مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

بهترين تعداد فرزند : عوامل تاثيرگذار

زمان و سن مناسب براي بچه‌دار شدن از مسائل مهمي است كه خوب است در نظر داشته باشيد و با مشاور خود مطرح كنيد. قبل از اين كه زوجين تصميم به بچه دار شدن بگيرند، بهتر است به برخي نكات توجه كنند تا بتوانند فرزنداني سالم و موفق تربيت كنند. در اينجا به مهمترين اين عوامل اشاره مي‌كنيم. 

وضعيت مالي خانواده

وضعيت مالي و اقتصادي، شرايط تمامي افراد يك خانواده را تحت تاثير قرار مي‌دهد. طبيعي است كه خانواده بايد بتواند تمام نيازهاي فرزندان همچون مسكن، تغذيه، پوشاك، آموزش، تفريح و غيره را فراهم كند. اگر تعداد فرزندان متناسب با وضعيت مالي باشد تربيت و امكانات بهتري نصيب فرزندان خواهد شد. خانواده‌اي كه در تنگناي مالي باشد با تعداد فرزندان بيشتر مشكلات‌ زيادتري خواهد داشت. 

سازگاري والدين

والدين بايد با همديگر هماهنگ و سازگار باشند. لازمه تربيت صحيح فرزندان، والديني است كه با هم هماهنگ باشند و از يكديگر حمايت كنند. در صورتي كه زوجين با هم مشكلات جدي داشته باشند، پس از تولد فرزندان مشكلاتشان چند برابر خواهد شد. 

شخصيت والدين

مي‌دانيم كه نقش سلامت روان در خانواده انكارناپذير است. والديني كه از نظر رواني شخصيت سالمي داشته باشند مي‌توانند فرزندان متعادلي پرورش دهند. همچنين والدين بايد ويژگي هايي همچون صبر، بردباري، سلامت رواني، از خود گذشتگي داشته باشند تا بتوانند فرزندانشان را به خوبي تربيت كنند. بهتر است والدين پيش از بچه‌دار شدن مشكلات شخصيتي خود را حل كرده باشند. والدين مي‌توانند با مطالعه و مشورت با متخصص با مهارت‌هاي تربيتي و سبك هاي فرزندپروري آشنا شوند. 

 

بهترين تعداد فرزند : يكي كم است و دو تا بس است

همان طور كه گفته شد بهترين تعداد فرزند به عوامل مختلفي بستگي دارد. برخي از خانواده‌ها حتي يك فرزند را نيز نمي‌توانند به خوبي تربيت كنند و بعضي ديگر حتي پنج فرزند را نيز به بهترين نحو ممكن بزرگ مي‌كنند. اما به طور كلي مي‌توان گقت كه در جامعه امروز، داشتن حداقل دو فرزند خوب و مطلوب است. چرا كه فرزندان با يكديگر بزرگ مي‌شوند و تا حدي نياز هاي يكديگر را بر طرف مي‌كنند. در اين شرايط فرزندان مي‌توانند با هم تعاملات اجتماعي را بياموزند و براي ارتباطات بيشتر لزوماً نيازي به ارتباط با ساير خانواده‌ها نيست.

 

مشكلات تك فرزندي

امروزه بسياري از خانواده ها به دلايل مختلف ترجيح مي‌دهند كه تنها يك فرزند داشته باشند. به طور كلي تك فرزندي مشكل و اشتباه تلقي نمي‌شود اما با توجه به شرايط اجتماعي و نيازهاي روحي و رواني فرزندان، بهتر است كه بچه ها براي خود همبازي و دوستي داشته باشند كه با هم بزرگ شوند و احساس تنهايي نكنند. معمولا در خانواده هاي سه نفره، فرزندان احساس تنهايي مي‌كنند چرا كه به هر حال آن ها نياز دارند بعد از سنين بلوغ از خانواده جدا شده و با همسالان خود وقت بگذارنند. نكته ديگر اين كه تك فرزندي براي والدين دغدغه، مسئوليت و توجه بيشتري به همراه دارد.

البته اين مسأله را در نظر داشته باشيد كه تك فرزندان هيچگونه مشكل رشدي ندارند و حتي با در نظر گرفتن توجه زيادي كه از طرف والدين دريافت مي‌كنند، مهارتهاي هوشي بيشتري به دست مي‌آورند.

 

بهترين تعداد فرزند : تصميم‌گيرنده نهايي

تعداد مناسب فرزندان به سبك زندگي پدر و مادر مربوط است  و هيچكس نمي‌توانند والدين را به تك فرزندي يا چند فرزندي وادار كند. اين انتخاب در نهايت به عهده والدين است. اما بهتر است كه والدين قبل از تصميم‌گيري دقت و توجه كافي را داشته باشند و علاوه بر مسائل مالي به جنبه اجتماعي و عاطفي فرزندان نيز فكر كنند. والدين مي‌توانند از طريق صحبت با خانواده هاي مختلف و يا صحبت با مشاور، از مزايا و معايب تك فرزندي و چند فرزندي مطلع شوند و با توجه به آن تصميم نهايي را بگيرند. 

 

 براي دريافت مشاوره در زمينه فرزندپروري مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي  حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : بهترين تعداد فرزند | روانشناسان چه تعداد فرزند را پيشنهاد مي‌كنند؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: بهترين تعداد فرزند،
موضوع:
[ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۲۴:۱۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی