مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

نشانه‌ها و علت عشق اشتباهي چيست؟

ابتدا بايد عناصر عشق را بشناسيم و با كمك مشاور متخصص و يا فردي آگاه نوع رابطه‌تان را تشخيص دهيد. لازم است طرفين رابطه از يكديگر شناخت كافي داشته‌ باشند و در جنبه‌هاي مختلف زندگي‌شان تا حدي شبيه يكديگر باشند تا اختلافات كمتري اتفاق بيفتد. براي مثال از لحاظ مالي، فرهنگي، خانوادگي و... شبيه يكديگر باشند زيرا اگر در اين زمينه‌ها با يكديگر تفاوت زيادي داشته باشند ممكن است در آينده دچار مشكل شوند. گاهي اين تفاوت‌ها نيز براي طرف مقابل جذاب است و باعث مي‌شود با وجود اينكه از اشتباه بودن رابطه خبر دارد، به اين رابطه ادامه دهد و گمان كند كه كار درستي مي‌كند و چشمش را روي واقعيت ببندد. اما اين تفاوت‌ها در جايي از زندگي خودش را نشان مي‌دهد و باعث ايجاد مشكل مي‌شود.

تشخيص عشق اشتباهي

اگر با روانشناسي عشق آشنا شويد بهتر مي‌توانيد خودتان را تحليل كنيد. عشق رابطه‌اي است كه علاوه بر احساس، منطقي بودن و واقعگرايي نيز در آن اهميت زيادي دارد. نبايد اجازه دهيد عشق چشمان شما را بروي واقعيت ببندد. شور و هيجان عشق بعد از مدتي از بين مي‌رود و شكل واقعي رابطه خودش را نشان مي‌دهد. دليل اينكه آدم‌هاي عاشق چشمشان را روي واقعيت مي‌بندند اين است كه از جنبه‌هايي از رابطه لذت مي‌برند و نمي‌خواهند تمام شود. به شباهت‌ها و تفاوت‌ها دقت كنيد.

به صورت كلي شباهت‌ها زمينه ساز ايجاد علاقه بين دو طرف است. در برخي موارد تفاوت‌ها نيز باعث جذب آدم‌ها به يكديگر مي‌شود. اما اگر اين تفاوت‌ها از نظر منطقي مشكل ساز به نظر آيند، بهتر است قبول كنيد فردي كه به او علاقه داريد، فرد مناسب شما نيست و شما بايد اين رابطه را خاتمه دهيد. براي شناخت عشق اشتباه كليك كنيد.

 

علت عشق اشتباهي : نداشتن جسارت اتمام رابطه

ممكن است شما دچار عشق يك طرفه شده باشيد. برخي از افراد وقتي گرفتار رابطه‌اي نامناسب مي‌شوند با وجود اينكه از نادرست بودن رابطه خبر دارند اما نمي‌توانند به آن خاتمه دهند و به هر زحمتي كه شده تمام تلاش خود را مي‌كند تا آن رابطه را حفظ كنند. عدم تمايل افراد به ترك رابطه‌اي كه از نامناسب بودن آن آگاهي دارند دلايل گوناگوني دارد مثلا ممكن است آن‌ها از تنهايي زندگي كردن خسته شده و فقط به كسي نياز داشته باشند كه در كنارشان باشد. در حقيقت اينگونه افراد براي فرار از تنهايي حاضرند كسي را با تمام چالش هاي موجود در رابطه‌شان بپذيرند و به اين رابطه ادامه دهند.

با وجود آگاهي از علت عشق اشتباهي جدا نمي شوند

دليل ديگر براي عدم ترك رابطه نامناسب ممكن است اين باشد كه آن‌ها نمي‌دانند در چه زماني بايد به اين رابطه خاتمه دهند. همچنين گاهي طرف مقابل رابطه كه باعث آسيب رساندن مي‌شود، ممكن است با مظلوم‌نمايي و ضعيف نشان دادن خود باعث شود كه طرف مقابل احساس ترحم كند و به هر سختي كه شده اين رابطه را پايان ندهد. بايد اين نكته را در نظر داشته‌ باشيد كه شما نمي‌توانيد تمام عمر خود را براي داشتن رابطه‌اي كه از اشتباهي بودن آن خبر داريد هدر دهيد.

در مرحله‌اي از زندگي به خودتان مي‌آييد و متوجه مي‌شويد كه فرصت هاي زيادي را از دست داده‌ايد و ديگر كاري از دست‌تان برنمي‌آيد. بنابراين بهتر است اگر در رابطه‌اي هستيد كه از نافرجام بودن آن آگاهي داريد به آن خاتمه دهيد و مسير جديدي از زندگي خود را انتخاب كنيد.

 

چرا دائم عاشق آدم اشتباه مي شوم؟

امروزه با ورود ديدگاه‎هاي جديد درباره ازدواج و رابطه دو جنس، شاهد تغييراتي در نوع روابط هستيم. اما در اين ميان هستند كساني كه شريك عاطفي و حتي جنسي‌شان دائم تغيير كرده و روابط متعددي را تجربه مي كنند. عوامل زيادي ممكن است در بروز چنين روابطي دخيل باشد، اما با توجه به مطالعات كه در زمينه شخصيت شناسي شده؛ اغلب كساني كه شريك زندگي‌شان (عاطفي يا جنسي و... ) تغيير مي‌كند به يكي از انواع اختلالات شخصيت دچار هستند. اين نوع رفتار در شخصيت هاي مرزي بيش از ديگر اختلالات شخصيت ديده مي‌شود.

 

اگر گرفتار عشق اشتباهي شديم چه كار كنيم؟

بسياري از افراد مي‌دانند كه عاشق آدمي شده‌اند كه مناسب آن‌ها نيست و اگر اين رابطه ادامه پيدا كنند با يكديگر مشكل خواهند داشت اما نمي‌دانند چگونه بايد از اين رابطه بيرون آيند. يا حتي نمي‌دانند سرنوشت رابطه‌اي كه در آن هستند چه خواهد شد. در مطالب بالا نشانه‌هاي رابطه‌ي نادرست گفته شده است و در ادامه به اين موضوع مي‌پردازيم كه اگر گرفتار اينگونه روابط شده باشيم بهترين كار چيست و چه كار بايد انجام دهيم تا افرادي كه درگير اين رابطه هستند آسيبي نبينند.

اكثر افراد وقتي تصميم مي گيرند تا رابطه‌اي را قطع كنند به صورتي به ‌‌آن خاتمه مي‌دهد كه باعث مي شود دو طرف رابطه آسيب ببينند. بهتر است سعي شود رابطه به همان خوبي كه شروع شده است، تمام شود. زيرا در اين صورت ميزان آسيب دو طرف رابطه به كمترين حد ممكن خود مي رسد و آن‌ها پس از مدتي مي‌توانند به زندگي طبيعي خود برگردند؛ اما اين كار به سادگي امكان‌پذير نيست.

چطور قطع رابطه كنيم

قطع رابطه‌ عاطفي بسيار سخت و رنج آور است، اما دو طرف رابطه بايد تمام تلاش خود را  صرف كنند تا بتوانند اين رابطه را با توافق و به خوبي پايان دهند. راهكارهايي وجود دارد كه بتوان رنج اين رابطه را كم كرد و بهتر با آن كنار آمد. اولين كار اين است كه درصورتي كه رابطه‌تان جدي نشده است و شما براساس دلايل منطقي به نادرست بودن آن پي برديد بهتر است نظر خود را با صراحت و شجاعت بيان كنيد تا هر دوي شما از بلاتكليفي در آييد. هنوز رابطه‌ي عاطفي شما عميق نشده است و بهتر مي توانيد با اين مسئله كنار آييد.

چطور به او بگويم؟

اگر تصميم خود را براي پايان دادن به عشق غلط خود گرفته‌ايد؛ پس بايد اين مسئله را مستقيم با طرف مقابل‌ در ميان بگذاريد و از ارسال پيامك، ايميل و يا حتي تماس خودداري كنيد. شما نمي‌توانيد احساسات خود را به طور كامل از راه دور بيان كنيد و احتمال اينكه سوءتفاهم ايجاد شود بالا است. 

زماني كه اين مسئله را با طرف مقابل‌تان در ميان گذاشتيد ممكن است تنش‌هايي در صحبت‌هايتان ايجاد شود، اما براي اينكه از اين اتفاق جلوگيري كنيد بهتر است با احترام با طرف مقابل‌تان صحبت كنيد و مشكل را گفتگوي متقابل حل كنيد. راه‌حل ديگر اين است كه نزد شخص سومي برويد كه از بيرون به رابطه شما نگاه كند و به شما راهكار ارائه دهد، مانند مشاوري متخصص كه هر دوي شما او را قبول داشته باشيد. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه يافتن علت عشق اشتباهي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : علت عشق اشتباهي و ارتباط با آدم نادرست چيست؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۱ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۱۴:۴۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی