مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

روش رفتار صحيح با كودكان بيش فعال

امروزه تكنيك‌ها و نحوه رفتار صحيح با كودكان بيش فعال هستند وجود دارد تا والدين بتوانند همراه با درمان، از اين تكنيك‌ها براي كاهش مشكلات فرزند و خودشان استفاده نمايند. در ادامه راهكارهايي براي اتخاذ رفتاري صحيح با كودكان بيش فعال آمده است.

رفتار صحيح با كودكان بيش فعال | نحوه نگرش و افكار خود را تغيير دهيد

به عنوان والدين لازم است كه در مورد اختلال فرزندتان اطلاعات بيشتري كسب كنيد تا بدانيد بسياري از كارهايي كه او انجام مي‌دهد ناشي از بيش فعالي است و كودك براي آزار شما اين كارها را انجام نمي‌دهد.  داشتن آگاهي در اين مورد پذيرش كارهاي كودكتان را برايتان آسان‌تر مي‌كند و باعث مي‌شود كه در مواجهه با او احساس خشم كم‌تري داشته باشيد و بيشتر تلاش كنيد تا به او كمك كنيد. 

براي آگاهي از علائم و نشانه هاي اختلال بيش فعالي كليك كنيد. 

گوش كردن و صحبت كردن با او را بياموزيد

سعي كنيد هميشه با فرزندتان ارتباط كلامي و عاطفي مناسبي داشته باشيد و حتي اگر مي‌توانيد اين رابطه را در زماني كه به اختلال او پي مي‌بريد قوي‌تر كنيد. در زماني كه با كودك خود صحبت مي‌كنيد به حرف‌هايش به دقت گوش دهيد، به چهره و چشمان او نگاه كنيد و متناسب با سن كودك با او برخورد كنيد.

كودكانه و ساده با او صحبت كنيد و به هدف‌ها و علايق او از طريق صحبت‌هايش پي ببريد. سعي كنيد از طريق رابطه‌اي صميمانه احساسات خود را به او بگوييد. به عنوان مثال وقتي كه جيغ مي‌زند به او بگوييد كه "وقتي جيغ مي‌زني من مي‌ترسم و ناراحت مي شم".

والدين بسياري از كودكانِ بيش فعال به مرور كم‌حوصله مي‌شوند، ارتباط خود را با كودك از دست مي‌دهند و دائماً در حال امر و نهي به او هستند. در حالي كه اين روش تربيتي تنها منجر به تشديد و وخامت اختلال بيش فعالي خواهد شد. براي آنكه بتوانيد آرامش بيشتري داشته باشيد و ارتباطتان را با كودك حفظ كنيد از يك روانشناس كودك كمك بگيريد.

براي دريافت مشاوره كودك كليك كنيد.

انجام صحيح كارها را به كودك خود آموزش دهيد

شما نبايد از كودكتان انتظار داشته باشيد كه مانند يك آدم بالغ كارهاي خودش را انجام دهد و رفتار كند. به خصوص كودكان بيش فعال به خاطر مشكلاتي كه در تمركز دارند كم‌تر مي‌توانند تكاليف و وظايف مربوط به خود را انجام دهند. به همين منظور بايد سطح توقع خود را پايين بياوريد و به او برنامه‌اي قابل انجام ارائه دهيد. در ادامه راه‌هاي پيشنهادي براي آموزش كارها به كودكان بيش فعال آورده‌ايم. 

- شروع كار را براي كودك مشخص كنيد و از او بخواهيد كه در انتها گزارش كارهاي خود را به شما بدهد.

- انجام كارها و وظايف كوچك و آساني را به او محول كنيد به طوري كه به راحتي قادر به انجام كارها باشند.

- قوانين ساده‌اي براي انجام كار تعريف كنيد و به صورت خلاصه شده و آسان آن را براي او توضيح دهيد.

- برنامه روزانه ثابت و با يك ساختار مشخص براي كودك در نظر بگيريد. به طوري كه علايق او مانند تماشاي تلويزيون، بازي و... نيز در آن موجود باشد.

- براي انجام تكاليف مدرسه كودك برنامه‌ريزي كنيد و از او بخواهيد كه در زمان مشخص شده‌اي تكاليف مدرسه‌اش را انجام دهد.

- سعي كنيد تا با رفتار خود كارهاي درست و غلطي را كه انجام مي‌دهد به او نشان دهيد.

- براي او پاداش در نظر بگيريد و زماني كه كار درستي انجام داد، به او پاداش بدهيد و به مرور زمان دريافت پاداش را براي او سخت‌تر نماييد، تا تلاش بيشتري براي دريافت پاداش نمايد.

- اگر كار اشتباهي انجام داد، براي او جريمه در نظر بگيريد. به عنوان مثال اگر تكاليفش را انجام نداد از او بخواهيد تا اتاقش را مرتب كند.

 

رفتار صحيح با كودكان بيش فعال | مراجعه به روانشناس 

در ميان گذاشتن رفتار كودكتان با يك مشاور متخصص در زمينه روانشناسي كودك و نوجوان بهترين راهكار براي كنترل رفتار و درمان كودك مبتلا به اختلال بيش فعالي است. مشاور روانشناس مي‌تواند راهكارهاي مناسب با شرايط و وضعيت فرزندتان به شما ارائه كند تا در جهت درمان و رفع مشكل فرزندتان بهتر پيش برويد. در صورت لزوم ممكن است روانشناس شما را به يك روانپزشك ارجاع دهد تا هم‌زمان با جلسات روان درماني، دارو درماني هم براي كودك‌تان انجام شود. شما مي‌توانيد از خدمات مشاوره كودك و نوجوان تلفني و حضوري مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از هر منطقه اي به راحتي و تنها با يك تماس بهره‌مند شويد.

 

براي دريافت مشاوره  در زمينه تربيت كودك مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت با شماره 9099075228 و از تهران با شماره  9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : چگونه با كودكان بيش فعال رفتار كنيم؟ | رفتار صحيح با كودكان بيش فعال

امتیاز:
بازدید:
[ ۹ شهريور ۱۳۹۸ ] [ ۰۵:۳۹:۳۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی