مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

چقدر زود دير مي‌شود!

چقدر زود دير مي‌شود!
زماني كه فردي خودكشي مي‌كند دوستان و خانواده او اظهار مي‌كنند كه "فكر مي‌كرديم يك دوره گذراست و اصلا تصور نمي‌كرديم كه او اقدام به خودكشي كند".

پيش از خودكشي معمولا تغييرات بارزي در عملكرد فرد مي‌بينيد و متوجه مي‌شويد او مثل هميشه نيست، بي حال است و بدون دليل منطقي گريه مي‌كند. ممكن است نشانه‌هاي افسردگي داشته باشد. اما در مواردي درباره خودكشي صحبت هم مي‌كند. صحبت درباره مرگ و جهان آخرت آن هم زماني كه نه مريضي و نه خطري وجود دارد، از نشانه‌هاي وجود افكار خودكشي است.

 

چطور با فردي كه از خودكشي صحبت مي‌كند، برخورد كنيم؟

چطور با فردي كه از خودكشي صحبت مي‌كند، برخورد كنيم؟
زماني كه فردي با شما در مورد اينكه قصد خودكشي دارد، صحبت مي‌كند، در درجه اول خونسردي خودتان را حفظ كنيد و هيجان شديد و منفي نشان ندهيد. اجازه دهيد با شما احساس راحتي كند. از او بخواهيد احساساتش را با شما در ميان بگذارد. بدون گوش دادن و همدلي نمي‌توانيد به احساسات و افكار واقعي او پي ببريد. مهارت گوش دادن نيز به شما كمك مي‌كند تا بهتر از پس از وظيفه برآييد.

 

فردي كه از خودكشي حرف مي‌زند را جدي بگيريد

فردي كه از خودكشي حرف مي‌زند را جدي بگيريد
وقتي فردي درباره حرف از خودكشي صحبت مي‌كند، در واقع نياز دارد كسي به او اهميت بدهد و دليل ناراحتي اش را جويا شود. او را به حال خودش نگذاريد و به او اطمينان دهيد كه در اين مسير همراه او هستيد. پس از او بپرسيد چرا به خودكشي فكر مي‌كند و به او بگوييد متاسفم كه انقدر حالت بد است، من چطور مي‌توانم كمك كنم؟ آيا اتفاقي افتاده كه اين احساس را داري؟

در مورد او پيش داوري و قضاوت نكنيد و از جملاتي مثل احمقانه است، فيلم بازي نكن، داري بزرگش مي‌كني، هيچ چيزي ارزش خودكشي ندارد، خودكشي هيج كمكي بهت نمي‌كند، تو فقط مي‌خواهي جلب توجه كني، تو خودكشي نمي‌كني؛ بپرهيزيد. همچنين از جملاتي مانند:" آره زندگي بي معناست" يا "دنيا پر از بي عدالتي است" استفاده نكنيد، چون فردي كه قصد خودكشي دارد از لحاظ ذهني در حالت طبيعي نيست و اين حرف شما را به عنوان تائيدي براي خودكشي در نظر مي‌گيرد.

 

فردي كه قصد خودكشي دارد تنها نگذاريد

فردي كه قصد خودكشي دارد تنها نگذاريد
اگر فكر مي‌كنيد تصميم او براي خودكشي جدي است در كنار او بمانيد، تا زماني كه شخص ديگري كه مورد اعتماد اوست بتواند پيش او باشد. با توجه به شناختي كه از او داريد حدس بزنيد چه چيزي او را آرام مي‌كند، اگر مي‌بينيد حضور شما باعث آرامش او شده است، دستان او را بگيريد، به او گوش دهيد و به صحبت كردن با او ادامه دهيد. به او بگوييد چقدر براي شما ارزشمند است و تمام خاطرات خوبي كه با او داشتيد را مرور كنيد.

 

از نصيحت كردن يا بازگو كردن رنج‌هاي عاطفي خود بپرهيزيد

از نصيحت كردن يا بازگو كردن رنج‌هاي عاطفي خود بپرهيزيد
زماني را بايد به فردي كه قصد خودكشي دارد اختصاص دهيد، تا از ناراحتي‌ها و دغدغه هايش صحبت كند، احساسات خود را بيان كند و تا حدي براي تخليه هيجاني فرصت داشته باشد. پس اين زمان را با پرداختن به داستان زندگي خودتان و بيان مصيبت‌هاي خود از بين نبريد.

در صحبت هايتان از كلمه "بايد" استفاده نكنيد چون در اين صورت، خودتان را در مقام مرجع قدرت قرار داديد و او را از خود دور كرد ايد. به عنوان مثال به جاي اينكه به او بگوييد "تو بايد براي درمان اقدام كني" جمله " من الان به يك كلينيك زنگ مي‌زنم و يك نوبت براي جلسه مشاوره برايت مي‌گيرم " به كار ببريد.

 

قول ندهيد كه موضوع خودكشي را با كسي مطرح نمي‌كنيد

ممكن است شخصي كه قصد خودكشي دارد از شما در خواست كند اين موضوع را با كسي مطرح نكنيد. اما اين موضوعي نيست كه به تنهايي بتوانيد آن را مديريت كنيد. پس مي‌توانيد به او بگوييد "قسم مي‌خورم به هر كسي كه نمي‌خواهي از اين موضوع با خبر شود چيزي نگويم ولي من براي اينكه بتوانم به خوبي از تو حمايت كنم به كمك تخصصي نياز دارم چون به تنهايي از عهده آن بر نمي‌آيم".

 

از يك متخصص كمك بگيريد

از يك متخصص كمك بگيريد
براي آگاهي بيشتر مي‌توانيد از خدمات مشاوره و روان درماني بهره بگيريد، همچنين فردي كه قصد خودكشي دارد مي‌تواند با يك فرد متخصص مشكلات خود را مطرح كند. پس او را تشويق كنيد تا براي درمان اقدام كند. به او اطمينان خاطر بدهيد كه شرايط بهتر مي‌شود و با كمك گرفتن مي‌تواند راه حل‌هاي ديگري براي مشكل خود پيدا كند.

 

اقدامات ايمني در خانه، براي جلوگيري از خودكشي

براي پيشگيري از خودكشي محيط خانه را امن نگاه داريد، اگر داروهايي داريد كه مي‌تواند به وسيله آن‌ها به خودش آسيب برساند، محفظه حاوي بسته‌هاي دارو را قفل كنيد، حواستان باشد اسلحه اي در خانه نباشد و تا حد امكان تنهايش نگذاريد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه با كسي كه حرف از خودكشي مي‌زند چط.ر بايد برخورد كرد؟ مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : چگونه با كسي كه حرف از خودكشي مي زند بايد برخورد كرد؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ] [ ۰۸:۲۵:۲۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی