مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

تا چه سني با كودك مي توان به حمام رفت؟

كودكان تا 3 سالگي هنوز به نسبت به جنسيت خود آگاهي ندارد. بنابراين حمام بردن كودك توسط مادر و پدر يا لباس عوض كردن در حضور او ايرادي ندارد.

اما از 3/5 تا 4 سالگي به بعد بايد از اين كار اجتناب كنند چون ممكن است ذهن بچه با سوالاتي مشغول شود و در ذهنش تصويرهايي بسازد. البته اين به آن معنا نيست كه بچه‌ها حس جنسي پيدا مي كنند؛ بلكه در كودك صرفا نوعي برانگيختگي و كنجكاوي به وجود مي آيد. اين احساسات مانند احساسات بلوغ نيست. آموزش و تربيت جنسي كودكان زير 5 سال بسيار اهميت دارد، چرا كه اين همان سني است كه عقده اديپ شكل مي گيرد. براي اطلاعات بيشتر درباره نحوه پاسخ به سوالات جنسي كودكانمي توانيد از مشاوره كودك بهره بگيريد.

 

حمام رفتن كودكان در سنين مختلف چگونه بايد باشد؟

تولد تا 2_ 3 سالگي

مادر مي تواند در سنين شير خوارگي تا دو سالگي فرزندان پسر و دختر خود را به حمام ببرد، ولي لازم است قسمت تناسلي خود را بپوشاند. زماني كه دختر و پسر را در سن 2 تا 3 سالگي با هم به حمام مي برند، آن ها هم بايد پوشش پايين تنه يا شورت داشته باشند و كاملاً برهنه و لخت نباشند.

سن 3 تا 6 سالگي

وقتي كودكان به اين سن نزديك شدند، شايسته نيست كه پسران با مادر و دختران با پدر به حمام بروند و بدن برهنهۀ والد جنس مخالف را ببينند. دستشويي رفتن و حمام كردن در سنين 3 تا 6 سالگي به عهده والد هم جنس مي باشد. يعني حمام كردن فرزند پسر به عهده پدر و دختر به عهدۀ مادر مي باشد. در اين سن دخترها و پسرها نبايد با هم به حمام بروند.
اگر مادر مجبور باشد پسر خود را در اين سن حمام كند، بايد با پوشش كامل، اين كار را انجام دهد، چرا كه ديدن بدن عريان و برهنۀ مادر در اين سن، مي تواند يكي از محرك هاي جنسي در آينده باشد و كودك در دوران بلوغ و نوجواني با يادآوري خاطرات، دچار انحراف جنسي شود.

سن 6 سالگي به بعد

از سن 6 سالگي به بعد مادران نبايد با پسر خود به حمام بروند. يك كودك در اين سن بايد بتواند مستقلاً به دستشويي برود و خود را بشويد، حمام برود و لباس هاي خود را تعويض كند. والدين در اين سن فقط بايد نظارت كنند كه اگر كودك كمكي خواست، با پوشش كامل به او كمك كنند.

نكته: والدين، هنگام تعويض لباس كودكان ۲ تا ۳ ساله كه كاملاً متوجه جنسيت خود شده اند، بايد مواظب باشند كه فرد ديگري، خصوصاً كودك ديگري، بدن برهنه او را نبيند. هم چنين بايد به آن ها تأكيد كرد كه هيچ كس اجازه ندارد به قسمت تناسلي آن ها نگاه كند يا دست بزند. بايد به آنها توضيح داد، پدر و مادر فقط تا ۵ تا ۶ سالگي اجازه دارند داخل دستشويي و حمام و موقع عوض كردن لباس به آن نگاه كنند. بعد از اين سن، حتي پدر و مادر هم اجازه ندارند قسمت تناسلي آن ها را نگاه يا لمس كند.

 

كدام يك از والدين بهتر است كودك را به حمام ببرد؟

تنها در سن بسيار پايين استحمام كودكان و نيز رفتارهايي نظير لباس عوض كردن والدين در حضور فرزندان قابل قبول است. البته از آنجايي كه سن مناسب براي استحمام كردن كودك توسط والد همجنس، تفاوت عمده‌اي نسبت به والد غيرهمجنس دارد، اين امر ممكن است كه نگراني خاصي در والدين نسبت به ديده شدن بخش­‌هاي خصوصي بدن آنها توسط كودك ايجاد كند.

استحمام كودك در فرهنگ­‌هاي مختلف به اشكال متفاوتي مطرح مي­‌شود. بهترين حالت اين است كه پسر با پدر خود و دختر با مادر به حمام برود. همچنين شايسته است كه مادر تا 4 سالگي فرزند پسر خود را به حمام ببرد آن هم با لباس. اما در مورد فرزند دختر مي تواند تا سنين بالاتري با هم استحمام كنند. اين مورد در استحمام كودك دختر توسط پدر نيز صدق مي كند.

 

حمام كردن كودك با خواهر يا برادر خود

استحمام كودك توسط خواهر يا برادر بزرگ‌تر، جهت رعايت مسائل جنسي و جلوگيري از به وجود آمدن سوءرفتار جنسي، توصيه مي شود كه با نظارت دقيق والدين صورت بگيرد. اگر كودك همراه با برادر يا خواهر خود حمام مي­‌كند، حتماً يكي از والدين در اين زمان بر آنها نظارت داشته باشد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه حمام بردن پسر بچه ها مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : حمام بردن كودك | نكاتي كه در زمان حمام بردن كودكان بايد رعايت كنيم

امتیاز:
بازدید:
برچسب: حمام بردن كودك،
موضوع:
[ ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۱۴:۰۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی