مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

ترس از مرگ و علت يابي آن

مرگ مقوله اي مبهم و ناشناخته است كه همين موضوع باعث مي شود مايه ترس در بشر باشد. ترس غيرمنطقي از مرگ، ريشه در دوران كودكي شخص مبتلا دارد كه فرد در مواجهه با اتفاقاتي غيرمعمول، ناشناخته و غير منتظره قرار گرفته است. همچنين بين عدم موفقيت در برخي از جنبه‌هاي مهم زندگي با ترس از مرگارتباط مثبت وجود دارد. در واقع افرادي كه از دستاوردهاي خود در زندگي راضي نيستند به احتمال بيشتري ترس از مرگ را تجربه مي كنند.

 

روش هاي غلبه بر ترس از مرگ

شدت يافتن ترس از مرگ، باعث مختل شدن زندگي روزمره شما مي شود و مشكل از جايي نشات مي گيرد كه شما به جاي اينكه به دنبال يافتن علت ترس از مرگ باشيد و چاره اي براي آن بينديشيد، مي خواهيد صورت مسئله را پاك كنيد و از  مواجهه با آن پرهيز مي‌ كنيد. اكنون اين سوال مطرح است كه ما چطور مي‌توانيم ترس‌ خود را از مرگ كم كنيم و ذهنمان را در مقابل افكار مضر و غير واقعي كنترل كنيم؟ چگونه مي‌توان از تأثير اين ترس بر زندگي جلوگيري كرد؟ در ادامه به بررسي راهكار هاي اساسي جهت غلبه بر ترس از مرگ مي پردازيم:

1_ صحبت كردن در مورد ترس از مرگ و بهره گيري از تجارب ديگران

ممكن است خانواده و اطرافيان شما، آگاهي كافي در مورد ترس غير واقعي تان از مرگ نداشته باشند لذا نتوانند شما را درك كنند يا براي غلبه بر ترس از مرگ با شما همكاري كنند. در اين صورت، از يك طرف با مشكل ذهني خود درگير هستيد و از آن رنج مي بريد و از طرف ديگر بايد رفتارهاي غير عادي خود را از ديگران مخفي كنيد. صحبت كردن با افراد معتمد و در ميان گذاشتن مشكلات خود با آن ها باعث مي شود از بسياري از فشارهاي ناشي از پنهان كردن بيماري خود رها شويد و حمايت اطرافيان دلسوز خود را جهت غلبه بر ترس از مرگ به دست آوريد و از ميزان استرسور هاي محيطي بكاهيد.

۲-  استفاده از روش هاي آرام سازي ذهني

معمولا ترس‌ها افكار وسواس ­آميز را نيز با خود به همراه مي‌آورند كه خود باعث تشديد نگراني ها مي شود. با فراهم كردن محيطي آرام و به دور از تنش، مي توانيد افكار وسواسي خود را مورد تجزيه و تحليل قرار دهيد. با استفاده از تكنيك هاي آرام سازي خود مانند تنفس عميق و آرام، مي‌توانيد فضاي ذهن خود را از افكار تشديد ­كننده ترس رها كنيد. پس با قرار گرفتن در محيطي آرامبخش، تنفس خود را به سمت نفس هاي عميق سوق دهيد اين كار به شما كمك مي كند تا با تقويت ذهن آگاهي، در لحظه حال زندگي كنيد و با غلبه بر ترس از مرگ در جهت رشد و شكوفايي حركت كنيد.

3 ـ بازگشت به طبيعت و مانوس شدن با مظاهر طبيعي

حقيقت غير قابل كتمان اين است كه زندگي در دنياي مجازي باعث افزايش اضطراب‌ ما شده است. جدايي از طبيعت با افرايش ترديد ها و سردرگمي ها همراه است. با استفاده از روش هاي آرام‌سازي ذهني، جزئيات دقيق پديده­ هاي طبيعي را كه در اطرافتان مي‌بينيد، تصور كنيد؛ تصوير دقيق گلي زيبا، پرنده اي خوش نقش، ساحلي آرام يا هر چيز ديگري كه مي تواند القا كننده طراوت و لطافت باشد. سعي كنيد با صبر و حوصله كافي تمام تمركز تان را روي اين تمرين ذهني قرار دهيد. تعداد گلبرگ‌هاي گلي كه ديده ­ايد يا تصور كرده­ ايد را بشماريد و نوع بافت و شكل آن را توصيف و تصور كنيد. اين تمرين شما را به دامان طبيعت برده و مي‌تواند به عادت ثانويه در شما تبديل شود و افكار وسواس­ آميز را از ذهنتان دور كند.

4 ـ قبول واقعيت هاي زندگي كنوني خود

بسياري از ما نسبت به تغييرات، بخصوص وقتي فراتر از كنترل و خواسته‌هاي ما باشد مقاوم هستيم. به جاي نگراني براي فرداها از لحظه حال لذت ببريد و نسبت به اتفاقاتي كه زندگي ممكن است براي شما به ارمغان بياورد پذيرا باشيد، با مديريت و كنترل استرس هايتان و داشتن رويكردي راه حل محور در جهت غلبه بر ترس از مرگ و ديگر چالش هاي زندگي حركت كنيد.

5 ـ پذيرفتن اطلاعات همسو

اطلاعات همسو، اطلاعاتي است كه يك جنبه از موضوعي را در ذهن شما تقويت مي كند. مثلاً تمايل داريد ترس از مرگ را از ذهن خود ريشه كن كنيد يا با برجسته كردن جنبه منفي آن، امكان مبارزه با آن را فراهم كنيد. ترس از مرگ براي شما موضوعي منفي است؛ اما با اطلاعاتي مواجه مي شويد كه شما را دعوت به تفكر درباره مرگ مي كنند و انديشيدن به اين موضوع را مثبت تلقي مي كنند. در اين حالت ذهن شما با اطلاعات ناهمسو مواجه مي شود و نمي توانيد نتيجه مطلوب را از جستجوي اطلاعات بگيريد. لذا بهتر است كه به اطلاعاتي كه خلاف خواسته شماست توجه نكنيد و صرفا اطلاعاتي را جدي بگيريد كه شما را به سمت درمان بيماري سوق مي­دهد.

 

رهايي و غلبه بر ترس از مرگ

‌درباره ترس از مرگ و نگراني هايتان با متخصصان و مشاوران روانشناس صحبت كنيد تا بتوانيد ترس‌هاي خود را با عمق بيشتري مورد روانكاوي قرار دهيد. متخصصان روانشناسي تحليل دقيقي در مورد ترس ها، احساسات و افكار شما انجام مي دهند و در اين راستا به شما كمك مي كنند تا در جهت به چالش كشيدن طرحواره هاي منفي خود در مورد مرگ حركت كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه روش هاي غلبه بر ترس از مرگ مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : رهايي و غلبه بر ترس از مرگ | درمان ترس از مرگ

امتیاز:
بازدید:
برچسب: درمان ترس از مرگ،
موضوع:
[ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۲۲:۵۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی