مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

وظايف زن در زندگي مشترك

هر دختري با ورود به زندگي مشترك، مسئوليت هاي متعددي به او واگذار مي شود. در فرهنگ هاي مختلف وظايف زن در زندگي مشترك نيز متفاوت مي باشد، اما گاه عرف هاي حاكم بر خانواده ها با قوانين و هنجارهاي جامعه مغايرت دارد. بايد بدانيد كه وظايف شما به عنوان يك زن به دو صورت در زندگي زناشويي تعريف مي شوند:

1- وظايف حقوقي و قانوني

2- وظايفي كه الزام حقوقي ندارند اما به دوام و كيفيت زندگي مشترك  شما كمك خواهند كرد.

در ادامه هر يك از اين وظايف را به صورت جداگانه براي شما توضيح خواهيم داد.

 

وظايف حقوقي و قانوني زن در زندگي زناشويي

در صورتي كه با مشكلات زناشويي برخورد كنيد و وارد دادگاه خانواده شويد، قاضي به بررسي انجام يكسري وظايف توسط زن و مرد مي پردازد و بر اساس آن ها راي صادر مي كند. برخي از وظايف زنان كه در دادگاه هاي كشور مورد توجه قرار مي گيرند به شرح زير مي باشند.

1- تمكين نسبت به مرد: معناي اين مساله اين است كه  زن بتواند بنابر انتظارات عرف و آمادگي جسمي و روحي خويش نيازهاي جنسي مرد را برآورده كند. در صورتي كه زن عذري شرعي يا قانوني داشته باشد انجام اين وظيفه از او سلب مي شود.

2- تبعيت از همسر: تبعيت از شوهر در مورد محل اقامت و مسكن، حق كار كردن و نوع اشتغال. البته بسياري از مردان قبل از ازدواج، اين حقوق را به خود زن واگذار مي كنند.

3-  تبعيت از نظر همسر: در نظر گرفتن نظر شوهر در مورد خروج از منزل و ورود ديگران به منزل در حد عرف؛ مگر اين‌ كه براي انجام تكاليف ديني؛ مثل حج واجب و يا براي انجام مداوا يا ماندن در خانه ضرر جاني، بدني و شرافتي ‌براي زن وجود داشته باشد.

 

ساير وظايف زن در زندگي مشترك

جدا از وظايف قانوني، از نظر اخلاقي نيز افراد در زندگي مشترك نسبت به هم وظايفي دارند. آگاهي از اين وظايف و انجام خودخواسته آن ها به زوجين كمك مي كند تا يك زندگي مشترك موفق داشته باشند. 6 نكته اي كه در ادامه شرح داده ايم در جلسات مشاوره خانواده بررسي و توصيه مي شوند. وظايف مردان در زندگي مشترك نيز در اين جلسات به طور همزمان مورد توجه قرار مي گيرد. 

1- از وظايف زن در زندگي مشترك عشق ورزي بي قيد و شرط

همان طور كه شما نياز به دوست داشته شدن و توجه و قدر داني داريد، اين نيازها در شوهرتان نيز وجود دارند. بي توجهي به شوهر و نيازهاي اساسي او رابطه شما را با آسيب هاي جدي مواجه خواهد كرد. به عنوان يك زن تلاش كنيد تا بي قيد و شرط همسرتان را دوست داشته باشيد و اين عشق را از طريق صميميت عاطفي و جسماني به او نشان دهيد. اين رفتارها از جانب شما متقابلا منجر به رفتارهاي محبت آميز و عشق ورزي بيشتر همسرتان نيز خواهد شد.

2- از وظايف زن در زندگي مشترك حفظ احترام

احترام به همسر، يكي از وظايف بسيار مهمي است كه بي اهميتي به آن، به فرزندان نيز انتقال يافته و باعث برهم خوردن بنيان احترام در خانواده خواهد شد. هرگز در حضور خانواده، دوستان و آشنايان با همسرتان بد صحبت نكنيد. دعوا يا انتقادهاي خود را به زماني موكول كنيد كه تنها هستيد. مسلما وقتي مسائل مهم خود را زماني كه تنها هستيد در آرامش مطرح كنيد، احتمال بيشتري وجوددارد كه اين مسائل حل و فصل شوند.

3- حمايتگري زن از همسر

به باور بسياري از زنان، مردها بايد به تنهايي از پس همۀ مشكلات بر بيايند و نبايد به دنبال كمك باشند. در حالي كه مردان نيز داراي ضعف هايي هستند، زن و مرد هر دو در زندگي به كمك نياز دارند. بدون اين كمك و حمايت ها توان و سلامت روان فرد به مرور تحليل مي رود. وقتي به شوهرتان نشان مي دهيد كه در شرايط سخت حاضريد كمك حال او باشيد، در نتيجه او ديگر به تنهايي فشار زندگي را تحمل نخواهد كرد.

5- وفاداري زن به شوهر

وفاداري، تعهد و پايبندي به زندگي زناشويي از همان روز اولي كه تصميم به ازدواج مي گيريد، از جمله مسئوليت هاي شما در قبال همسرتان مي باشد. وفاداري شما حتي با رفتارهايتان نيز سنجيده مي شود. وفاداري تنها به معناي پايبندي در مسائل جنسي نيست. بلكه معنايي فراتر از رابطه جنسي دارد كه باعث حفظ سلامت خانواده نيز مي شود.

6- تربيت و آموزش فرزندان از وظايف زنان

درست است كه پدر و مادر هر دو در برابر تربيت فرزندان خود مسئول هستند، اما نقش مادر در تربيت فرزندان بسيار پر رنگ تري مي باشد. چرا كه شما به عنوان مادر از ابتداي تولد فرزندتان ارتباط عاطفي عميق و منحصر به فردي را با او برقرار مي كنيد. اين ارتباط  تاثيرگذاري شما را در مسير تربيت فرزندان دو چندان مي كند. به همين دليل بسيار مهم است كه براي تربيت فرزندانتان وقت بگذاريد و آگاهي خود را در اين زمينه بالا ببريد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه وظايف زن در زندگي مشترك مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : وظايف زن در زندگي مشترك | وظايف قانوني و اخلاقي زن در خانه

امتیاز:
بازدید:
برچسب: وظايف زن در زندگي مشترك،
موضوع:
[ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ] [ ۰۸:۲۲:۳۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی