مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

موارد مهم ويژگي‌ هاي رفتاري در ازدواج

رفتار انسان‌ها مستقيماً بر رفتار ديگران تأثير مي‌گذارد. هرچقدر كه افراد در ذهن خود، شما را دوست داشته باشند يا به طور كلامي به شما ابراز عشق كنند اگر در رفتار خود متعارض عمل كنند به شما آسيب خواهند زد. به همين دليل ما در ادامه به برخي از ويژگي‌هاي رفتاري مهم اشاره كرده‌ايم. آشنايي با ويژگي‌ هاي رفتاري در ازدواج به شما كمك مي‌كند كه بتوانيد در زندگي مشترك خود اختلافات و تعارضات كمتري را تجربه كنيد.

1- ويژگي هاي رفتاري در ازدواج | صداقت

يكي از اولين مواردي كه در رفتار فرد مقابلتان بايد به دنبال آن بگرديد صداقت است. افرادي كه صداقت كمي دارند و با هر توجيهي دست به دروغگويي مي‌زنند باعث مي‌شوند كه همسرشان در زندگي كمتر احساس امنيت كند و دائماً در شك و ترديد به سر برد. تجربه طولاني زندگي با شك و دلهره باعث مي‌شود كه شما مشكلات روحي آزاردهنده‌اي از جمله اضطراب‌هاي مزمن را تجربه كنيد. اگر در مرحله آشنايي هستيد و نمي‌دانيد چطور مي‌توانيد بفهميد كه فرد مقابلتان در مورد شرايط خود راست مي‌گويد به مقاله نشانه‌هاي خواستگار دروغ‌گو مراجعه كنيد.

2- ويژگي‌ هاي رفتاري در ازدواج | احترام و درك متقابل

در ازدواج شما بايد به دنبال تشابهات باشيد هرچقدركه تشابهات شخصيتي و رفتاري بيشتر باشد افراد در طول زندگي مشترك به اختلافات كمتري برخواهند خورد. با اين حال هرگز هيچ زوجي كاملاً مانند يكديگر نيستند و در زمينه‌هاي بسياري تفاوت‌هايي را تجربه خواهند كرد. پس افراد بايد در زندگي انعطاف‌پذير باشند و به وجود تفاوت‌هايي كه در همسرشان مي‌بينند احترام بگذارند. در طول جلسات آشنايي و مشاوره قبل از ازدواج اين فرصت را داريد كه بفهميد همسر آينده تان چقدر به تفاوت‌ها احترام مي‌گذارد.

3- ويژگي هاي رفتاري در ازدواج | مسئوليت‌پذيري

مسئوليت‌پذيري از جمله ويژگي‌هاي بسيار مهمي است كه زندگي مشترك شما را تا حد زيادي تحت تأثير قرار خواهد داد. هر كسي براي داشتن يك ازدواج موفق بايد با وظايف خود در زندگي آشنا باشد و بتواند پيامد رفتارهاي خود را بپذيرد و در برابر آن‌ها احساس مسئوليت كنند. نوع سبك زندگي، گذشته فرد، ميزان استقلال او از خانواده، مسئوليت‌هايي كه اكنون در زندگي به عهده دارد و نحوه عملكردش در اين مسئوليت‌ها اطلاعات خوبي در اين زمينه به شما خواهد داد. براي مثال زماني كه ازدواج با معتادي كه ترك كردهمطرح مي‌شود، بيشتر بايد به اين مورد توجه نماييد.

4- ويژگي‌ هاي رفتاري در ازدواج | توانايي كنترل هيجاني

كنترل هيجانات عاملي تعيين كننده در ميزان سلامت روان افراد است، افرادي كه نمي‌توانند هيجانات خود را مديريت كنند در طول زندگي با مشكلات متعددي رو به رو مي‌شوند. براي مثال ناتواني در كنترل هيجاناتي نظير غم و اضطراب، به رفتارهاي آسيب‌زايي مانند كشيدن سيگار و درگير شدن در اعتياد مي‌انجامد. تجربه ازدواج با معتاد براي بسياري از زنان و مردان اهميت كنترل هيجانات را بيشتر مي‌كند.

علاوه بر اين هيجاني نظير خشم بسيار قدرتمند است و ناتواني در كنترل خشم به شدت به رابطه افراد آسيب خواهد زد. افرادي كه نمي‌توانند خشم خود را كنترل كنند معمولاً سبك ارتباطي درستي با ديگران ندارند و هنگام ناراحتي با رفتارهاي كلامي نظير فحاشي و تكه‌پراني و رفتارهاي غيركلامي نظير كتك زدن ديگران، آن‌ها را مي آزارند.

به همين دليل بسيار اهميت دارد كه شما پيش از ازدواج اين توانايي را در همسر آينده خود بررسي كنيد تا در آينده با مشكلات زيادي رو به رو نشويد. شناخت ويژگي هاي رفتاري در ازدواج بسيار حياتي است. براي اينكه بتوانيد در اين زمينه اطلاعات دقيق‌تري به دست بياوريد ترجيحاً از يك روانشناس كمك بگيريد. 

5- ويژگي‌ هاي رفتاري در ازدواج : ميزان وابستگي

ازدواج رويدادي است كه در آن دو فرد تصميم مي‌گيرند زندگي مستقلي را تشكيل دهند. درنتيجه استقلال ركن مهمي در ازدواج محسوب مي‌شود. افرادي كه هنوز از جهات مختلف نتوانسته‌اند به استقلال برسند و براي مثال وابستگي‌هاي رواني و مالي زيادي به خانواده خود دارند جزو افراد نامناسب براي ازدواج محسوب مي‌شوند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه ويژگي‌هاي رفتاري در ازدواج  مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : ويژگي‌ هاي رفتاري در ازدواج | ۵ مورد حياتي

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۹ تير ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۴۱:۳۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی