مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

خواب كافي در كنترل اضطراب

اگر به فكر كنترل اضطراب خود هستيد پس ابتدا بايد به فكر تنظيم ساعت خواب و بهبود كيفيت آن باشيد. خواب ناكافي و نامناسب پيامدهاي ناخوشايندي را براي سلامت شما دارد. گاهي خواب ناكافي به يك چرخه‌ي معيوب تبديل مي‌شود. به اين صورت كه خواب كم باعث افزايش اضطراب و افزايش اضطراب منجر به اختلالات خواب مي‌شود. ميزان خواب موردنياز براي هر فردي متفاوت است اما به طور عادي هر بزرگسال به 6 تا 8 ساعت خواب شبانه نياز دارد. خود را ملزم كنيد كه زودتر از ساعت 12 بخوابيد و خواب كافي داشته‌ باشيد بعد از مدتي تاثيرات مثبت آن را در كاهش اضطراب خود مشاهده مي‌كنيد.

 

نظم دادن به آشفتگي‌هاي ذهني

به‌هم‌ريختگي‌ جسمي و يا محيطي ذهن و روان شما را نيز آشفته مي‌كند. فضاي كاري و شغلي به‌هم‌ريخته و ميز نامرتب آرامش شما را مختل مي‌كند. به طور ناخودآگاه اين حس به افراد دست مي‌دهد كه كارها بسيار زيادند و هيچ‌گاه تمام نمي‌شوند. قسمتي از وقت خود را به مرتب كردن محيط خود اختصاص  دهيد اين كار باعث نظم‌دادن به آشفتگي‌هاي ذهني مي‌شود و علاوه‌بر اين 15 دقيقه بيشتر طول نمي‌كشد. پس از مدتي عادت مي‌كنيد كه محيط خود را تميز و عاري از هرگونه آشفتگي نگه‌ داريد در اين صورت مي‌توانيد منطقي فكر كنيد و اضطراب خود را كنترل كنيد.

 

كنترل اضطراب با تغذيه مناسب

از ديگر راه‌هاي كنترل اضطراب توجه به تغذيه سالم است. ممكن است اضطراب برخي عملكردهاي بدنتان را دچار مشكل كند. ممكن است دچار كم‌اشتهايي يا پرخوري شويد. اما براي كنترل اضطراب بايد با اين علائم مبارزه كنيد. به همين دليل لازم است زماني كه اضطراب داريد بيشتر از موادغذايي استفاده كنيد كه حاوي مواد مغذي از جمله اسيد چرب امگا3، غلات كربوهيدرات‌دار و ويتامين‌ها باشد. بين مصرف ويتامين «ب» و سلامت روان ارتباط مستقيمي وجود دارد و امگا 3 به كاهش اضطراب كمك مي‌كند. علاوه‌براين كربوهيدرات‌ها سروتونين را كه هورمون حس خوب است، در مغز افزايش مي‌دهند. غذاهاي شيرين و فرآوري‌شده عوارض اضطراب را افزايش مي‌دهد.

 

هدايت تصورات براي كنترل اضطراب

يكي ديگر از راه‌هايي كه براي كنترل اضطراب خود مي‌توانيد به كار ببريد اين است كه زماني كه دچار اضطراب مي‌شويد، افكار خود را به سمت تصورات مثبت هدايت كنيد. شايد در ابتدا كار سختي به نظر بيايد اما تاثيرات عميقي دارد. تصور كنيد كه با آرامش كامل در حال رسيدگي به وضعيت اضطراب‌آور هستيد و با موفقيت كامل آن را پشت سر مي‌گذاريد. هرچه جزئيات بيشتري را در تصورات خود قائل شويد بيشتر مي‌توانيد اضطراب خود را كنترل كنيد. سعي كنيد هر روز اين كار را انجام دهيد و براي لحظاتي از موقعيت تنش‌زا دور شويد. در تصورات خود موفقيت‌هاي گذشته را مرور كنيد. اين‌كار را بايد براي مدت زمان زيادي انجام دهيد اما از همان ابتدا نيز نشانه‌هاي كوچكي از كاهش اضطراب را در خود مشاهده خواهيد كرد.

 

كنترل اضطراب با طبيعت‌گردي

پياده‌روي در ميان جنگل و استشمام بوي خوش چوب، چمن و گوش دادن به صداي آب به شما كمك مي كند تا ذهن آرامتري داشته‌ باشيد. علاوه‌براين مي‌توانيد اكسيژن مورد نياز بدن خود را از طبيعت دريافت كنيد. اكسيژن سبب آرامش ذهن مي‌شود و به شما كمك مي‌كند در مقابله با اضطراب خود به گونه‌اي موثرتر عمل كنيد. بنابراين روزهاي تعطيل و آخر هفته را به طبيعت‌گردي اختصاص دهيد. مي‌توانيد هر روز به مدت 20 دقيقه به پارك برويد و پياده‌روي كنيد.

 

شما توانايي كنترل همه امور را نداريد

بسياري مواقع اضطراب انسان از جايي نشات مي‌گيرد كه سعي دارد افراد، موضوعات و شرايطي را كنترل كند كه واقعا تحت كنترل و در اختيار او نيستند. درك اين مسئله كه هيچ‌كس نمي‌تواند همه‌ي مسائل را در زندگي كنترل كند باعث مي‌شد احساس بهتري داشته‌ باشيد و اضطراب خود را كنترل كنيد. بنابراين يك راه موثر ديگر براي كنترل اضطراب اين است كه بر چيزهاي تحت كنترل تمركز كنيد و سعي نكنيد همزمان به مسائل گوناگون فكر كنيد.

 

ترس و اضطراب خود را بپذيريد

اگر بپذيريد كه ترس و اضطراب داريد قدرت ترس در برابر شما از بين مي‌رود و ديگر نمي‌تواند شما را كنترل كند. مهم نيست اضطراب شما به چه دليل است، كافي است مدتي خود را در آن غوطه‌ور كنيد متوجه مي‌شويد كه درنهايت بسياري از ترس‌هاي شما خيالي هستند و واقعا ارزش نگراني را ندارند. حتي ممكن است ترس و اضطراب شما از موضوعي به بزرگ‌ترين قدرت شما تبديل شود. زماني كه منشا اضطراب خود را كشف كنيد مي‌توانيد آن را به نقطه‌ي قدرت خود تبديل كنيد. يك روانشناس باتجربه مي‌تواند به شما كمك كند زودتر به شناخت ريشه‌هاي اضطراب خود برسيد. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه كنترل اضطراب مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : كنترل اضطراب | چند روش كاربردي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: كنترل اضطراب،
موضوع:
[ ۶ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۸:۰۱:۰۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی