مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

اهميت صداقت و راستگويي با والدين

طبق تحقيقات رابطۀ مثبت و سازنده با والدين عامل محافظت كننده اي است كه از افراد در برابر انواع آسيب هاي روحي، رواني و اجتماعي محافظت مي كند. خدشه دار شدن تعاملات با خانواده در دوران نوجواني و عدم تلاش از سوي طرفين براي بازسازي آن، به سادگي افراد را از حمايت هاي خانواده در آينده محروم مي كند.

از عوامل اصلي كه به رابطه با والدين آسيب جدي وارد مي كند عدم صداقت در رابطه است. معمولا پدر و مادر ها به پنهان كاري و دروغ گويي فرزندان خود بسيار حساس هستند. تكرار اين رفتارها از سوي نوجوانان معمولا منجر به خشم و واكنش هاي شديد والدين مي شود كه دوطرف را بيش از پيش از يكديگر دور مي كند كه ترميم آن در سال هاي بعدي به آساني صورت نمي گيرد.

 

چرا در نوجواني از پدر و مادر دور مي شويم؟

اگر در دوران نوجواني خود به سر مي بريد به اين مساله دقت داشته باشيد كه شما در اين دوران، به دليل اهميتي كه براي استقلال خود قائل مي شويد، كمتر به رابطه مناسب با والدين تان فكر مي كنيد. ممكن است حتي در مواردي رابطه با افراد ديگري مثل جمع دوستان براي شما اهميت بيشتري داشته باشد. اما اين نكته را درنظر داشته باشيد كه نيازهاي شما در سنين مختلف تغيير مي كند. در ادامه زندگي در سنين جواني و ميانسالي خانواده نقش پر رنگي تري براي شما خواهند داشت. ارتباط شما با آن ها در واقع پيوند دهنده شما با بخشي از هويت و گذشته خودتان است.

 

راه هاي راست گفتن به پدر و مادر

ممكن است بسياري از نوجوانان در حقيقت تمايل زيادي به رابطه صادقانه با والدين داشته باشند، اما در عمل عواملي مانند ترس از واكنش هاي پدر و مادر يا نبود روابط صميمانه با آن ها مانع از اين امر مي شود. در ادامه به ارائه راهكارهايي در اين زمينه خواهيم پرداخت:

1- زمان مناسبي را براي شروع گفت و گو انتخاب كنيد

براي گفتن حقيقت به پدر و مادر، ابتدا بايد يك زمان مناسب را انتخاب كنيد. بهتر است زماني را انتخاب كنيد كه پدر و مادرتان بيشترين ميزان پذيرش را براي شنيدن حرف هاي شما دارند. توجه داشته باشيد كه افراد در زمان هايي مانند خستگي، عصبانيت، خلق پايين و ناراحت آمادگي كمي براي پذيرش و مواجه با يك مشكل را دارند.

2- بحث را در زمان مناسبي به اتمام برسانيد

همان طوركه زمان شروع حرف زدن بسيار اهميت دارد، اين نيز مهم است كه شما چه زماني گفت و گو را خاتمه دهيد. نگذاريد كه بحث به درازا بكشد يا از كنترل خارج شود. با كوتاه صحبت كردن، فرصت فكر كردن را به خود و والدينتان بدهيد. اين باعث مي شود تا آن ها فرصتي براي فكر كردن داشته باشند. مهارتكنترل خشم، به شما كمك مي كند تا از روي عصبانيت تصميم نگيريد.

3- صميميت را در همه ابعاد پرورش دهيد

گفتن حقيقت  و رفتار صادقانه، نوعي خودافشايي محسوب مي شود. خود افشايي يا بازگو كردن مسائل خود براي ديگران يكي از مهم ترين فاكتورهاي صميميت در رابطه است. براي آن كه بتوانيد خودافشايي بيشتري داشته باشيد ضروري است كه به ابعاد ديگر رابطۀ صميمانۀ خود با والدين توجه كنيد.

مسلما هرچه رابطه سردتر و فاصله بيشتري با والدين تان داشته باشيد، روراستي و صداقت برايتان سخت تر خواهد شد. رفتارهايي نظير انجام فعاليت هاي مشترك با والدين، اختصاص زماني براي گفت و گوهاي دوستانه با آن ها و انجام رفتارهاي غير كلامي محبت آميز مثل در آغوش كشيدن آن ها در ايجادصميمت در خانواده تاثير بسزايي خواهد داشت.

 

سخن آخر

به طور كل، داشتن صداقت و راست گفتن به پدر و مادر نيازمند ارتباطي سالم و اثربخش مي باشد. دروغ گويي و پنهان كاري در رابطه، اعتمادها را از بين مي برد و به صميمت رابطه لطمه وارد مي كند. صداقت در خانواده لازمه تشكيل يك خانواده سالماست. اگر در طول زمان با وجود تلاش هاي شما، رابطه تان با والدين بهتر نشد و عوامل زيادي باعث مي شوند كه نتوانيد درباره مسائل خود با كسي از درون خانواده صحبت كنيد، بهتر است با مراجعه به يك متخصص خانواده، به دنبال راهي مناسب براي حل مشكلات تان باشيد. مركز هنر زندگي با ارائه خدماتمشاوره خانواده تلفني و حضوري به شما ياري مي رساند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه صداقت و راه هاي راست گفتن به پدر و مادر مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : راست گفتن به پدر مادر | چرا و چگونه بايد با پدر و مادر روراست بود؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: راست گفتن به پدر مادر،
موضوع:
[ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ] [ ۰۸:۰۶:۵۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی