مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

احترام به پدر از گذشته تا امروز

در هر خانواده اي احترام گذاشتن به پدر به شيوه متفاوتي تعريف مي شود. براي مثال در گذشته در اغلب خانواده ها مردسالاري حاكم بود، به طوري كه ديگر اعضاي خانوده حتي مادر خانواده حق هيچ گونه اعتراض و مخالفتي را نداشت. در اين خانواده ها در نهايت تمام تصميمات توسط پدر گرفته مي شد. فرزندان شغل، رشته تحصيلي و حتي همسرشان را با تصميم پدر انتخاب مي كردند و مخالفت با اين شيوه بي احترامي به پدر خانواده محسوب مي شد.

در واقع احترام به پدر مقوله اي نسبي است كه در فرهنگ و زمان هاي مختلف تعاريف متعددي مي تواند داشته باشد. امروزه در اكثر خانواده ها بين پدر و فرزندان گفت و گو و تبادل نظر بيشتري صورت مي گيرد. اما با اين حال به طور مشترك در بيشتر خانواده ها رفتارهايي چون دروغگويي، بي توجهي، قدر ندانستن، خودسري، عدم رعايت اخلاقيات و... بي احترامي به پدر محسوب مي شوند.

 

چرا بايد به پدر احترام گذاشت؟

پدر در هر خانواده اي مسئوليت هاي مختلفي را به عهده دارد. شايد به طور مستقيم با فرزندانش مانند مادر در ارتباط نباشد، اما نمي توان اهميت نقش پدر در تربيت فرزند را ناديده گرفت. پدر الگوي فرزندانش (چه دختر و چه پسر) مي باشد. طبق برخي ديدگاه ها پدر را معلم و رهبر خانواده مي دانند. پس حتي اگر نتواند وظايف اش را به درستي انجام دهد، بي احترامي به او بي احترامي به كل خانواده محسوب مي شود. كودكان مادر را منبع محبت و پدر را منبع قدرت مي دانند، در واقع با احترام به پدرقدرت خانواده بيشتر شده و انسجام خانواده حفظ مي شود. 

 

نحوه برخورد صحيح با پدر در هنگام تعارضات

رابطه با والدين يك مسير دو طرفه است. امكان دارد با وجود تمام احترامي كه براي پدر خود قائل هستيد، با او دچار تعارضاتي شويد و احساس كنيد اين محبت و احترام فقط از جانب شما مي باشد. در اين زمان دچار سردرگمي  شده و نمي دانيد چه رفتار مناسبي را در پيش بگيريد. مطمئنا والدين شما نيز مانند همه انسان ها داراي صفاتي منفي هستند و رفتارهايي دارند كه مورد پسند شما نيست. اما وظيفه شما در مقابل اين اشتباهات چيست؟

مسلما مقابله به مثل و يا اهانت از طرف شما تنها وضعيت را بدتر مي كند. پس به جاي واكنش هاي احساسي به دنبال راه حلي باشيد. پيش از هر چيز مهارت كنترل احساسات را كسب كنيد؛ سپس به دنبال ريشه يابي رفتارهاي او باشيد. اگر علت اين رفتارها را بدانيد شايد بتوانيد برخورد مناسب تري داشته و حتي برايخوشحالي پدر تان گام برداريد. براي شناخت اين علل به نكات زير توجه كنيد.

1- تربيت ناصحيح خانوادگي

شايد پدر شما براي پدر خوب بودن آموزه هاي لازم در ارتباط با تربيت و رفتار درست با فرزندانش را دريافت نكرده باشد و يا فرصت شناخت اين روش ها را هيچ وقت نيافته باشد. پس شايسته است به جاي مقصر دانستن پدر، او را درك كرده و بامهارت هاي ارتباطي خود مثل كنترل خشم، حل مسئله، درستانتقاد كردن و... نظرات خود را انتقال دهيد.

2- همكار و دوستان بد 

معمولا پدران به دليل مشكلات آزاردهنده در خانه به سمت دوستاني مي روند كه آن ها را تاييد و تحسين مي كنند. بنابراين شما به عنوان عضوي از خانواده مي توانيد علت ناراحتي پدر را در محيط خانه يافته و سعي در از بين بردن آن ها كنيد. به علاوه اگر در جمع ها و موقعيت هاي مختلف پدر را فردي حامي و پشتيبان جلوه دهيد، او نيز علاقه بيشتري به حضور در كنار شما خواهد داشت. اين مهم تنها با صبور بودن و حفظ احترام پدر ميسر مي شود.

3- مشكلات اقتصادي و فشار گراني   

بسياري از پدران مشكلات خود را درون ريزي كرده و از بازگو كردن آن ها خودداري مي كنند. اين باعث مي شود كه در شرايط سخت خلق و خوي آن ها كاملا تحت تاثير قرار بگيرد و نتوانند ارتباط درستي با ديگران برقرار كنند. در اين موقعيت  به او نشان دهيد كه مشكلاتش را مي دانيد و او را درك مي كنيد و اگر كاري از دست تان برمي آيد حاضر به انجام آن هستيد.

4- مشكلات روحي و رواني

برخلاف مشكلات جسمي كه سريعا توجه افراد خانواده را به خود جلب مي كند؛ مشكلات روحي و رواني كمتر مورد توجه قرار مي گيرد. بسياري از اختلالات رواني به صورت پنهان شما و والدينتان را سال ها درگير خود مي كند. براي مثال اختلالات شخصيت از سال هاي ابتدايي نوجواني كليه رفتارها و سبك زندگي فرد را تحت تاثير خود قرار داده و به صورت مزمن تا پايان عمر با وي همراه مي باشد. گاه افسردگي پدر نيز به مشكلات ارتباطي ميان شما دامن مي زند. در مقابل چنين مشكلاتي شما به تنهايي قادر به حل آن ها نخواهيد بود.  بنابراين اگر با وجود تمام تلاش هاي تان موفق به تغيير شرايط نشده ايد، لازم است از مشاوره خانواده بهره مند شويد. در جريان جلسات مشاوره خانواده هر كدان از اعضا به نقش خود و طريقه تاثيراتي كه دارند پي خواهند برد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه احترام به پدر مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره ي9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : احترام به پدر | چرا و چگونه به پدر احترام بگذاريم؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: احترام به پدر،
موضوع:
[ ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۳۵:۰۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی