مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

كتاب هاي مناسب ايراني در زمينۀ روانشناسي ازدواج

1. كتاب زندگي به علاوه خوشبختي

در كتاب زندگي به علاوه خوشبختي به نويسندگي مجتبي حيدري به بررسي ويژگي ها، تفاوت ها و نيازهاي عاطفي زن و مرد پرداخته شده است. با خواندن اين كتاب درك بالايي از چگونگي روابط با همسر كسب خواهيد كرد. اين كتاب با نثر روان و قابل فهم شما را در رسيدن به خوشبختي زندگي مشترك ياري مي دهد. اين كتاب تفاوت هاي زن و مرد  را در زمينۀ احساساست، شيوه صحبت كردن، نحوه مقابله با استرس، كل نگري، جزء نگري و رفتار جنسي توضيح مي دهد.

اطلاع از تفاوت هاي زن و مرد براي درك متقابل ضرورت دارد. همچنين توجه به مجموعه اي از نيازهاي عاطفي مشترك همانند عشق و محبت، توجه، قدرشناسي، اعتماد، درك، احساس ارزشمندي در اين كتاب مورد بررسي قرار گرفته است. شما مي توانيد مقاله 7راهكار براي زندگي مشترك بهتر را نيز مطالعه نماييد.

2. كتاب محرمانه با همسران

كتاب محرمانه با همسران كار مشتركي از اشرف السادات فتحي و مريم تيموري است كه به بيان خواسته هاي زن و شوهر در زندگي مشترك و زندگش زناشويي پرداخته اند. داشتن اطلاعات در اين زمينه باعث پرورش احساسات و عاطفه بين زوجين مي‌شود. همچنين در اين كتاب نياز انسان به ازدواج در ابعاد مختلف توضيح داده شده كه مي تواند جوانان مجرد را در زمينۀ ازدواجي موفق ياري دهد. از خصوصيات ديگر اين كتاب اين است كه روابط همسران در چهارچوب خصيصه‌ها و موازين اخلاقي را تشريح مي كند؛ به بيان ويژگي هايي مي پردازد كه سبب افزايش محبت بين زوج ها مي شود.

3. كتاب بهشت خانواده

كتاب بهشت خانواده به نويسندگي دكتر سيد جواد مصطفوي كتابي معروف و جامع در زمينۀ ازدواج و خانواده مي باشد كه در دو جلد منتشر شده است. مفاهيم كتاب شامل هفتاد بخش است كه مهم ترين بخش هاي آن عناويني از جمله الفت و محبت ميان زن و شوهر، عوامل اختلاف و كدورت زن و شوهر و راه علاج، موقعيت واقعي زن در خانواده، موضوع حجاب و تاثيرگذاري آن بر خانواده، اظهار مطالب غريزه جنسي و تعيين مرز بين حرام و جايز را در بر مي گيرد كه هر كدام را به تفصيل توضيح داده است. اين كتاب درك روشني از روابط همسران در اختيار شما قرار مي دهد.

 

كتاب هاي مناسب خارجي در زمينۀ روانشناسي ازدواج

1. كتاب آموزش مهارت‌هاي ارتباط زناشويي (حرف‌زدن و گوش‌ دادن به همديگر)

نويسندۀ كتاب آمورش مهارت هاي ارتباط زناشويي، شر ادميلر و مترجم آن فرشاد بهاري است. اين كتاب از آن كتاب هايي است ك در عين كم حجم بودن بسيار جامع مي باشد و نمي گذارد حوصلۀ شما سر برود. نويسنده در پايان هر فصل كتاب تمرين هايي براي عملي كردن آموزش ها قرار داده، شما مي توانيد آنها را در ارتباط با همسر خود به كار بگيريد. هدف از نوشتن اين كتاب شكل گيري ارتباط خوب و شايسته زوج ها با يكديگر است كه مباحثي مانند توجه كردن به خود و چرخه آگاهي، توجه نشان دادن به شريك زندگي، حل تعارض‌ها و برنامه‌ريزي براي مشكلات و انتخاب سبك‌هاي ارتباطي را در برمي گيرد. برخي از اين موضوعات به طور خلاصه در مقاله ارتباط صحيح با همسر نيز بيان شده اند.

2. كتاب عشق و شور زندگي

باربارا دي آنجليس از نويسندگان مطرح و بسيار توانمند است كه در كتاب عشق و شور زندگي به مترجمي هادي ابراهيمي سعي كرده تا به شما كمك ‌كند به عشق در زندگي خود جريان دهيد و معنا و هدفي والاتر را بيابيد. اين كتاب معني درست زندگي كردن، همراه با عشق را به شما مي آموزد. باربارا دي آنجلس در كتاب خود در مورد زندگي گرم، صميمي و عاشقانه و راه هاي خوشبختي ميان خانواده ها و زوج ها صحبت مي كند.

كتاب او سرشار از جملات عاشقانه است كه مي توانيد در ارتباط با همسر خود به كار بگيريد. از جمله مفاهيمي كه آنجلس در كتاب خود مطرح كرده مي توان به عشق مغناطيسي، عشق يگانه، عشق ماندگار و شروع دوبارۀ روابط (بهبود روابط) اشاره كرد. به طور كلي اين كتاب از موهبت عشق و عشق ورزي و تاثير آن در روابط زناشويي صحبت مي كند. از ديگر كتاب هاي معروف و مفيد اين نويسنده رازهايي براي زنان و رازهايي براي مردان است.

3. كتاب چرا با تو ازدواج كردم

نويسندۀ كتاب چرا با تو اردواج كردم باربارا بارتلين و مترجم آن زهرا كريمي، مهدي ملاآقابابايي و مريم مهربان هستند. اين كتاب براي مقابله با افكار نادرست نسبت به ازدواج و همسر كمك زيادي به شما مي كند و راه روشني را جهت اصلاح روابط زناشويي در زندگي مشترك، شخصيت مالي، فلسفه مشترك براي بزرگ كردن فرزندان، رابطه جنسي، تربيت فرزند، خودسازي و زندگي مشترك، رابطه دوستانه، تبديل ازدواج مجدد به ازدواج موفق، خانواده تركيبي (ناتني) و… به شما نشان مي دهد. پيشنهاد مي كنم پيش از مطالعه اين كتاب مقاله انگيزه هاي ازدواج را مطالعه نماييد.

متن كتاب بسيار روان و صريح است كه به فهم عميق و آسان تر مطالب كمك مي كند. نويسنده در اين كتاب تجربه هاي مراجعينش و راه هايي كه در اختيار آنان قرار داده را نيز به اشتراك گذاشته تا مسائل براي خواننده ملموس تر به نظر بيايند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه معرفي كتاب هاي مناسب روانشناسي ازدواج مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره9092305265 تماس بگيريد

 

منبع : كتاب مناسب براي ازدواج | معرفي بهترين كتاب هاي روانشناسي ازدواج

امتیاز:
بازدید:
برچسب: كتاب مناسب براي ازدواج،
موضوع:
[ ۹ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۶:۲۳:۱۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی