مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

تأثيرات  مصرف الكل در دوران شيردهي

الكل جزء موادي است كه سوء مصرف آن مي‌تواند تأثيرات مخربي داشته باشد. در صورتي كه فرد مصرف كننده در دوران شيردهي باشد نوزاد نيز درگير اين تأثيرات مخرب خواهد شد. در ادامه به توضيحات بيشتري در اين باره پرداخته‌ايم. براي آشنايي كلي با تاثيرات شير مادر كليك كنيد.

مصرف الكل در دوران شيردهي | تأثير الكل بر شير مادر

شير مادر مانند خون، الكل را به خود جذب مي‌كند. همان زماني كه براي خارج شدن الكل از خون نياز است براي خارج شدن از شير مادر هم لازم است. اگر قبل از خارج شدن الكل، كودك از شير مادر تغذيه كند موجب مي‌شود كه الكل روي نوزاد نيز تأثير بگذارد.

الكل مي‌تواند طعم ناخوشايندي در شير ايجاد كند و منجر به اختلالاتي در جسم و ذهن كودك شود. در زمان مصرف الكل شير مادر رقيق مي‌شود، ماهيچه‌هاي مربوط به خروج شير تضعيف‌ شده و ميزان شير توليد شده نيز كاهش مي‌يابد. 

تأثير  الكل بر رفتار مادر

 علاوه بر مصرف الكل در دوران شيردهي مي‌گذارد بر رفتار و خلق او  نيز تأثيراتي دارد كه اين در اكثر موارد منجر به بدرفتاري با كودك مي‌شود. از آنجايي كه رفتار مادر با نوزاد در شكل‌گيري شخصيت و سبك دلبستگي او تأثير بسزايي دارد، اين رفتار مي‌تواند در آينده پيامدهاي گرانباري را براي فرد به همراه داشته باشد. 

 

عوارض مصرف الكل در دوران شيردهي  بر نوزاد

- تأثير بر رشد كودك : مصرف الكل آهنگ رشد كودك را كند كرده و موجب مي‌شود كه رشد، آن طور كه بايد صورت نگيرد. بخصوص در زمينه رشد سيستم عصبي و ذهني، الكل رشد را به شدت كند مي‌كند. اين مسئله مي‌تواند در نهايت به عقب ماندگي كودك بيانجامد. 

- كم آبي در كودك : شايد مادر متوجه نشود كه كودك نياز به شير دارد يا ممكن است نتواند تا خارج شدن الكل به او شير دهد. اغلب در اين شرايط كودك دچار كم آبي مي‌شود.

- تغيير در الگوي خواب كودك : به هنگام جذب الكل از طريق شير مادر، كودك به سرعت مي‌خوابد ولي آرامش ندارد و در خواب به شدت بي‌قرار است و نمي‌توان او را به راحتي از خواب بيدار كرد.

- تغيير رفتار كودك : تغيير رفتار ممكن است به دليل مصرف شيري باشد كه الكل جذب كرده و يا ممكن است به دليل رفتار بدي باشد كه والدين كودك با او دارند.

- دل درد : الكل به دليل تركيباتش مي‌تواند باعث دل درد در كودك شما شود.

- مشكلات قلبي : الكل بر سيستم قلبي عروقي نيز تأثير گذاشته و منجر به فشار خون و ضربان بالا مي‌شود. 

- مشكلات گوارشي :  اتانول موجود در الكل باعث مي‌شود كه روده كودك نتواند ويتامين‌ها را جذب كند و معده‌اش دچار تورم شود.

- آسيب به كبد : كبد نوزاد هنوز نارس است و الكل در رشد آن اخلال ايجاد مي‌كند. 

چه مدت زماني طول مي‌كشد تا الكل از شير مادر خارج شود؟

براي دفع و خارج شدن يك پيمانه الكل از بدن و شير مادر حدود  2 تا 3 ساعت زمان نياز است. به همين نسبت اگر تعداد پيمانه‌ها بيشتر شود زمان دفع آن از شير نيز افزايش پيدا مي‌كند. البته با گذشت اين زمان نيز الكل به طور كامل خارج نمي‌شود بلكه مقداري از آن در شير مادر مي‌ماند و عوارض خود را بر جاي مي‌گذارد. 

 

مصرف الكل در دوران شيردهي | ناتواني در ترك

اگر دچار اعتياد به الكل هستيد و نمي‌توانيد مصرف خود را كنار بگذاريد، رعايت برخي نكات ضروري است. براي مثال لازم است كه قبل از مصرف به كودك خود شير دهيد و كمي از آن را نيز ذخيره كنيد تا در زمان گرسنگي نوزاد از آن استفاده كنيد. هم‌چنين بسيار كم مصرف كنيد. بعد از مصرف تا 2 الي 3 ساعت به كودكتان شير ندهيد ، بعد از 2 الي 3 ساعت كه مي‌خواستيد به نوزاد شير دهيد شير خود را حتماً يك بار تخليه كنيد اين كارها عواقب و مضرات  الكل را از بين نمي‌برد بلكه فقط آن‌ها را كاهش مي‌دهد. اگر مقدار مصرف بسيار كم بود از اين روش‌ها استفاده كنيد و اگر ميزان مصرف بيشتر بود با پزشك خود مشورت كنيد. 

امروزه روش‌هاي دارويي و غير دارويي بسيار آساني براي ترك انواع اعتياد وجود دارد. با مراجعه به يك روانشناس مي‌توانيد از بهترين روش‌هاي ترك الكل آگاه شويد و به اين ترتيب در جهت ارتقاي سلامت خود و كودك دلبندتان گام برداريد. 

براي آگاهي از روش‌هاي ترك الكل كليك كنيد. همچنين براي مراقبت بهتر از كودك مي‌توانيد به مقاله ما با عنوان راهنماي شير دادن به نوزاد مراجعه كنيد. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه مصرف الكل در دوران شيردهي مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : تاثير الكل بر شير مادر | مصرف الكل در دوران شيردهي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: تاثير الكل بر شير مادر،
موضوع:
[ ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ ] [ ۰۸:۵۰:۰۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی