مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

 وسوسه بعد از ترك :  لغزش بعد از ترك اعتياد 

با كمك مشاور خود با مراقبت‌هاي بعد از ترك آشنا شويد و به آنها عمل كنيد. وسوسه بعد از ترك، يكي از پيامدهاي ترك است كه در طولمدت بهبودي اتفاق مي‌افتد. افراد به طور معمول بارها براي مدتي طولاني پس از مصرف، دچار وسوسه مي‌شوند. نقش اراده بيمار در وسوسه تقريبا كمرنگ است و مي توان گفت پيش آمدن وسوسه، نشانه اي از وجود بيماري اعتياد و تكميل نشدن فرايند درمان است. بهترين راه مقابله با آن، خارج كردن بيمار از شرايط بروز وسوسه است. لازم به ذكر است وسوسه به معني اجبار به مصرف نيست بلكه به معناي لغزش و استفاده مجدد فرد است كه قابل كنترل و مهارشدني است.

 

وسوسه بعد از ترك : راهكار هاي غلبه بر وسوسه

از بين بردن وابستگي به مواد

يكي از دلايل اعتياد و يا وسوسه برگشت به آن، توانايي نداشتن در كنترل استرس و مديريت درست آن است. بسياري از افراد براي رهايي از فشاررواني، سرپوش گذاشتن روي مشكلات و خاطرات تلخ، به مواد مخدر يا الكل پناه مي آورند. بنابراين يكي از راه هاي پيشگيري از وسوسه، مديريت و كنترل استرس است. تقويت بدن بعد از ترك بسيار حائز اهميت است. براي مديريت استرس مي توانيد از  راهكارهاي زير استفاده كنيد:

-ورزش كردن

-مديتيشن و يوگا

-دوري از محيط هاي استرس زا

-دوش گرفتن

-نوشيدن قهوه و دمنوش

 

خودتان را سرگرم كنيد 

كتاب بخوانيد، با دوستان‌تان ملاقات كنيد، به سينما برويد، خودتان را غرق يك سرگرمي‌ كنيد، پياده‌روي يا ورزش كنيد. زماني كه خودتان را سرگرم اين كارها كنيد، ميل به مصرف مواد مخدر كاهش مي‌يابد.

 

درباره‌ي وسوسه بعد از ترك با ديگران صحبت كنيد

هر زمان كه تمايل به مصرف مواد مخدر به سراغ‌تان آمد، اين موضوع را با دوستان يا اعضاي خانواده در ميان بگذاريد. صحبت كردن مي‌تواند در شناسايي دقيق منبع اين تمايل، بسيار مفيد باشد.

 

مِيل‌سواري كنيد

بسياري از افراد تلاش مي‌كنند در برابر تمايلات خود مقاومت كنند، در حالي‌ كه برخي از اين تمايلات آن‌قدر قوي هستند كه نمي‌توان آنها را ناديده گرفت. زماني كه با اين تمايلات مواجه مي‌شويد، بهتر است مثل يك موج‌سوار روي امواج تمايلات منفي سوار شويد تا اوج بگيرند، بشكنند و سرانجام مهار شوند. به اين تكنيك «ميل‌سواري» مي‌گويند.

 

افكارتان را تغيير بدهيد

بسياري از افراد هنگام مواجهه با ميل شديد به مصرف مواد، فقط اثراتِ مثبت مواد مخدر را به‌ياد مي‌آورند و عوارض منفي آن را فراموش مي‌كنند. بنابراين، بهتر است به خودتان يادآوري كنيد كه با بازگشت دوباره شما سمت اعتياد، حالتان بهتر نخواهد شد و هر تلاشي كه براي ترك اعتياد كرده‌ايد، به هدر خواهد رفت. مهم‌تر از همه، عزيزان‌تان را نااميد مي‌كنيد. براي اينكه اين عواقب را فراموش نكنيد، مي‌توانيد آنها را روي يك برگه كوچك بنويسيد و هميشه همراه خود داشته باشيد.

 

پانزده دقيقه صبر كنيد!

يكي از راه هاي بازداري از وسوسه مصرف دادن وقفه در زماني است كه مي خواهيد ماده را مصرف كنيد. با خود قرار بگذاريد كه اگر بعد از پانزده دقيقه هنوز وسوسه باقي بماند، مي‌توانيد مجدد مصرف كنيد.

 

تكنيك تنفس دروني

با ده تنفس آرام‌بخش خود را از وسوسه رها كنيد. تصور كنيد كه با هر دم هوايي خنك و تازه و انرژي‌بخش وارد بدن شما شده و با بازدم كليه احساسات بد وسوسه و نااميدي از بدن خارج مي‌گردد (استمرار در تمرين اين تكنيك باعث اثربخشي بيشتر آن در موارد بعدي مي‌گردد) .

 

عود كردن چيست؟

نكته مهمي كه بايد بدانيد اين است كه عود كردن بخشي رايج از فرايند ترك اعتياد است. البته كه عود كردن به معناي شكست در درمان نيست و مي تواند به شما در مرور اشتباهات گذشته و شناسايي محرك هاي اشتباه در درمان كمك كند. بنابراين با پزشك يا مشاور خود تماس بگيريد و جلسات  و برنامه ترك اعتياد را مجددا شروع كنيد. زماني كه براي ترك اعتياد دوباره آمادگي لازم را پيدا كرديد،علائم عود كردن و اشتباهات گذشته خود را به ياد بياوريد و با اراده، پروسه درمان را مجددا شروع كنيد.

دلايل عود كردن اعتياد

اصلي‌ترين دلايل عود كردن اعتياد را در اينجا بصورت فهرست‌وار مي‌آوريم. شما مي‌توانيد راجع به تك تك اين موارد با روانشناس خود صحبت كنيد:

-بوجود آمدن احساسات منفي و مثبت

-دردهاي جسماني ترك اعتياد

-آزمودن خويشتنداري

-مشاجره با ديگران

-عوامل ايجاد فشار در محيط (محل كار، خانواده، مهماني‌ها و...)

هرگز از عود كردن نترسيد و براي غلبه بر ترس خود، از مشاوران و متخصصان در اين زمينه كمك بگيريد.

 

 

براي مشاوره در زمينه غلبه بر وسوسه هاي بعد از ترك ميتوانيد از طريق تلفن ثابت با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : غلبه بر وسوسه بعد از ترك | روش‌هاي علمي و عملي

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۵:۱۶:۰۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی