مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

عاشقي قبل از ازدواج لازم است يا نه

بسياري از افراد بيش از اينكه به فكر ازدواج باشند به دنبال عشق واقعي هستند و معتقدند تا عاشق نشوند ازدواج نمي‌كنند. ابتدا لازم است تا واژه عشق را به درستي تعريف كنيم و به روانشناسي عشق بپردازيم. عشق معناهاي متفاوتي دارد؛ در معناي اوليه عشق به معناي دوست داشتن و خواستن ساده است. اما در معناي ديگر نوعي محبت شديد و اغراق آميز است كه در بسياري موارد با وابستگي همراه مي‌شود و ممكن است نشانه‌ي بي‌ثباتي خُلق و خو و اشكال در شناخت و تفكر باشد.

عاشقي قبل از ازدواج در معناي اوليه براي ازدواج لازم و  ضروري است اما در معناي دوم ممكن است حتي مضر باشد و افراد را به سمت ازدواج با وجود تفاوت‌هاي اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و در تعريفي ساده تر به ازدواج كوركورانه سوق دهد. تجربه عشق قبل از ازدواج لزوما با خوشحالي و رضايت بيشتر بعد از ازدواج همراه نيست اما عاشقانه زندگي كردن مي‌تواند پايداري روابط و اثرات مطلوبي را داشته باشد. عاشقي نشانه‌هايي دارد براي مردان بهتر است نشانه‌هاي عاشق شدن زنان را بدانند. 

 

عاشقي قبل از ازدواج | فايده عشق چيست؟

در علوم انساني درباره عناصر عشق مطالب بسياري مطرح شده است. پديده‌ي عشق سه جزء اصلي تعهد، شهوت و صميميت را دربرمي‌گيرد. عاشقي قبل از ازدواج زماني مي‌تواند باعث موفقيت در روابط زن و شوهر شود كه هر سه جزء آن را در بربگيرد. در ادامه لزوم هر كدام از اين سه جزء را در عشق قبل از ازدواج بيان كرده‌ايم.

عاشقي قبل از ازدواج | شهوت در عشق

واقعاً از كجا بفهميم عاشق شده‌ايم؟ بسياري از افراد تنها گمان مي‌كنند كه عاشق شده‌اند؛ درواقع آنچه كه آن‌ها را به سمت خواستن و دوست داشتن فردي ديگر سوق مي‌دهد تنها شهوت و نيروي جنسي است. روابط عاشقانه كه تنها بر اساس شهوت شكل مي‌گيرد و تعهد و صميميت در آن‌ها ناديده گرفته مي شود، به اسم «شيدايي» شناخته مي‌شوند. دوستي هاي قبل از ازدواج اگر به درستي پيش نروند، بيشترين زمينه براي چنين ارتباطاتي مي‌باشند.

چنين عشقي بعد از ازدواج و درست زماني كه از كشش و جذابيت زوج‌ها كاسته شد و به نوعي براي يكديگر تكراري شدند، از بين مي‌رود و چون صميميت و تعهدي نيز وجود نداشته در اغلب موارد چالش‌ها و اختلافات بروز مي‌كنند. البته شهوت و كشش جنسي افراد به يكديگر در پايداري ازدواج ضروري است به شرطي كه صميميت و تعهد را نيز همراه داشته باشد.

صميميت در عشق

روابط عاشقانه كه تنها بر اساس صميميت شكل مي‌گيرند روابط دوستي ساده‌اي هستند كه شهوت در آن‌ها وجود ندارد و به دليل عدم وجود تعهد تداوم هم نمي‌يابند. عدم وجود كشش جنسي چون با عدم تعهد همراه مي‌شود ممكن است بسياري از ازدواج‌ها را به سمت روابط فرازناشويي و مسموم بكشاند. از طرف ديگر صميميت در روابط ضروري است و نبود آن باعث عدم علاقه افراد در زندگي مشترك مي شود.

عشق قبل از ازدواج | تعهد در عشق

تعهد براي تمامي افراد در عشق و مسئله ازدواج مسئله‌اي مهم و از معيار‌هاي ازدواج است. تمام افراد دلشان مي‌خواهد تا شريك زندگي‌شان تنها به او متعهد باشد و عشق خود را در رابطه با فرد ديگري خرج نكند. اما تعهد به تنهايي «عشق پوچ» را مي‌سازد. رابطه‌اي كه فاقد شهوت و صميميت باشد رابطه‌اي بي‌معني است كه زن و شوهر هيچ علاقه روحي و كشش جنسي نسبت به يكديگر ندارند.‌ شروع رابطه عاشقانه از همان ابتدا مي تواند به طريقي باشد كه تعهد را شكل دهد.

شهوت به همراه صميميت

رابطه‌هايي كه صرفا بر اساس ميل و كشش جنسي و صميميت شكل مي گيرند و افراد تعهدي نسبت به يكديگر ندارند معمولا به اسم «عشق رمانتيكـ» شناخته مي‌شوند و نمونه‌ي بارز آن‌ها ازدواج‌هاي سفيد است. نبود تعهد باعث مي‌شود افراد تعلق خاطري نسبت به يكديگر نداشته باشد و همان طور كه گفتيم در بسياري موارد افراد به سادگي و با بروز كوچكترين اختلاف به سمت جدايي و يا خيانت مي روند.

شهوت به همراه تعهد

عشق‌هايي كه فاقد جزء صميميت هستند به نام «عشق سراب گونه» شناخته مي‌شوند. در اين شرايط تعهد برپايه  شور و كشش جنسي شكل مي‌گيرد. چنين عشق‌هايي كه قبل از ازدواج به وجود مي‌آيند ممكن است پس از مدتي به سردي روابط منجر شوند. چرا‌كه علايق و مسائل مشتركي كه صميميت را در آن‌ها به وجود بياورد در خود نمي‌يابند.

صميميت همراه با تعهد

روابط جنسي جزء جدانشدني از روابط زوج‌هاست. عامل عدم رضايت در روابط جنسي آمار زيادي از طلاق را به خود اختصاص مي‌دهد. عشقي كه قبل از ازدواج تنها بر پايه صميميت و تعهد شكل گرفته و افراد كشش جنسي نسبت به يكديگر ندارند، «عشق ترحم انگيز» ناميده مي‌شود و ممكن است در آينده با رضايت چنداني همراه نباشد. پس ازدواج نكردن با كسي كه احساس واقعي نسبت به او نداريد، شايد بهتر باشد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه عشق قبل از ازدواج مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : عاشقي قبل از ازدواج | ۶ نكته (مهم) كه مي‌خواستيد بدانيد

امتیاز:
بازدید:
برچسب: عاشقي قبل از ازدواج،
موضوع:
[ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۴۹:۱۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی