مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

دلايل ازدواج به خاطر پول

پول مهم است اما اولويت شما در زندگي چيست؟ اگر تابحال معيارهاي اصلي خود در ازدواج را مشخص نكرده‌ايد مي‌توانيد براي اين كار از مشاور متخصصي كمك بگيريد.  مهارت هاي لازم براي ازدواج موفق چيزهايي كسب شدني هستند. مي‌دانيم كه تربيت خانواده ها تاثير بسزايي در آينده ي فرزندان دارد. خانواده هايي كه فرزندان خود را به صورت تك بعدي تربيت مي كنند باعث مي‌شوند در آينده فرزندان‌شان نيز  به صورت تك بعدي به ازدواج فكر  كنند و پول را تنها معيار در انتخاب شريك زندگي در نظر بگيرند. فرزندان نيز با اين تفكر بزرگ مي‌شوند كه پول در زندگي همه چيز است و به دنبال همسري مي‌گردند كه رفاه مالي آنان را تامين كند. وضعيت اقتصادي سطح پايين خانواده نيز از عللي است كه باعث مي شود فرد براي جبران كمبودها به سمت ازدواج با همسري پولدار كشيده شود. 

 

باور نادرست نسبت به قدرت پول

بسياري از جوانان و به ويژه خانم‌ها تصور مي كنند اگر با كسي ازدواج كنند كه چندين خانه و ماشين دارد و هميشه از لحاظ مالي تامين باشند، مي توانند تمام كمبود ها و واقعيات ناخوشايند گذشته از جمله فقر و وضعيت اقتصادي نامطلوب خود را جبران كنند و به زندگي ايده آل خود برسند. آنها انتظار و آرزوي تحولي عظيم در زندگي خود دارند.
اما بايد توجه داشته باشيد كه اين تصور غلط است؛ چرا كه ممكن است اين معيار ها باعث ناديده گرفتن اصول اخلاقي و خصوصيات مهمتر طرف مقابل شود. توجه به وضعيت مالي و مادي گرايي بدون در نظر گرفتن معيارهاي اخلاقي و تفاهمات باعث مي شوند اختلافات بعد از ازدواج بروز كنند و مشكلات زيادي را به بار آورند. به نحوي كه ديگر در آن وضعيت حتي مال و ثروت نيز اهميتي ندارد.

 

اهميت استقلال مالي

ازدواج به خاطر پول و وابستگي به ثروت همسر باعث مي شود تا شرايط مناسبي براي دخالت خانواده همسر در امور خصوصي زن و شوهر ايجاد شود. ضمن اينكه استقلال مالي زنان هنوز از نظر بسياري از مردان مورد قبول نيست. ممكن است خانوده اي كه از لحاظ مالي در سطح بالاتري قرار دارد، در نحوه ي استفاده از پول، مخارج زندگي، خريد كردن... دخالت كند.
يا به دليل اختلاف سطح اقتصادي طرف مقابل را سرزنش و تحقير كنند.در بسياري موارد عدم استقلال مالي يكي از زوج ها باعث از بين رفتن مرزها، افزايش اختلافات ميان زن و شوهر، تضعيف اعتماد به نفس، مداخلات زياد خانواده ها و استرس هاي دائمي مي شود. متاسفانه در ازدواج‌هايي كه تنها به خاطر ثروت صورت مي‌گيرد، با كوچك‌ترين اختلافي انگيزه ادامه زندگي كاهش مي يابد و زندگي بسيار سخت مي شود.

 

اگر ثروت بر باد رود...

درباره‌هاي انگيزه هاي ازدواج خود بيشتر بيانديشيد، ممكن است فردي كه به خاطر پول با او ازدواج مي‌كنيد تمام ثروت خود را از دست بدهد، برشكسته شود و يا خانواده‌اش حمايت مالي را از او قطع كند. از خود سوال كنيد آيا در اين شرايط باز هم حاضر به ادامه‌ي زندگي با اين فرد هستيد؟ آيا واقعا ويژگي‌هاي لازم براي تشكيل خانواده را دارد؟
در چنين ازدواج‌هايي شاهد اين هستيم كه معمولا كوچكترين نوساني در وضعيت مالي سبب اختلافات مي شود. 
دختراني كه صرفا بر اساس ملاك مالي، تامين رفاه، رسيدن به روياها و جبران كمبودهاي گذشته ازدواج مي كنند علاوه بر اينكه باعث آسيب رواني به خود مي شود بلكه آسيب هاي رواني و عاطفي به شريك زندگي را نيز در پي دارد. چرا كه به هر حال اين حقيقت براي او نيز آشكار مي‌شود كه تنها به خاطر پول و بدون علاقه با او ازدواج كرده ايد.

 

آسيب هاي ناشي از ازدواج به خاطر پول

بسياري از مردم عقيده دارند پول خوشبختي را به ارمغان مي‌آورد. شكي نيست كه پول و ثروت در زندگي لازم است و موجب رفاه نسبي مي شود اما ضامن خوشبختي شما نيست. با پول و ثروت به تنهايي نمي توان آرامش و اصول اخلاقي را به دست آورد. ازدواج به خاطر پول باعث مي شود عشق در زندگي شرطي شود.
در چنين ازدواج هايي صميميت واقعي بسيار كم اتفاق مي افتد. چنين ازدواج هايي دوام و پايداري ندارد و معمولا به جدايي مي انجامند.
در بسياري موارد نيز زن و شوهر به زندگي خود ادامه مي دهند اما پس از گذشت سالها وجود يك خلا عاطفي را به دليل عدم حضور شخصي كه واقعا او را به خاطر خودش دوست داشته باشند حس مي كنند. بهتر است جوانان در امر ازدواج عاقلانه تصميم بگيرند، تمام جوانب را بسنجند و يا از مشاور و راهنما كمك بگيرند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه ازدواج به خاطر پول مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : ازدواج به خاطر پول به كجا مي‌انجامد؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۸ تير ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۱۰:۲۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی