مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

افسردگي پنهان چيست؟

معمولا كساني كه به افسردگي مبتلا هستند به راحتي قابل شناسايي هستند. آنها بيشتر اوقات در خود فرورفته، ناراحت، غمگين، بي حوصله يا در مواقعي پرخاشگر هستند. باورهاي منفي شان در مورد خود، ديگران و آينده به خوبي در بين صحبت هايشان مشخص مي شود يا ممكن است در عمل به دليل احساس نااميدي فراگير، از هر چيزي دست بكشند. تعاملات خود را محدود كنند و منزوي شوند. اما درباره افرادي كه افسردگي پنهان دارند اوضاع كاملا متفاوت است و نمي توان به سادگي و از روي ظاهرشان متوجه افسردگي شان شد. آنها ممكن است حتي در گروه افراد اجتماعي و برون گرا نيز يافت شوند! مشكل اينجاست كه مبتلايان به اين نوع افسردگي، در پنهان كردن احساسات واقعي خود، ماهر هستند.

 

علايم و نشانه هاي افسردگي پنهان

گاهي ممكن است نشانه هاي افسردگي در برخي از افراد به صورتي باشد كه پنهان باقي بماند. در ادامه برخي از نشانه ها و علائم افسردگي پنهان را براي شما آورده ايم: 

1- شاد و اجتماعي بودن در عين پنهان كردن بيماري

معمولا افرادي كه به افسردگي پنهان دچار هستند، ممكن است به دليل ترس و شرم خود سعي كنند بيماري خود را از ديگران مخفي نگه دارند. همان طور كه گفتيم در برخي از موارد حتي ممكن است اين افراد كاملا برونگرا، اجتماعي يا شوخ طبع باشند و معاشرت خوبي با ديگران داشته باشند. در واقع فرد مبتلا به افسردگي پنهان مي تواند احساساتش را با مهارت فراوان از ديگران مخفي نگه دارد. 

2- نياز به التيام زخم ها و ترس هاي قديمي

ممكن است اين افراد نياز به درمان ترس ها يا رنج هاي عاطفي دردناك و درمان نشده در گذشته خود داشته باشند ولي نمي خواهند در مورد بيماري يا مشكلات خود با ديگران صحبت كنند. گرچه ممكن است در ظاهر شاد بوده يا از اعتماد به نفس خوبي برخوردار باشند. پس افسردگي خود را ناديده مي گيرند و اقدام به درمان آن نمي كنند. افكار فلسفي درباره مفهوم مرگ و زندگي شخص مبتلا به افسردگي پنهان، باعث مي شود كه گاهي تا مرز خودكشي يا اقدام به آن پيش بروند.

3- اختلالات خوردن

عادتهاي غير طبيعي در غذا خوردن و تغييرات اشتها مانند افزايش يا كاهش ناگهاني اشتها، مي تواند از علايم افسردگي پنهان باشد كه مي توان با مراجعه به پزشك اين مشكل را برطرف نمود.

4- اهميت ندادن به مسائل

بي ميلي و بي تفاوتي نسبت به مسائلي كه در گذشته از اهميت زيادي براي فرد برخوردار بوده اند، نيز از نشانه هاي افسردگي به صورت پنهان است. اين افراد به دليل بي حسي خود از نشان دادن واكنش نسبت به محبت و نگراني ديگران معذب مي شوند. فرد مبتلا به افسردگي پنهان لزومي به شاد بودن به معناي واقعي در زندگي نميبيند. 

5- ابراز خشم و عصبانيت

افراد مبتلا به افسردگي پنهان ممكن است خشمگين شده و عصبانيت خود را بروز دهند. اين افراد بسيار تحريك پذير بوده و داراي نوسانات خلقي مداوم يا فراز و نشيب هاي مخصوص به خود هستند. ميزان توقعات و خواسته هاي فرد مبتلا و كمك خواستن انها از ديگران معمولا بيشتر است. توصيه مي شود اطرافيان از سرزنش و رنجاندن انها بپرهيزند و با انها با ملايمت رفتار كنند.

6- خستگي مفرط و اختلالات خواب

يكي از رايج ترين علائم افسردگي پنهان خستگي مفرط و دائمي افراد مبتلا ست. همچنين، اين افراد خواب كافي نداشته و از اختلالات خواب زيادي رنج مي برند. ممكن است اين افراد در شب بيش از حد معمول بخوابند ولي در روز احساس خستگي مفرط و بي خوابي زيادي دارند و هميشه شاكي و نالانند.

 

درمان افسردگي پنهان

در صورتي كه به افسردگي به صورت پنهان مبتلا هستيد و به هر دليل از صحبت كردن در مورد بيماري خود، دغدغه ها يا نگراني هايتان بيم داريد، يكي از بهترين گزينه هاي احتمالي كه بسيار كمك كننده است، بهره گيري ازمشاوره افسردگي است. گوش دادن دقيق و همدلانه به صحبت ها، درك و پذيرش عميق بدون هيچ قضاوتي و ارائه راهكارهاي مناسب از جمله خدماتي ست كه در جلسه درمان مي توانيد به آن ها دست يابيد. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه تشخيص افسردگي و درمان آن مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265تماس بگيريد.

 

منبع : افسردگي پنهان | 6 نشانه افسردگي پنهان چيست؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: افسردگي پنهان،
موضوع:
[ ۴ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۱۱:۱۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی