مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

دوست داشتن خود يعني چه؟

دوست داشتن خود يعني شما بتوانيد خود را باوجود تمام ضعف‌ها بپذيريد و نقاط قوت خود را بدون نياز به تواضع كشف كرده و تقويت كنيد. دوست داشتن خود رابطه متقابلي با اصيل بودن و خود واقعي بودن دارد. شما براي اينكه بتوانيد خود واقعي تان باشيد بايد خود را دوست بداريد، پس در وهله اول نياز است كه اصيل باشيد و فيلم بازي نكنيد. خودتان باشيد و خودتان را با تمام ضعف‌ها بپذيريد. اصيل بودن نيز نياز به تمرين دارد.

خودشناسي، شمشير دو لبه

خودشناسي براي هر فرد بالغ و اصيلي لازم است. هر كس بايد خود واقعي خود را بشناسد، اما اين شناخت بايد با تفكر عالي و منطقي همراه باشد. براي برخي‌ها، خود شناسي باعث مي‌شود تا ضعف‌هاي خود را بزرگ كرده و آن‌ها را دائما مقابل چشمان خود ببينند. در برخي خودشناسي باعث مي‌شود فقط نقاط قوت خود را ببينند، به سمت خودشيفتگي گرايش پيدا كنند و ديگران را از دست بدهند. بنابراين تعادل را بايد مدنظر قرار دهيد. نقاط قوت خود را بشناسيد و آنها را تقويت كنيد، نقاط ضعف را نيز پيدا كرده و در صدد اصلاح آنها بر بياييد. براي اين كار چند قدم لازم است:

1- خود را همانطور كه هستيد بپذيريد و براي آن چيزي كه مي‌خواهيد باشيد تلاش كنيد.

2- تيپ و سبك شخصيتي خود را بشناسيد. به كمك يك روانشناس، مي‌توانيد از شخصيت خود اطلاع پيدا كنيد و از رفتار خود آگاه شويد.

3- علايق خود را كشف كنيد و در مسير آنها قدم برداريد.

4- اهداف خود را مشخص كنيد.

5- ارزش‌هاي خود را تعيين كرده و براي آنها زندگي كنيد.

6- براي اطلاع بيشتر از راه‌هاي خود شناسي، مي‌توانيد كليك كنيد.

 

پيش شرط‌هاي دوست داشتن خود چيست؟

كسي كه بخواهد خود را دوست داشته باشد، بايد به تمام بخش‌هاي زندگي خود اهميت دهد. كسي كه خود را دوست دارد تلاش مي‌كند تا بهترين خود باشد، نه اينكه براي ديگران بهترين باشد. كسي كه خود را دوست دارد از خود مراقبت مي‌كند و براي كسب احساس بهتر، تلاش مي‌كند.

مراقبت از جسم:

براي دوست داشتن خود، بايد از بدن خود مراقبت كنيد. كساني كه سيگار مي‌كشند، از مشروبات الكلي و يا مواد مخدر استفاده مي‌كنند، در واقع خود را دوست ندارند. آنها اعتماد به نفس پايين خود را پشت اين مواد پنهان كرده و نمي‌توانند خود را دوست داشته باشند. تغذيه سالم، ورزش كردن، خواب صحيح و كافي و... مواردي است كه در مراقبت از جسم بايد رعايت شود.

مراقبت از ذهن:

ذهن نيز مانند جسم نياز به مراقبت و ورزش دارد. كسي كه خود را دوست داشته باشد، براي تقويت ذهن خود تلاش مي‌كند، دائم در حال مطالعه است، مطالب جديد را دنبال مي‌كند، حافظه خود را تقويت كرده و مغز خود را سالم نگاه مي‌دارد.

مراقبت از روان:

ذهن با روان متفاوت است. سلامت جسم و ذهن بدون سلامت روان امكان پذير نيست. بنابراين بايد كاري كنيد كه روح و روان شما در آرامش باشد. كمتر عصباني شويد، كمتر حرص بخوريد، استرس‌هاي زندگي را كنترل و بحران‌ها را با آرامش مديريت كنيد. اگر شما روان آسوده و سالم نداشته باشيد نمي‌توانيد خود را دوست بداريد. طبيعتا در اين مورد به تنهايي نمي‌توانيد عمل كنيد و به كمك يك فرد متخصص در زمينه سلامت و بيماري روان نياز داريد.

 

براي دوست داشتن خود چكار كنيم؟

1- افرادي كه خود را دوست دارند خود را با ديگران مقايسه نمي‌كنند. هر كس جايگاه خود را دارد و مسير براي پيشرفت همه باز است.

2- حد و مرز خود را مشخص كرده و خود را درگير قيد و بندهاي ديگران و جامعه نكنيد.

3- اگر از ديگران كمك مي‌خواهيد، اين كار را بكنيد ولي از ديگران نخواهيد مسئوليت زندگي شما را در دست بگيرند.

4- با خودتان شاد باشيد، لذت‌هاي خود را فراموش نكنيد و از تنهايي خود لذت ببريد.

5- ترديد نكنيد. اگر تصميمي گرفتيد، به خود اعتماد كنيد و آن را انجام دهيد. اگر بر سر دوراهي هستيد، تا مي‌توانيد خودتان تصميم بگيريد و نهايتا از ديگران كمك بگيريد، اما هيچ وقت از تصميم خود پشيمان نشويد.

6- براي خودتان وقت بگذاريد.

7- كارهايي را انجام دهيد كه دوست داريد و حال شما را خوب مي‌كند.

8- ايده آل گرايي را فراموش كنيد و واقع بين باشيد.

9- براي موفقيت هايتان به خودتان هديه بدهيد.

10- براي خود هدفي مشخص كرده و در راستاي آن تلاش كنيد.

11- به سراق علايق تان برويد و هنر يا حرفه اي كه هميشه دوست داشتيد را ياد بگيريد.

12- به ديگران كمك كنيد، ديگران را دوست داشته باشيد و منافع جمع را محترم بشماريد.

13- بابت اشتباهات، خودتان را سرزنش نكنيد. هيچ كس كامل نيست و هر اشتباه را به حساب تجربه بگذاريد.

در نهايت با يك درمانگر و روانشناس ملاقات كنيد. ممكن است بخاطر گذشته منفي و عللي كه نمي‌دانيد، احساسات منفي زيادي را تجربه كنيد، درمانگر به شما كمك كرده تا با اين عوامل مبهم روبرو شده و آنها را از ذهن خود پاك كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه راه‌هاي دوست داشتن خود مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع: چگونه خودمان را دوست بداريم؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ ] [ ۰۴:۳۵:۵۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (1) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی