مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

نكات مهم در روابط زوجين با خانواده ها

نقش خانواده در ازدواج آنقدر زياد است كه بگوييم شما در واقع با يك خانواده ازدواج كرده‌ايد نه فقط همسرتان! شايد اگر بتوانيم روابط سالم و غير سالم را از يكديگر متمايز كنيم، مديريت روابط برايمان آسان تر باشد. شما با دانستن ويژگي هاي يك ارتباط درست، به موقع مي توانيد هنگام منحرف شدن روابط از مسيرشان، دوباره آن ها را به جهت درست هدايت كنيد. در ادامه سه ويژگي اصلي روابط سالم با خانواده ها را شرح خواهيم داد.

رابطه با خانواده بعد از ازدواج : نقش حمايتي خانواده‌ها

محافظت، رفتاري را شامل مي شود كه در واقع براي رشد اعضاي خانواده امري ضروري ست. اين ويژگي شامل رفتارهاي كلامي و غير كلامي است كه به زوجين نويد مي دهند در شرايط دشوار، همواره مورد حمايت خانواده هاي خود قرار دارند. اين حمايت مي تواند گاهي تنها كلام هاي محبت آميز، جملات دلگرم كننده و رفتارهاي اين چنيني باشد.

توجه كنيد كه خيلي از خانواده ها به خاطر نگراني هاي مداوم خود از كودكي براي فرزندانشان نقش محافظت كننده هاي افراطي را ايفا مي كنند. آن ها دائما دنبال ارائه رهنمودهايي براي مراقبت از فرزندانشان هستند. اين خانواده ها پس از ازدواج نيز به احتمال زياد همان سبك رفتاري را ارئه مي دهند. اين گونه رفتارها در كسب استقلال زوجين تاخير ايجاد مي كند و يا در بسياري از موارد به اختلافات و تعارضاتي بين آن ها مي انجامد.

اين مساله اهميت دارد كه خانواده ها اجازه دهند فرزندان تا حد امكان بطور مستقل از پس مشكلات زندگي مشترك برآيند. براي حمايت لازم است كه آن ها به جاي تلاش براي اين كه دائما خودشان مشكلات فرزندان را برطرف كنند آن هارا به تلاش هاي مستقلانه تشويق كنند و در عين حال به آن ها نشان دهند كه در صورت لزوم حمايت هاي خود را از آن ها دريغ نمي كنند.

ميزان كنترلگري خانواده ها

دخالت اطرافيان در زندگي زناشويي يكي از اولين چالش‌هايي است كه زوجين با آن روبرو مي‌شوند. هميشه  ميزاني از كنترل براي راهنمايي، تاثيرگذاري ومحدود كردن رفتار اعضاي خانواده ضروري است.  اما خانواده ها بايد بتوانند اين كنترل كردن‌ها را پس از ازدواج به حداقل ميزان خود كاهش دهند. در واقع زوجين نيازمند آن هستند كه براي تشكيل يك هويت مستقل، مستقلا تصميم بگيرند و براي خانواده ي جديد خود  قوانين و اصول مخصوص به خود را وضع كنند. گرچه اين قواعد مي توانند در راستاي قواعد خانواده هاي اصلي وضع شوند اما مهم است كه به صورت جدا از خانواده اصلي تعريف شوند.

نحوه ارتباط صميمانه

اين كه شما بتوانيد ارتباط صميمانه اي با خانواده هاي خود برقرار كنيد بسيار اهميت دارد. در واقع داشتن روابط صميمانه با خانواده خود پس از ازدواج تاثير مثبتي در هويت شما خواهد داشت و از جهتي  به خاطر دريافت حمايت هاي مادي و عاطفي متقابل از آن ها در ارتقاي وضعيت سلامت روان شما نيز بسيار موثر است. ارتباط صميمانه در واقع رابطه اي دوستانه ست كه شما مي توانيد در آن  بدون ترس از قضاوت مشكلات و مسائل خود را مطرح كنيد.

 

چگونه رابطه با خانواده بعد از ازدواج را مديريت كنيم؟

اين مساله بسيار اهميت دارد كه شما ويژگي هاي خانواده خود و همسرتان را بشناسيد وبا توجه به آن ها تلاش كنيد روابط خود را با آن ها مديريت كنيد. براي آگاهي از چگونگي رابطه با خانواده بعد از ازدواج نكات زير را درنظر بگيريد:

تلاش براي استقلال خانواده ي جديد

يكي از اشتباهاتي كه بسياري از زوجين آن را مرتكب مي شوند،  اين است كه آن ها به تصور رفتار محترمانه به خانواده ها اجازه مي دهند پس از ازدواج رفتارها و تصميم هايشان را كنترل كنند. شما بايد با آموختن مهارت هاي رفتاري اين مساله را ياد بگيريد كه همزمان با حفظ روابط صميمانه و محترمانه با والدين خود، براي استقلال خانواده اي كه تشكيل داده ايد ارزش قائل شويد.

حفظ حريم و مرزها و رابطه با خانواده بعد از ازدواج 

رابطه صميمانه هرگز به معني رعايت نكردن حريم شخصي زندگي شما و همسرتان نيست. به اشتراك گذاشتن تمام جزئيات رابطه خود با خانواده ها خودش مي تواند مجوزي براي كنترل گري و مداخلات بيش از حد آن ها  باشد. اگر اين مداخلات در زندگي شما صورت مي گيرد و متعاقب آن رابطه بين شما و همسرتان نيز آسيب ديده است، بيشتر از تلاش براي تغيير خانواده ها تلاش كنيد تا خودتان مرزهاي  خانواده خود را تعيين كنيد.

بدگويي نكردن از همسر نزد خانواده خود

توجه داشته باشيد كه شكايت خود را از همسرتان نزد خانواده تان نبريد.شما با تشكيل خانواده جديد بايد بتوانيد مسائل ومشكلات خود را تا حد امكان در درون آن حل كنيد. قبل از شكايت و بدگويي تلاش كنيد نحوه ي گفت و گو و برقراري ارتباط سالم با همسرتان را در هنگام بروز تعارض ها را بياموزيد.

براي ارتباط همسرتان با خانواده ي خود ارزش قائل باشيد. نگذاريد مشكلات گذراي شما روابط بلند مدت او با خانواده يتان را خدشه دار كند.

تجديد نظر در اولويت‌بندي‌ها پس از ازدواج

اگر تحكيم ازدواج و رابطه با همسرتان برايتان اهميت دارد، نيازمند اين هستيد كه پس از ازدواج اولويت بندي هاي خود را مورد بازنگري قرار دهيد. وقتي كه داشتن رابطه ي رضايت بخش با همسرتان نسبت به رابطه ي شما با خانواده ي خود  اهميت كم تري براي شما دارد نمي توانيد انتظار داشته باشيد كه دچار تعارض و اختلافي با همسرتان نشويد.

 

سخن آخر

به طور كل نحوه ارتباط شما با خانواده ي خود به ميزان زيادي كيفيت ارتباط با همسرتان را نيز تحت تاثير قرار مي دهد. گاهي اوقات مديريت روابط آنقدر پيچيده مي شود كه افراد را در دو راهي انتخاب بين خانواده و همسر قرار مي دهد. اين گونه جبهه بندي ها در دراز مدت براي افراد بسيار آسيب زننده است. به هيچ عنوان نبايد بگذاريد كار به تنفر و قطع رابطه با خانواده همسربرسد. هنگام مواجه با اين مشكلات بهتر از مشورت يك متخصص در زمينه خانواده كمك بگيريد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه مديريت رابطه  با خانواده بعد از ازدواج  مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره ي 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : مديريت رابطه با خانواده بعد از ازدواج | چرا و چگونه

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۷ تير ۱۳۹۸ ] [ ۰۲:۱۸:۰۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی