مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

درمان شناختي رفتاري چه كاري انجام مي دهد؟

درمان شناختي رفتاري CBT بر اين فرض استوار شده است كه افكار، احساسات و رفتار انسان همگي با يكديگر در ارتباط هستند، اما افكار در مركز تمامي اين هاست. در واقع رويكردهاي شناختي رفتاري عامل اصلي همه مشكلات را افكار منفي مي دانند. زيرا وقتي اين افكار در ذهن جريان پيدا مي كنند، چرخه اي معيوب ايجاد مي كنند. به اين صورت كه در ابتدا افكار منفي منجر به احساسات و رفتارهاي مخربي مي شود، سپس اين احساسات و رفتارها افكار منفي بيشتري ايجاد مي كنند و اين چرخه به همين صورت ادامه مي يابد و خود را تقويت مي كند.

CBT با كمك به اصلاح اين افكار اين چرخه را در هم مي شكند و منجر به بهبودي فرد مي شود. برخلاف بسياري از روش هاي درماني، اين درمان بر مشكلات فرد در زمان حال تمركز مي كند و زماني به مسائل گذشته مي پردازد كه عملكرد فعلي فرد را تحت تاثير قرار داده باشند.

 

درمان شناختي رفتاري در چه مواردي به كار گرفته مي شود؟

پزوهش هاي بسياري كه در زمينه CBT انجام شده به ما نشان مي دهد كه اين روش در بهبود طيف وسيعي از اختلالات رواني اثرگذار است. علاوه بر افسردگي و اضطراب كه بيشترين بهره را از CBT مي برند، اين درمان براي بسياري از اختلالات اولين درمان انتخابي مي باشد كه عبارتند از:

- اختلال وسواس فكري- عملي (OCD)

- اختلال پانيك

- اختلال استرس پس از سانحه

انواع فوبيا

- اختلالات خوردن شامل بي اشتهايي و پرخوري عصبي

- اختلالات خواب نظير بي خوابي

- اختلالات مربوط به مصرف مواد و الكل

علاوه بر اختلالات رواني CBT مي تواند در بهبود برخي از مشكلات سلامتي كه به صورت مزمن فرد را درگير مي كند تاثير گذار باشد. مشكلاتي چون سندروم روده تحريك پذير(IBS) و سندروم خستگي مزمن (CFS) نيز با CBT قابل رفع هستند. علاوه بر اينكه اين درمان در بهبود علائم جسماني اين اختلالات موثر است، به فرد كمك مي كند تا بتواند راحت تر با علائم ناشي از اين بيماري ها كنار بيايد.

 

در جريان CBT چه اتفاق هايي مي افتد؟

هنگامي كه به شما درمان شناختي رفتاري توصيه مي شود. شما بايد با يك روان درمانگر متخصص در اين حيطه، به صورت هفتگي يا هر دو هفته يك بار براي رفع مشكل خود ملاقات كنيد. تعداد جلسات در اين درمان از 5 تا 20 جلسه متغير است و هر جلسه چيزي بين نيم ساعت تا يك ساعت به طول مي انجامد. در جريان جلسات درماني روان درمانگر به شما كمك خواهد كرد تا مشكلات اصلي خود را به مشكلات كوچك تري تقسيم كنيد. مثلا مشخص كنيد كه دقيقا چه مشكلاتي در سطح فكر، هيجانات و رفتارهاي خود داريد.

همچنين درمانگر به شما كمك خواهد كرد سه حوزۀ فكر، هيجان و رفتار را به دقت بررسي كنيد و از تاثيرات آن ها بريكديگر آگاه شويد و بدانيد كه چطور اين ها مي توانند به شما آسيب بزنند و به صورت متعارض با واقعيت عمل كنند. پس از اين با آموزش و تمرين، با مهارت هايي براي تغيير اين سطوح آشنا خواهيد شد. هدف اصلي در اين درمان اين است كه شما بتوانيد مهارت هايي را كه در طول درمان ياد مي گيريد در خارج از جلسات و در زندگي روزمرۀ خود نيز به كار ببريد. به همين منظور است كه درمانگران پس از هر جلسه يكسري تكاليف خانگي را به شما ارائه مي دهند تا بتوانيد اين مهارت ها را در شرايط گوناگون تمرين كنيد و در نهايت بدون كمك درمانگر نيز قادر به حل مشكلات خود باشيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه يافتن بهترين درمان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : درمان شناختي رفتاري CBT چيست؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۳ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۱۳:۵۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی