهي لازم است از دختر خريد و از پسر شستن ظرف بخواهند. گاهي ريشه تبعيض جنسيتي حتي در كار منزل نيز خانواده ها هستند.

 

جايگاه و شان هر دو طرف بايد حفظ شود.

كار منزل براي زن خانه دار هم وظيفه نيست اما بر اساس منطق و اصول رابطه زناشويي، وقتي مرد 8 ساعت بيرون از منزل كار مي كند و براي تامين هزينه هاي زندگي تلاش مي كند، زن خانه دار نيز به همان نسبت كارهاي منزل را براي كمك به همسرش انجام مي دهد.

نكته مهم قدرداني زن و شوهر از هم بخاطر لطف هايي است كه در حق هم مي كنند. به دليل طبع مهر طلب تر زنان نسبت به مردان، آنها نياز دارند كه كارها و زحماتشان ديده شود و مردان بايد تلاش كنند كه زن خانه دارشان، از كار منزل لذت ببرد و آن را براي پيشرفت زندگي و روابطشان در نظر مي گيرند. همينطور كه زنان بايد به مردانشان حس مردانگي را بدهند و به آنها بفهمانند كه قدردان زحماتشان هستند. براي اينكه زنان حس بهتري داشته باشند خودشان نيز بايد اقداماتي بكنند، يك زن خانه دار موفق مسلما احساس كارآمدي بيشتري دارد.

 

زن و مرد بايد به هم كمك كنند.

همانطور كه زنان مي توانند با داشتن شغل، به همسرشان در تامين هزينه هاي زندگي كمك كنند، مردان نيز بايد در منزل به همسر خود كمك كنند. اساس ازدواج بايد بر پايه مشاركت، همدلي و صميميت باشد و اگر زن و مرد براي خود مرزهاي مشخصي تعريف كنند، شايد هيچوقت اين صميميت ايجاد نشود. عشق حقيقي آن است كه زن و شوهر بتوانند در حد امكان كارهاي همسرشان را سبك كرده و نگذارند خستگي در تنشان بماند. وقتي تمام كارهاي منزل به روي دوش يك نفر باشد، اين احساس به او دست مي دهد كه او خدمتكار است، احساس بي ارزشي كرده و حس مي كند ديگران از او سوء استفادهمي كنند.

 

زنان شاغل بايد كار منزل را هم انجام دهند؟

زنان شاغل هم بايد كار منزل را انجام دهند. همانطور كه مردان شاغل نيز بايد كار منزل را انجام دهند. وقتي زن و شوهر هر دو شاغلند بايد كاملا كارهاي خانه با هم تقسيم شود و مردي كه دچار تفكر سنتي است، نبايد اين را نشان ضعف خود قلمداد كند. همينطور زن، كمك همسر خود را ابزاري براي كنترل و سوءاستفاده نداند. هر زمان كه زندگي زناشويي، تبديل به معامله، رقابت و آتو گرفتن شد، آن زمان است كه بمب ساعتي فروپاشي فعال شده است.

 

براي تقسيم وظايف چكار كنيم؟

زماني كه زن و مرد پذيرفتند كه كارهاي منزل براي هردو آنهاست، بايد ليستي از كارهاي منزل را تهيه كرده و هركدام كارهايي كه بيشتر تمايل دارند را مشخص كنند. مثلا مردان ممكن است شستن ظرف يا آشپزي را دوست نداشته باشند و همينطور زنان ممكن است شستن سرويس بهداشتي برايشان سخت باشد. بنابراين پس از مشخص شدن كارهايي كه تمايل داريد انجام دهيد، در مورد كارهاي باقي مانده سعي كنيد به توافق برسيد. نكته مهم روحيه رفاقت و رعايت انصاف در اين زمينه است. چند نكته كه در تقسيم وظايف در خانه لازم است:

1- سر قول و قرارهاي خود بمانيد و در صورت سستي همسرتان، با احترام از او بخواهيد كه مسئوليت خود را انجام دهد.

2- از كار همسر و فرزندتان ايراد نگيريد. بگذاريد وظيفه خود را انجام دهند. در نحوه انجام كار هم دخالت نكنيد و درصورتي كه مطمئن بوديد او دارد اشتباه مي كند، به او كمك كنيد تا كار را با موفقيت به اتمام برسانيد.

3- همه، همه كار بلدند. هيچ وقت به دليل تنبلي يا ترس از نتوانستن، نبايد از زير بار مسئوليت در بروند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه تقسيم وظايف در خانه مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

 

خدمات مركز مشاوره تلفني خانواده هنر زندگي

  مركز مشاوره روانشناسي تلفني خانواده هنر زندگي با بهره مندي از كادر مجرب خدمات خود در زمينه مشاوره تلفني خانواده با موضوعاتي شامل مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره پيش از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي دختر و پسر،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوستي‌هاي پيش از ازدواج،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدي، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره اعتياد، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره همسريابي مشاوره خانواده تلفني با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره زندگي مشترك،  مشاوره تلفني خانواده با موضوع مشاوره جنسي

 

  

 

 

 

 

 

منبع: چگونه وظايف خانه را تقسيم كنيم؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۳۴:۰۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی