مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

دوستي بي ثمر و مضر را بشناسيد.

باعث سرخوردگي شماست:

دوستاني كه به جاي روحيه دادن و كمك به موفقيت شما؛ بيشتر يك سنگ بر جلوي اهداف و موفقيت شماست. برنامه را تغيير مي‌دهد، به قرارها اهميت نمي‌دهد و دير مي‌رسد؛ فراموشتان مي‌كند و فقط در زمان مشكلاتش تماس مي‌گيرد و در زمان‌هايي كه به او نياز داريد دل شما را مي‌شكند، در جمع اجازه صحبت به شما نمي‌دهد يا به حرف‌هايتان گوش نمي‌كند و دائما نااميدتان مي‌كند و در زمان‌هايي كه كنار او هستيد احساس سرخوردگي داريد.

در دوستي صداقت ندارد:

فردي كه خود را دوست شما خطاب مي‌كند اما در نهايت متوجه مي‌شويد، هميشه راجع به زندگي و تمام مسائلش به شما دروغ گفته است. دروغ گويي به اعتماد و آرامش يك دوستي و صميمت خدشه‌هاي مهلكي وارد مي‌آورد. همچنين از ديدگاه ديگران؛ شما هم يك دروغگو هستيد، مگر خلافش را ثابت كنيد. دروغگوئي نشانۀ مشكلات رواني بزرگ تري است و اگر با چنين فردي دوست هستيد بهتر است هرچه سريع‌تر براي تمام كردن دوستي اقدام كنيد.

او يك خائن است:

يك دوست ناباب اقدامات وحشتناكي در دوستي انجام مي‌دهد كه باعث از بين رفتن اعتماد مي‌شود و شما با اعتماد بيجا به او گلوله‌هاي اضافه اي مي‌دهيد تا بيشتر و راحت‌تر به شما صدمه وارد كند. مثلا با فرد مورد علاقه شما قرار عاشقانه مي‌گذارد يا به راحتي رازها شما را لو مي‌دهد. مراقب باشيد، در صورت مشاهده چنين رفتاري او را نبخشيد و اقدامات او را ناديده نگيريد. بيهوده و با چشمان بسته به او اعتماد نكنيد. در اين موارد پيش از قطع ارتباط، كامل فكر كنيد و مطمئن شويد خيانت، كار او بوده است.

به راحتي به شما توهين مي‌كند:

در بعضي دوستي‌ها، افراد به دليل احساس نزديكي و صميمت از الفاظ ركيك و حتي فحش براي صدا كردن يكديگر استفاده مي‌كنند؛ اما در زمان مناسب حواسشان به دوستي هست و به منظور توهين كردن اين الفاظ را استفاده نمي‌كنند. اگر دوستي داريد كه هميشه شما را مورد توهين‌هاي كلامي يا رفتاري قرار مي‌دهد؛ پشت سرتان بد گويي و غيبت مي‌كند و بيشتر با نيش زبان باعث سردرد مي‌شود؛ بهتر است در دوستي خود با اين افراد تجديد نظر كنيد. اما شايد اين خود شما بوده ايد كه حد و مرز در رابطه تان را مشخص نكرده ايد.

وجه اجتماعيتان را خراب مي‌كند:

دوست كسي است كه باعث مسرت و سر افرازي دوستش باشد؛ نه فردي كه مدام به دليل رفتارهاي اشتباه و غلط او مجبور باشيد مقابل خانواده يا ديگر دوستانتان سر افكنده شويد يا او را پنهان كنيد. اگر در رابطه با فردي هستيد كه مدام فقط مايه آبروريزي شما مي‌شود با او قطع رابطه كنيد تا بتوانيد در زندگي موفق باشد. البته فراموش نكنيد هيچ كسي كامل نيست و هر كسي روزهاي خوب و بدي دارد؛ اما در صورتي كه فرد به صورت معمول اين طور است و هميشه حس بدي به شما منتقل مي‌كند، دوستي را پايان دهيد.

دوست يا رقيب:

دوستي كه به دوستش حسادت بورزد، مدام به تشنج فضاي دوستي بپردازد و مدام در حال رقابت با شما باشد، بجز ايجاد يك استرس كلي و چشم و هم چشمي چه نتيجه اي مي‌تواند داشته باشد؟! حيف نيست آدمي زمان زندگي خود را با دوستي كه مدام در پي چشم و هم چشمي‌ها يا رقابت‌هاي فشرده و حسادت‌هاي زننده است، صرف كند؟!

صميميت را نمي‌فهمد:

خيلي وقت‌ها دوستي در كنار شماست كه با او نمي‌توانيد احساسات تان را بيان كنيد و صميمي باشيد، اما همچنان به دليل عادت، به اين دوستي تن مي‌دهيد. در حالي كه كنار او حواستان جاي ديگريست و مدام به اين فكر مي‌كنيد كه بهتر بود جاي او فرد ديگري باشد. بهتر است كمي به علت آن فكر كنيد و راجع به ادامه رابطه با او تجديد نظر كنيد. براي شناخت بهتر دوست صميمي كليك كنيد.

او ديگر آدم سابق نيست:

بيشتر افراد به دليل تغييراتي كه در زندگي خود دارند دوستان شان را هر 7 سال يكبار با دوستان جديد جايگزين مي‌كنند؛ زيرا زندگي تغييرپذير آنها باعث مي‌شود كه ديگر شرايط لازم براي برقراري دوستي را نداشته باشند و بينشان حرفي براي گفتن باقي نماند. اينگونه دوستي‌ها اغلب به صورت تدريجي پايان مي‌پذيرد.

همه چيز بايد باب ميل او باشد:

اگر دوستي بيش از حد كنترل كننده داريد، به طوري كه بايد هميشه بر اساس خواست او عمل كنيد و به دليل رفتارهاي او مجبوريد خلاف خود واقعيتان باشيد و بيشتر زمان را به نقش بازي كردن و پنهان كردن خود مي‌پردازيد؛ بهتر است درباره اين دوستي نيز كمي فكر كنيد. دوست خوب كسي است كه بتوانيد در كنارش خود حقيقي تان باشيد و باعث شود تا شخصيت حقيقيمان برجسته گردد.

 

پيش از تمام كردن دوستي توجه كنيد.

بهتر است قبل از قطع رابطه خوب فكر كنيد و مطمئن شويد يك اشتباه جزئي را بزرگ نكرده ايد و احساسي برخورد نمي‌كنيد. ممكن است اشتباه كرده باشيد و پس از قطع رابطه ديگر نمي‌شود رابطه قبلي را مثل قبل ساخت. بنابراين پيش از هرچيز براي حل مشكلات تلاش خود را بكنيد. به ياد داشته باشيد به هيچ وجه نبايد صريح به دوستتان بگوئيد كه قصد تمام كردن دوستي با او را داريد؛ بهتر است به تدريج از او فاصله گرفته و وقت خود را به دوست مناسب اختصاص دهيد. شايد ترديد شما در قطع رابطه نداشتن دوست خوب و صميمي ديگري باشد، پس علت آن را پيدا كرده و در صدد حل آن گام برداريد.

 

بهترين راه‌هاي تمام كردن دوستي

در هر دوستي به هر حال روزهاي خوبي هم وجود داشته است، بنابراين براي تمام كردن آن بهتر است طوري رفتار كنيد كه هر دو ناراحتي كمتري را احساس كنيد:

1- در ابتدا بايد براي خودتان مشخص كنيد كه تصميمتان بر قطع رابطه است و بر اين تصميم مصمم هستيد.

2- بايد مطمئن شويد كه احساسي و از روي عصبانيت تصميم نمي‌گيريد.

3- ممكن است او هرگز حرف‌هاي شما را فراموش نكند؛ مي‌توانيد حرف‌هايي كه براي آخرين بار به او خواهيد گفت را يادداشت نمائيد و آن‌ها را بسنجيد.

4- به زمان و مكان گفتن توجه كنيد و بهترين زمان را در نظر بگيريد و انتخاب كنيد. اگر همكلاسي يا همكار بود كه رو در رو اقدام كنيد و اگر دور شده بود از يادداشت يا تلفن استفاده كنيد.

5- مراقب باشيد در تلۀ دوستي‌هاي مشترك و دعواهاي ديگران نيافتيد و به خاطر وسوسه آنها؛ دوستي خود را با دوست ديگرتان قطع نكنيد.

6- پس از اتمام دوستي، در موقعيت‌هاي اجتماعي همچنان با او محترمانه برخورد كنيد.

7- سعي كنيد تا جايي كه امكان دارد؛ به احترام روزهاي دوستي در گذشته، دوستي را دوستانه خاتمه دهيد. برخي افراد گفتن دروغ مصلحتي را جايز مي‌دانند.

8- مراقب باشيد پس از قطع رابطه، احساس كمبودها و تنهايي مي‌تواند آزار دهنده باشد؛ بنابراين پيش از تحمل هرگونه كمبود فكر كنيد و درست تصميم بگيرد.

9- در دوستي‌هاي بعدي، در انتخاب و شروع دوستي بيشتر دقت كنيد. براي اين كار بهتر است ابتدا به يك خودشناسي برسيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه بهترين راه‌هاي تمام كردن دوستي مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع: بهترين راه هاي تمام كردن دوستي

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ] [ ۰۵:۴۱:۲۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی