مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

افسردگي در مردان : دلايل اصلي

افسردگي در مردان دلايل متعددي دارد كه برخي از آنها عبارتند از:

استرس بيش از حد

مشكلات خانوادگي و زناشويي

شكست در رسيدن به اهداف

از دست دادن شغل و مشكلات مالي

مشكلات سلامتي و بيماري هاي مزمن

ترك مواد مخدر و سيگار

مرگ دوستان و آشنايان

مسئوليت‌هاي سنگين خانوادگي

 

افسردگي در مردان : علائم مهم

علائم افسردگي در زنان و مردان متفاوت است. برخي از مهمترين نشانه‌هاي علائم افسردگي در مردها به ترتيب زير هستند. 

خستگي

خستگي يكي از شايع‌ترين نشانه هاي افسردگي در آقايان است. مردان افسرده همواره احساس خستگي مي‌كنند و تحركات بدني و صحبت كردنشان بسيار كند مي‌شود.

مشكلات خواب

مردان افسرده معمولا در خواب مشكل دارند. يا خيلي زود از خواب بيدار مي‌شوند و يا بيش از حد نياز مي‌خوابند. مثلا ممكن است يك فرد 12 ساعت در روز بخوابد ولي باز هم احساس خستگي كند.

خشم و زودرنجي

به طور معمول مردان احساس غم و ناراحتي خود را نشان نمي‌دهند و آن را به وسيله خشم و عصبانيت تخليه مي‌كنند. مثلا با كوچكترين تحريك برانگيخته مي‌شوند و عصبانيت افراطي نشان مي‌دهند. برخي از مردان نيز بسيار زودرنج و حساس مي‌شوند و از كوچكترين موضوعات دلگير مي‌شوند.

كارهاي احمقانه و خطرناك

معمولا مردان نمي‌توانند احساساتشان را بيان كنند و به همين دليل سعي مي‌كنند به روش مردانه خودشان مشكلات را حل كنند. مثلا ممكن است براي جبران احساسات منفي با سرعت بسيار بالا رانندگي كنند يا با فردي بسيار تنومندتر از خودشان دعوا كنند. رفتارهاي خطرناك در مردان مبتلا به افسردگي چندين برابر زنان است. اين رفتارها نشانه‌ي اختلال دو قطبي نيز هست و بايد توسط پزشك متخصص بررسي شود.

اعتياد به الكل و ساير مواد مخدر

تقريبا 20 تا 25 درصد مردان مبتلا به افسردگي، به الكل اعتياد پيدا مي‌كنند. الكل به طور موقت باعث احساس بهتري در فرد مي‌شود اما پس از مدتي علائم افسردگي را افزايش مي‌دهد و باعث مشكلات جدي در فرد مي‌شود.

ديگران را از خود راندن

افسردگي باعث تغييرات چشمگيري در خلق و خوي فرد مي‌شود و به طور معمولا اطرافيان نزديك به سرعت متوجه اين تغييرات مي‌شوند. اما مردان در مرحله اول حاضر به قبول اين واقعيت نيستند و آن را انكار مي‌كنند. به همين دليل به نگراني‌هاي عزيزانشان توجهي نمي‌كنند و حتي باعث رنجش و دوري ديگران از خودشان مي‌شوند.

كاهش ميل جنسي

كاهش ميل جنسي يكي از شايع‌ترين علائم افسرگي در آقايان و به خصوص مردان جوان است. افسردگي كاركرد بخش هايي از سيستك ليمبيك را مختل مي‌كند. سيستم ليمبيك بخشي از مغز است كه انرژي، خواب، ميل جنسي و ساير هيجان ها را كنترل مي‌كند. بسياري از مردان با اين نگرش كه مبتلا به بيماري شده اند به پزشك مراجعه مي‌كنند ولي پس از آزمايش و مصاحبه، تشخيص افسردگي برايشان داده مي‌شود.

افسردگي در مردان : افكار خودكشي

افكار خودكشي در مردان 4 برابر زنان است. معمولا مردان از افكارشان صحبت نمي‌كنند و همين موضوع باعث مي‌شود كه افكار خودكشي در آنها تشخيص داده نشود. به طور معمول مردان از روش هاي جدي تر و خطرناك تري براي خودكشي استفاده مي‌كنند و آمار جان باختگان خودكشي در ميان مردان بسيار بيشتر است.

 

افسردگي در مردان : روش هاي درماني

سعي نكنيد كه افسردگي‌تان را مخفي نگه داريد. اين مشكلي است كه براي هر فردي پيش مي‌آيد و به راحتي قابل درمان است. درمان افسردگي به چند روش انجام مي‌گيرد كه عبارتند از:

روان درماني

روان درماني به شما كمك مي‌كند كه احساسات خود را بشناسيد و راحت‌تر با آن ها كنار بياييد. ممكن است فكر كنيد كه صحبت با يك غريبه در مورد مشكلات، امري خجالت آور و غيرمردانه است اما اين را بدانيد كه روانشناس فردي متخصص و آموزش ديده است تا بتواند مشكلاتي همچون مشكل شما را حل كند. درمان افسردگي به تنهايي امكان پذير نيست و در صورتي كه امكان صحبت با مشاور را نداريد، با يك دوست و آشناي مورد اعتماد صحبت كنيد. صحبت كردن مي‌تواند احساسات منفي شما را كاهش دهد.

افسردگي در آقايان : دارو درماني

براي درمان افسردگي از دارو درماني نيز استفاده مي‌شود. داروها انواع متعددي دارند كه بسته به نظر پزشك و علت بيماري مورد استفاده قرار مي‌گيرند. معمولا دارو درماني به تنهايي موثر واقع نمي‌شود و براي نتيجه گيري بهتر لازم است تا از هر دو روش روان درماني و دارو درماني به صورت تركيبي استفاده شود.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه افسردگي در مردان و  درمان افسردگي مي توانيد با مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : افسردگي در مردان | هرگز اين علائم را ناديده نگيريد

امتیاز:
بازدید:
برچسب: افسردگي در مردان،
موضوع:
[ ۲ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۰۰:۵۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی