مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

دلايل وابستگي زياد زن به خانواده

برخي از زنان، حتي تا سال ها پس از ازدواج نمي توانند از محله مادري نيز جدا شوند و اصرار دارند در نزديكي خانه پدر و مادر زندگي كنند؛ موضوعي كه عامل بسياري از اختلافات و دعواي بين زوجين مي شود. مشكلات زماني بيشتر مي شود كه فاصله زيادي تا خانه پدر خانم وجود داشته باشد و همسر مجبور به طي زمان زيادي در راه و يا خانه پدري خانم باشد. براي رفع اين مشكل ابتدا به بررسي علل وابستگي زن به خانواده اش مي پردازيم.

عدم ارتباط با افراد مختلف

برخي از زنان، مخصوصا زناني كه كمتر در اجتماع حضور دارند، وابستگي شديدي به خانواده خود دارند. زيرا نتوانسته اند وابستگي ها و تعلقاتي با افرادي غير از خانواده خود برقرار كنند. همين مسئله مي تواند در زندگي زناشويي بعد از ازدواج مشكل ايجاد كند.

نداشتن تجربه مستقل بودن

زناني كه تجربه زندگي مستقل بخاطر تحصيل يا كار را دارند، توانسته اند تا حدودي وابستگي به خانواده را مديريت كرده و بتوانند حتي دور از خانواده نيز زندگي و ازدواج كنند.

تربيت خانواده

برخي از خانواده ها، به دليل سبك هاي تربيتي يا شرايط فرهنگي، فرزنداني وابسته به خانواده تربيت مي كنند. فرزندان اين خانواده ها در تصميم گيري ها استقلال نداشته و قدرت استدلال و منطق آن ها ضعيف مي باشد. اين افراد حتي درباره مسائل خصوصي خود و همسرش با خانواده صحبت مي كند و نمي تواند حد و مرزي در روابطش مشخص كند. تمام اين ويژگي هايي كه عمدتا منفي هستند، نشانه فردي است كه به خانواده وابسته است و نمي تواند زندگي زناشويي خود را مديريت كند.

اعتماد به نفس پايين

يكي ديگر از دلايل وابستگي زن به خانواده، اين است كه اعتماد به نفس لازم براي همسري را ندارد. براي اين زنان زندگي كنار همسر بسيار سخت تر از زندگي كنار خانواده مي باشد. به همين دليل آنها نمي توانند از عهده مسئوليت هاي خود بر بيايند و از ترس تحقير يا شكست، به خانواده پناه مي برند.

نارضايتي از همسر

برخي از زنان نيز به دليل نارضايتي و مشكلات همسرشان، ترجيح مي دهند زمان بيشتري را با خانواده خود بگذرانند و كمتر در كنار همسرشان باشند. ممكن است تصور آنها از ازدواج و شوهرشان، با آن چه كه مورد انتظارش بوده، فاصله داشته و اين مسئله باعث سرخوردگي او شده است.

 

راه هاي كاهش وابستگي زن به خانواده

اصلي ترين و بهترين راه براي كاهش وابستگي زن به خانوادهاش، صحبت با يك روانشناس متخصص زوج درماني و خانواده درماني است. درمانگران به خانم كمك مي كنند تا با زندگي و خانواده جديد خود سازگار شده و عللي كه او را به خانواده اش بيش از حد وابسته كرده را برطرف كنند. البته وابستگي به خانواده و تعهد به آنها بسيار زيبا و شيرين است، اما اگر اين وابستگي شديد باشد و استقلال زندگي زناشويي را از بين ببرد، يك مشكل مهم تلقي مي شود. برخي از راهكارهاي ديگري كه مي توان براي كاهش وابستگي زن به خانواده انجام داد:

1- صحبت همراه با احترام

اگر وابستگي زن به خانواده باعث ايجاد مشكلات و نابساماني هايي در زندگي شود، مرد اين حق را دارد تا از همسرش بخواهد كه بيشتر كنارش باشد و خانه را كمتر ترك كند. اين درخواست زماني نتيجه بهتري مي دهند كه همراه با عشق و مهرباني باشد و برپايه تحكم و زور نباشد.

2- به استقلال او كمك كنيد

از همسرتان بخواهيد برخي از تصميمات را تنهايي بگيرد. مخصوصا تصميم هايي كه نياز به فوريت دارند. او را براي اين تصميمات تنهايي تشويق كنيد و قدرت استقلال را در او زنده كنيد.

3- آرامش فراموش نشود

متاسفانه بيشتر افراد از مهارت هاي صحبت با جنس مخالف و مهارت هاي ارتباطي كم بهره اند و بلافاصله پس از شروع بحث، كار به دعوا مي كشد. احتمالا بيشتر اين درگيري ها به دليل دخالت خانواده ها در زندگي زن و شوهر مي باشد. بنابراين با آرامش و صبوري به خانواده خود و همسرتان بفهمانيد كه به تنهايي مي توانيد از پس زندگي خود بر بياييد و آن را اداره كنيد.

4- تهديد و تخريب ممنوع

زماني كه شما زن خود را به قطع ارتباط با خانواده اش تهديد مي كنيد، عملا حل مسئله را دشوارتر كرده ايد. همسرتان بايد خودش به اين نتيجه برسد كه ارتباط كمتر با خانواده به نفع خود و زندگي خودش است. همچنين بي احترامي به خانواده همسر، چيزي جز وخيم تر شدن اوضاع و بيشتر شدن فاصله تان به دنبال نخواهد داشت. تحقير خانواده، تحقير خود فرد است، يك زن وابسته بسيار روي اين موضوع حساس مي باشد.

5- از روي لجبازي تصميم نگيريد

اگر شما نيز بخواهيد رفتار او را مقابله به مثل كنيد و دائم به منزل پدري خود برويد و يا آن ها را زود به زود دعوت كنيد؛ تنها به بدتر شدن اوضاع دامن زده ايد. اين رفتار تنها نشان دهنده ناتواني شما در مديريت اوضاع مي باشد. 

6- نيازهاي عاطفي همسرتان را تامين كنيد

ممكن است برخي زنان درباره نيازهاي خود كمتر صحبت كند، اما مردان بايد در اين زمينه هوشيار باشند. زماني كه شما نيازهاي عاطفي همسرتان را تامين كنيد و او ببيند كه كاملا به او توجه مي كنيد، طبيعتا نيازش به توجه ديگران كمتر مي شود. گاه دليل وابستگي زن به خانواده اش همين بي توجهي مرد به زن مي باشد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه وابستگي زن به خانواده اش مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : وابستگي زن به خانواده بعد از ازدواج

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ] [ ۰۴:۱۵:۴۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی