مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

دلايل ترس از ازدواج در زنان

برخي از دلايل اصلي ترس از ازدواج در زنان را در ادامه ذكر كرده‌ايم. نكته مهم اينجاست كه ازدواج تصميمي شخصي است كه بسيار به وضعيت فردي و خانواداگي شما بستگي دارد. بنابراين ممكن است دلايل شما براي تعويق ازدواج با ديگران متفاوت باشد. بهتر است براي شناخت بهتر درونيات خود با مشاور متخصص در اين مباحث درد دل كنيد. 

شخصيت اجتنابي

زنان داراي اختلال شخصيت اجتنابي افرادي هستند كه  به دليل ترس از مورد تمسخر واقع شدن و مورد محبت قرار نگرفتن، روابط محدودي دارند و از انجام كارهاي جديد استقبال نمي كنند. ازدواج كردن براي اين افراد رابطه‌اي گسترده و جديد است كه مي‌تواند استرس زيادي برايشان به وجود بياورد.

انتظار براي گزينه هاي بهتر

برخي از دختران، با وجود خواستگارهاي مناسب، آن ها را رد مي‌كنند و فكر مي‌كنند كه ممكن است مورد هاي ايده‌آل‌تري براي ازدواج پيدا كنند. اين تفكري وسواسي است و حتي ممكن است ريشه در كمبود اعتماد به نفس داشته باشد كه با كمك يك روانشناس قابل حل است.

ترس از مسئوليت‌پذيري يا ازدواج

تعهد و مسئوليت‌پذيري يكي از اصول اساسي زندگي مشترك است. افرادي كه دوران مجردي خود را بسيار راحت و به دور از مسئوليت سپري كرده اند از مسيوليت‌پذيري مي‌ترسند و نگران اين هستند كه از عهده آن برنيايند. با كمك گرفتن از يك روانشناس مي توانيد مسئوليت‌پذيري خود را تقويت كنيد تا با اطمينان بيشتري براي ازدواج اقدام كنيد.

ترس از ازدواج بخاطر تجربه‌هاي تلخ ديگران

همه ي افراد در زندگي خود داستان شكست‌ها و تجربيات تلخ ديگران را شنيده اند و از آنها مي ترسند. يكي از دلايل ترس از ازدواج در دختران اين است كه فكر مي‌كنند ممكن است اين تجربه ي تلخ براي آن ها نيز پيش بيايد و در زندگي مشترك خود شكست بخورند. همه ي افراد در طول زندگي‌شان در معرض شكست هاي مختلف هستند؛ اما اگر شما آگاهانه تصميم‌ بگيريد احتمال اين شكست‌ها را به حداقل مي رسانيد.

ترس از مسخره شدن نه ازدواج

برخي از افراد به نظر و حرف ديگران بسيار اهميت مي دهند و دوست دارند با فردي ازدواج كنند كه از هر نظر مورد تاييد ديگران باشد و مي ترسند كه مبادا مورد تمسخر ديگران قرار بگيرند. اين طرز تفكر ممكن است ريشه در عدم اعتماد به نفس داشته باشد و باعث شود كه فرد در تصميم‌گيري هاي ديگر خود نيز با مشكل مواجه شود.

ترس از نرسيدن به اهداف ازدواج

برخي از دختران مي ترسند كه پس از ازدواج نتوانند اهداف خود را دنبال كنند و و مجبور شوند كه كارهاي شخصي خود را نيمه كاره ول كنند. اغلب دختران نگران اين هستند كه  پس از ازدواج نتوانند درس بخوانند و يا كار كنند. اين را بدانيد كه اگر ازدواج آگاهانه و با معيار هاي درست انجام شده باشد، مي تواند يك مشوق براي رسيدن به اهداف و شكل گيري هدف هاي جديد باشد.

ترس از ازدواج در زنان و ترس از رابطه جنسي

رابطه جنسي يكي از مهم ترين پايه ها و اهداف زندگي مشترك است ولي برخي از دختران از برقراي رابطه جنسي و از دست دادن بكارت خود مي ترسند. اين ترس بسيار طبيعي است و مي توانيد با كمك گرفتن از يك روانشناس به آن غلبه كنيد.

 

راه هاي مقابله با ترس از ازدواج در زنان

ترس از ازدواج در ميان دختران تقريبا طبيعي است و با به كار گيري راه هاي مناسب مي توان اين ترس را تا حدوي كاهش داد. برخي از راه هاي مقابله با ترس از ازدواج به شرح زير مي باشد:

مشخص كردن معيار هاي ازدواج

زماني كه احساس كرديد براي ازدواج آمادگي داريد، براي خود مشخص كنيد كه به دنبال چه معيار هايي در همسر آينده خود هستيد. شناخت اين معيار ها به شما كمك مي كند كه ديگر نگران بهتر بودن مورد هاي بعدي براي ازدواج نباشيد و فرد مورد نظر خود را راحت تر انتخاب كنيد.

ترس از ازدواج در زنان | تغيير نگرش

به اين فكر كنيد كه شايد امروز مجرد بودن را دوست داشته باشيد و براي تان لذت بخش باشد ولي در آينده دوست داريد كه متاهل باشيد و براي خود خانواده اي تشكيل دهيد. تنهايي يك روز براي تان خسته كننده مي شود و ممكن است كه آن روز ازدواج كردن براي تان سخت و دير شده باشد.

هم چنين اگر نگران تجربه هاي تلخ ديگران هستيد به اين فكر كنيد كه همه ي ازدواج ها سرانجام يكسان ندارند و اگر شما با علاقه و آگاهي همسر آينده خود را انتخاب كنيد، احتمال شكست خود را در زندگي مشترك به حداقل مي رسانيد.

شناخت توانايي ها و نقاط ضعف 

توانايي هاي خود را بشناسيد و سعي كنيد آن ها را در جهت متعهد بودن و مسيوليت پذيري تقويت كنيد. در صورتي كه مسيوليت پذيري خود را تقويت كنيد ديگر از تعهد در زندگي مشترك نمي ترسيد.

قبول واقعيت ترس از ازدواج

قبول كنيد كه همان طور كه شما كامل نيستيد و ضعف هايي داريد، همسر آينده تان نيز كامل نيست و نقاط ضعفي دارد. ايده آل ترين آدم ها نيز براي خود نقاط ضعف و كاستي دارند ولي اين مهم است كه شما همسرتان را  بر اساس معيار هاي خود انتخاب كنيد و از درستي معيار هاي تان مطمين باشيد.

 

ترس از ازدواج در زنان | كمك مشاور

اگر احساس مي كنيد كه ترس از ازدواج برايتان مشكل جدي است و مانعي براي ازدواج شده است بهتر است كه با يك روانشناس صحبت كنيد و از او كمك بگيريد. روانشناس به شما كمك مي كند كه  دلايل ترس از ازدواج خود را بشناسيد و راحت‌تر بتوانيد با آن مقابله كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه ترس از ازدواج در زنان و يافتن راه درمان ترس از ازدواج مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : ترس از ازدواج در زنان | همه دلايل اصلي + راه‌حل

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ترس از ازدواج در زنان،
موضوع:
[ ۱۹ تير ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۱۳:۲۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی