مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

چرا بايد ازدواج كنيم؟

پيامدهاي منفي ازدواج، مخصوصا در صورت آماده نبودن از نظر رواني و اقتصادي، شايد بسيار بيشتر از مجرد بودن باشد. اغلب مجردها عدم نياز به شريك شدن همه چيز با يك نفر، هزينه هاي كمتر براي زندگي، امكان پيشرفت سريع تر، داشتن آزادي هاي نامحدود و خودمحوري در زندگي را فوائد مجرد ماندن مي دانند.

اما فراموش نكنيد ازدواج درست با فردي كه شما را درك كند، اهداف و روياهايي شبيه به شما داشته باشد و شما را محدود نكند، نه تنها مانعي براي شما نيست، بلكه با رفع نيازهاي ذاتي جسمي و رواني، رنگ زندگي شما را تغيير داده، شما را هدفمند كرده و تمام لذت هايي كه هرگز در تنهايي يا در يك رابطه كسب نمي كرديد را تجربه خواهيد كرد. طبيعتا زور دونفر از يك نفر بيشتر است.

 

عوارض مجرد ماندن

همانطور كه گفتيم، سرنوشت و زندگي هركس دست خودش است و طبيعتا مجرد ماندناز يك ازدواج ناسالم و ناآگاهانه بهتر است، اما از نظر علم روانشناسي، طبيعت تقريبا تمام انسان ها به داشتن يك زوج از جنس مخالف است كه بتوانند نيازهاي يكديگر را برطرف كرده و به پيشرفت هم كمك كنند. اما برخي از عمده ترين عوارض مجرد ماندن به شرح زير است.

ارضاي ناسالم نياز جنسي:

رابطه جنسي خارج از ازدواج، هر قدر هم رابطه اي صميمانه باشد، نمي تواند نيازهاي رواني شما را برطرف كند. رابطه جنسي فقط ارضاي جسماني نيست و رابطه سالم بايد همراه با امنيت رواني، عشق، اعتماد، شناخت و آرامش باشد. برخي ازدواج سفيد را راهي براي حل اين موضوع مي دانند كه در مقاله اي ديگر به بررسي آن پرداخته ايم.

مشكلات روحي و رواني:

همه مي دانند كه وجود يك رابطه عاطفي و عاشقانه فراتر از همخانه بودن با يك فرد، چقدر مي تواند به كاهش تنش ها، استرس ها و نگراني ها كمك كند. افسردگي، نگراني از آينده، ترس، پوچي و بي هدفي، بي انگيزگي، احساس محروميت و به جا ماندن از زندگي و ديگران، ساده ترين مشكلاتي است كه مجرد ماندن به بار مي آورد.

نداشتن همدم و فرزند:

مجرد ماندن، يعني نداشتن همدم هميشگي و متعهد. نداشتن كسي كه از تمام ويژگي هاي روحي و جسمي شما خبر دارد و همه آن ها را پذيرفته است. نداشتن فرزنداني كه بتوانيد با تربيت خود شكل دهيد و در آينده از موفقيت ها و خوشحالي آنها لذت ببريد. همدم و هم نفس داشتن، نعمتي است كه با ازدواج صحيح، آگاهانه و به موقع قابل دسترسي است. ترس از ازدواج نكردن نيز شما را به يك ازدواج ناموفق مي تواند سوق دهد.

تنهايي در هنگام پيري:

تصور كنيد كه به سنين پيري رسيده ايد، نه فرزندي نه همسري و نه كسي كه بي منت و عاشقانه شما را دوست داشته باشد و سلامتي و خوشحالي شما برايش مهم تر از سلامتي خودش باشد. ترس از مرگ در تنهايي چيزي نيست كه كسي به آن علاقه داشته باشد. 

 

نكته مهم

با وجود تمام پيامدهاي ذكر شده هرگز نبايد به خاطر ترس از مجرد ماندن، بدون آگاهي و با عجله به سمت ازدواجي برويد كه براي شما مناسب نيست. به قولي نبايد از هول حليم در ديگ بيفتيد. مقاله افراد نامناسب براي ازدواج با يكديگر را بخوانيد. محدوديت سني براي ازدواج وجود ندارد و شما هر زمان احساس كرديد به همدمي نياز داريد، مي توانيد با پختگي بيشتر به سمت ازدواج برويد. تنها موضوعِ فرزندآوري باعث مي شود ازدواج محدوديت سني داشته باشد، كه امروزه با پيشرفت علم تا حد زيادي از اين محدوديت ها كاسته شده است.

در سنين پايين اغلب ازدواج ها بر اساس احساسات و هيجانات صورت مي گيرد، برعكس در سن بالاتر حساسيت ها و سختگيري ها بيشتر شده و ازدواج سخت تر شكل مي گيرد. هر دوي اين شرايط براي افراد مشكلاتي ايجاد مي كند. با مشاوره پيش از ازدواج جوانان مي توانند از انتخاب خود مطمئن شده و ميزان موفقيت ازدواج خود را بالا ببرند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه پيامد هاي مجرد ماندن مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265تماس بگيريد.

 

منبع : چرا نبايد مجرد ماند؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: چرا نبايد مجرد ماند؟،
موضوع:
[ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ ] [ ۰۲:۳۴:۰۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی