مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

نكات ضروري براي همسرداري موفق

براي داشتن يك رابطه سالم و تجربه ازدواج موفق با همسرتان در طول زندگي نياز به تلاش و صرف انرژي دارد. در اينجا نكات مهم همسرداريرا با هم مرور مي‌كنيم

1- نكات مهم همسرداري | ارتباط صحيح 

هر رابطه اي براي دوام خود نياز به عناصري دارد كه اگر اين عناصر وجود داشته باشند، ارتباط به سمت سالم بودن پيش مي‌رود:

1- اولين نكته اي كه شايان توجه است، اين است كه شما بايد بتوانيد همسر خود را همانطور كه هست بپذيريد. هيچ وقت با هدف تغيير فرد مقابل، وارد رابطه نشويد. هر فردي ممكن است ويژگي‌هاي منفي خود را داشته باشد، به عنوان يك قانون اين را در ذهن خود نگه داريم؛ ما حق تغيير دادن كسي را نداريم. علاوه بر اين، حواستان باشد هر انساني حق دارد هر احساس يا فكري داشته باشد. هيچ گاه همسرتان را به خاطر داشتن احساس يا عقيده اي سرزنش نكنيد. ممكن است شما جنبه‌هايي از رفتار فرد مقابل را دوست نداشته باشيد، اما نبايد به او اين احساس را بدهيد كه او دوست داشتني نيست، مگر شرايطي كه شما مي‌خواهيد را داشته باشد.

2- به درد و دل‌هاي همسرتان گوش دهيد. هنگامي كه او صحبت مي‌كند، فقط به صحبت‌هاي او گوش دهيد و هيچ كار ديگري نكنيد. به حرف هايش واكنش مناسب نشان دهيد و احساساتش را به رسميت بشناسيد. با او همدلي كنيد. سرزنش و تمسخر را كنار بگذاريد. چرا كه قرار است شما يك شنونده همدل باشيد.

3- به همسرتان احترام بگذاريد. او را تحقير نكنيد. مخصوصا در جمع و جلوي بستگان و دوستان نكات مثبت وي را بيان كنيد. اگر مشكلي با او داريد آن را در حريم خانه خود حل كنيد، نه اينكه جلوي ديگران با تمسخر يا دلخوري بيان كنيد.

2- نكات مهم همسرداري | ارتباط با خانواده‌هاي اصلي 

يكي از ابعاد مهم ازدواج و نكات مهم همسرداري، حفظ ارتباط مناسب ما با خانواده خود و خانواده همسر است. يكي از بزرگترين چالش‌هاي زناشويي معمولا بر سر همين قضيه پيش مي‌آيد.

1- در مورد توقعات و انتظارات دو طرفه به توافق برسيد. براي مثال يك روز در هفته را مشخص كنيد كه به اتفاق همسرتان به منزل پدري خود برويد و يك روز را هم براي خانواده همسرتان در نظر بگيريد. 

2- بدگويي نكنيد. اگر چيزي شما را ناراحت مي‌كند، بايد آن را مطرح كنيد. اما به شيوه اي سالم، بدون تحقير و تمسخر. يعني براي مثال اگر از حرفي كه مادرشوهرتان در جمع به شما زده است ناراحت شده ايد، به همسرتان نگوييد؛ مادرت هميشه چرت و پرت مي‌گويد. مي‌توانيد از عبارت بهتري استفاده كنيد؛ وقتي مادرت فلان حرف را زد، من ناراحت شدم. توقع نداشتم چنين عبارتي را بگويد.

3- در بيان اختلافات و انتقاد‌ها از جملات كلي استفاده نكنيد، مثال واضح و روشن از يك موقعيت بزنيد و بحث اختلافات گذشته را به ميان نكشيد.

4- در ارتباط با خانواده همسرتان جانب اعتدال را رعايت كنيد. ارتباط بيش از حد نزديك و بدون هيچ حد و مرزي مناسب نيست. نه خيلي نزديك، نه خيلي دور.

5- تصميمات مهم زندگيتان را خودتان و همسرتان با مشورت با هم بگيريد. مشاوره گرفتن از بزرگترهاي با تجربه خوب هست، اما نگذاريد برايتان تصميم بگيرند.

6- توقعاتتان را از آن‌ها صاف ومستقيم بگوييد. بدون جار و جنجال و قاطعانه صحبت كنيد. به جاي جملات منفي از جملات مثبت استفاده كنيد. مثلا نگوييد؛ من دوست ندارم با من اينجوري حرف بزنيد. بلكه بگوييد؛ من دوست دارم اين كار را در حقم بكنيد.

7- از ديگر اعضاي خانواده همسرتان، پيش يكي از اعضا شكايت نبريد.

8- لزومي ندارد همه مسائل زندگي خود را براي خانواده‌ها تعريف كنيد. حريم خصوصي خود و همسرتان را حفظ كنيد.

3- نكات مهم همسرداري | تقسيم وظائف 

يكي از مواردي كه زمينه اختلاف را فراهم مي‌كند و لازم است در مورد آن با همسر خود به توافق برسيد، مسئله تقسيم وظائف مي‌باشد.

1- توقعاتتان را بيان كنيد.

2- با هم قرار بگذاريد. فكر نكنيد كه همسرتان توانايي ذهن خواني دارد و از آنچه شما مي‌خواهيد با خبر است. مادامي كه شما به زبان نياوريد و در موردش با وي به توافق نرسيد، نمي‌توانيد انتظار داشته باشيد كه او به چيزي كه شما مي‌خواهيد عمل كند.

3- عادل و منصف باشيد. اگر همسرتان بيرون از خانه شاغل است و بخشي از هزينه‌هاي زندگي را بر عهده دارد، توقع نداشته باشيد تمام كارهاي منزل و بچه داري هم بر عهده او باشد.

4- هر وقت توانستيد به يكديگر كمك كنيد. يكي از منابع آرامش در خانواده اين است كه بدانيم همسرمان حامي ما است و در انجام وظائف دشوار به ما كمك مي‌كند.

5- اگر همسرتان در مواردي كه با هم توافق كرده بوديد، كوتاهي كرد، سرزنش نكنيد يا پرخاشگرانه برخورد نكنيد. با آرامش و جمله‌ي مثبت به او تذكر دهيد؛ عزيزم من انتظار داشتم زباله‌ها را به بيرون ببري. امكانش هست آن را در اسرع وقت انجام دهي؟

4- نكات ضروري همسرداري | حل مسئله و حل اختلاف 

اختلاف در هر خانواده و رابطه اي پيش مي‌آيد. تفاوت‌ها بسيار طبيعي هستند، مهم نحوه برخورد ما با چالش‌ها هستند.

1- اگر دلخوري داريد، آن را بيان كنيد. همسر شما توانايي ذهن خواني ندارد. با سرسنگين رفتار كردن يا قهر كردن مسئله اي حل نمي‌شود و او نمي‌فهمد مشكل كجاست تا آن را حل كند.

2- هر مسئله و دعوايي كه پيش مي‌آيد، هر دو طرف در آن سهم دارند. ممكن است سهم يك نفر بيشتر و ديگري كمتر باشد. سهم خود را در مسئله شناسايي كنيد و مسئوليت آن را قبول كنيد و بابت آن عذرخواهي كنيد.

3- در هر دعوا در مورد همان دعوا بحث كنيد. گذشته‌ها مرتبط با مسئله الان نيستند. مشكلات را كلي نكنيد؛ تو هميشه همينطور هستي، تو كلا هميني و... از عبارات كلي استفاده نكنيد.

4- در هنگام دعوا مكان خوابتان را از هم جدا نكنيد.

5- اجازه ندهيد اختلافاتتان طولاني شود. در اولين فرصت وقتي خالي كنيد و در موردش صحبت كنيد. اجازه ندهيد مشكلات و ناراحتي‌ها روي هم جمع شوند. تا وقتي مسئله حل نشده و ناراحتي برطرف نشده از مسئله گذر نكنيد.

6- مشكل را به خانواده‌ها نكشانيد. مشكلاتتان را خودتان دو نفري حل كنيد.

7- تحقير و توهين نكنيد.

8- جلوي فرزندتان دعوا نكنيد و او را درگير نكنيد يا او را قاضي دعوا قرار ندهيد.

5- نكات مهم همسرداري | روابط جنسي 

روابط جنسي يكي از اركان مهم صميميت شما است. سعي در بهبود آن داشته باشيد و براي لذت بردن خودتان و همسرتان بكوشيد.

1- راجع به آن با هم صحبت كنيد.

2- روابطتان را تنوع ببخشيد.

3- محبت فيزيكي خود را محدود به رابطه جنسي نكنيد. در آغوش گرفتن و بوسيدن همسرتان تاثير فوق العاده اي در رابطه تان خواهد داشت.

با رعايت نكات مهم همسرداري مي‌توانيد روابط عاطفي و زناشويي خود را بهبود ببخشيد. رعايت نكات همسرداري باعث پيشگيري از خيانت، طلاق عاطفي و ايجاد فضايي مناسب براي رشد فرزندان خواهد شد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه نكات مهم همسرداريمي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : نكات مهم همسرداري

امتیاز:
بازدید:
برچسب: نكات مهم همسرداري،
موضوع:
[ ۵ تير ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۳۹:۰۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی