مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

 

مصرف متادون در بارداري

متادون در ترك اعتياد به موادي همچون ترياك به كار گرفته مي شود اما خود به نوعي ماده‌ي مخدر است. در صورت مصرف متادون و ماده مخدر از بارداري جلوگيري كنيد. اگر ماده‌ي مخدر با متادون مصرف مي‌كنيد و متوجه شديد كه باردار هستيد سريعا بايد تحت معاينه پزشك قرار بگيريد و سلامت خود و جنين را چك كنيد.

علائم ترك در دوران بارداري ممكن است خود آسيب‌زننده باشند و قواي بدني شما را جهت حمل جنين ضعيف كنند و زايمان زودرس اتفاق بيفتد. هرگز در دوران بارداري به صورت خودسرانه اقدام به ترك اعتياد نكنيد و با مشاور خود صحبت كنيد. مصرف متادون در دوران بارداري عوارضي را براي بچه و مادر به دنبال دارد با اين حال تنها راه موجود و موثر براي ترك اعتياد به مواد مخدر در دوران بارداري درمان‌هاي نگهدارنده با متادون است.

 

عوارض مصرف مواد مخدر در دوران بارداري

ابتدا لازم است تا از عوارض مصرف ماده‌ي مخدر مانند حشيش، هروئين، ترياك، متادون و... در دوران بارداريآگاه شويد. ماده‌ي مخدر در دوران بارداري از طريق خون مادر وارد بدن جنين مي‌شود و نوزاد به احتمال زياد وابسته به ماده‌ي مخدر به دنيا مي‌آيد، كه در اين صورت بايد تحت مراقبت و درمان پزشكي به صورت تخصصي قرار بگيرد. در دوران شير دهي نيز ماده‌ي مخدر از طريق شير مادر وارد بدن نوزاد مي شود. در صورت مصرف ماده‌ي مخدر به صورت جدي از بارداري جلوگيري كنيد و اگر متوجه شديد كه به صورت ناخواسته باردار هستيد حتما به پزشك مراجعه كنيد. در ادامه شما را با دسته‌ي ديگري از عوارض مصرف مخدر در بارداري آشنا مي‌كنيم.

عوارض مادري مصرف ماده‌ي مخدر

اگر باردار هستيد و ماده‌ي مخدر نيز مصرف مي‌كنيد مواردي همچون كم خوني شديد، مختل شدن تست تحمل گلوكز، مكونيومي شدن مايع آمنيون، افزايش شيوع بيماري‌هاي اس تي دي، پاره شدن زودرس پرده‌ها، سقط جنين، پره اكلامپسي ، دكولمان و هموراژي قبل از زايمان، افزايش بروز سرويكال ديس پلازي و كارسينوم سرويكس براي بدنتان رخ مي‌دهد. ترك ماده‌ي مخدر زير نظر مشاوره ترك اعتياد و پزشك را جدي بگيريد تا از عوارض بكاهيد.

مصرف متادون در دوران بارداري | عوارض جنيني مصرف ماده‌ي مخدر

در صورت مصرف ماده‌ي مخدر مانند متادون، حشيش، ترياك و... جنين شما با مشكلاتي مواجه مي شود. از جمله اين مشكلات مي‌توان به زردي، آنمي، بي‌قراري، تشنج در نوزادي، كاهش وزن در هنگام تولد، كاهش تنفس، عفونت ادراري، تومورهاي شكمي، اسيدوز متابوليك، عفونت چشمي، اختلالات رفتاري و شناختي نوزاد اشاره كرد.

عوارض درازمدت مصرف ماده‌ي مخدر در دوران بارداري

مصرف متادون در دوران بارداري همچنين باعث بروز عوارض دراز مدت در مادر و فرزند مي‌شود. افسردگي، بيش فعالي، اختلالات حافظه، مشكلات رفتاري، هيپرتيروئيديسم، اختلالات انعقادي خون، خونريزي داخل جمجمه‌اي، مشكلات بينايي و شنوايي عوارضي هستند كه در دراز مدت به وجود مي‌آيند.

 

مصرف متادون در دوران بارداري براي درمان اعتياد

متادون دارويي قوي است كه مي‌تواند جايگزين مناسبي براي ماده‌ي مخدر در دوران بارداري باشد. متادون با كاهش علائم بعد از ترك تا حدودي زندگي شما و فرزندتان را نجات مي‌دهد. متادون ترشح دوپامين در مغز را كاهش مي‌دهد و راه رسيدن ماده‌ي مخدر به مغز را مسدود مي‌كند. درمان‌هاي نگهدارنده با متادون اشتياق فرد براي مصرف مواد را كاهش مي‌دهد و دردهاي ناشي از ترك ماده‌ي مخدر را از بين مي‌برد. استفاده از متادون بدون عوارض نيست و بايد با نظارت و كنترل پزشك مصرف شود. خانم‌هاي بارداري كه در برنامه‌هاي نگهدارنده ثبت نام مي‌كنند بايد روزانه به كلينيك مراجعه كنند و مورد معاينه قرار بگيرند تا سلامت جنين به خطر نيفتد. يك دوز از متادون سبب كاهش علائم ترك به مدت 24 تا 36 ساعت مي‌شود. درمان نگهدارنده با متادون تاثيرگذار است اما عوارضي را نيز در بارداري به دنبال دارد.

 

عوارض مصرف متادون در دوران بارداري

متادون از خون مادر وارد بدن نوزاد مي‌شود و احتمال سندروم مرگ ناگهاني نوزاد، زردي نوزاد و ترومبوسيتوز را افزايش مي‌دهد. قدرت باروري در نوزادان پسر به واسطه‌‌ي تاثير از متادون كاهش مي‌يابد. اختلالات در مورفولوژي اسپرم و كاهش سطح سرمي تستوسترون و تحرك اسپرم در نوزادان پسر از ديگر عوارضي است كه در صورت مصرف متادون توسط مادر در دوران بارداري به وجود مي‌آيد. برخي مطالعات نشان داده‌اند كه متادون باعث تغييراتي در عملكرد جنسي پسران نيز مي‌شود.

 

عوارض مصرف متادون در دوران شيردهي

مصرف متادون در دوران شيردهي اصلا توصيه نمي‌شود. متادون از طريق شير مادر وارد بدن كودك مي‌شود و كودك به آن وابسته مي‌شود. زماني كه مادر كودك را از شير مي گيرد، علائم بعد از ترك و ناشي از نرسيدن متادون در كودك بروز مي‌كند. بايد كودك خود را به آرامي از شير بگيريد و تغيير رفتار او را بررسي كنيد. مهم است كه به پزشك مراجعه كنيد و اقدامات تخصصي براي ترك وابستگي نوزاد به متادون انجام دهيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه مصرف متادون در بارداري مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره  9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : مصرف متادون در دوران بارداري چه عوارضي دارد؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۴:۱۹:۱۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی