مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

7 راز عشق كدام اند؟

يك عشق كامل ممكن است از ديد افراد مختلف متفاوت باشد. اما به طور كلي براي آنكه عشقي ثمربخش را تجربه كنيد و رابطه اي بلند مدت داشته باشيد، رعايت برخي نكات و اصول بسيار كمك كننده هستند. در ادامه به 7 راز عشق اشاره خواهيم كرد. 

همچنين براي اطلاعات بيشتر مي توانيد به مقاله روان شناسي عشق مراجعه كنيد. 

7 راز عشق | قدم اول  آموختن تعهد

يكي از مهم‌ترين اصول رابطه عاشقانه بادوام اين است كه شما در گام اول بتوانيد تعهد به رابطه و فرد مقابل را بياموزيد، به پيماني كه در رابطه خود مي‌بنديد وفادار باشيد و قدر آن را بدانيد. عدم رعايت تعهد از جانب هريك از طرفين به ريشه‌هاي اصلي عشق صدمه خواهد زد. چرا كه اعتماد را از بين مي‌برد و هيجانات منفي بسياري در فرد مقابل برمي انگيزد. گاهي اوقات امكان ترميم رابطه در صورت زير پا گذاشتن تعهد براي هميشه از بين مي‌رود پس لازم است كه  اين مورد را جدي بگيريد و از همان ابتدا در مورد حساسيت‌ها و خط قرمزهاي خود با شريكتان صحبت كنيد. 

برقراري ارتباط مؤثر 

بسياري از افراد با وجود احساسات مثبتي كه نسبت به يكديگر دارند نمي‌توانند در رابطه خوب پيش بروند و در اين راه با شكست مواجه مي‌شوند. خيلي از اوقات دليل اين موضوع اين است كه افراد روش‌هاي برقراري ارتباط مؤثر را نمي‌دانند. براي مثال ارتباط كلامي كافي با يكديگر ندارند و مسائل و مشكلات خود را از طريق گفتگو پيش نمي‌برند. ناتواني در برقراري ارتباط كلامي مناسب مي‌تواند ريشه بسياري از اختلافات و تعارضات در آينده باشد. در يك رابطه سالم طرفين بايد بتوانند در فضايي صميمانه و عاري از قضاوت احساسات مثبت و منفي خود را با يكديگر در ميان بگذارند و درك متقابلي از يكديگر داشته باشند. 

البته افراد زيادي هستند كه در اين زمينه با مشكل مواجه هستند. براي كسب آگاهي بيشتر ازمهارت ارتباط كلامي كليك كنيد. 

7 راز عشق | رابطه جنسي مناسب 

عقايد و باورهاي متضاد و گوناگوني در مورد نقش رابطه جنسي در عشق وجود دارد بسياري از افراد عشق را جدا از رابطه جنسي مي‌بينند و برخي ديگر به طور افراطي به آن مي‌پردازند. اما حقيقت اين است كه رابطه جنسي بخشي از عشق و يك رابطه سالم است و البته همه آن نيست. براي آنكه عشقتان در طول زندگي مشترك پايدار باقي بماند، بايد به اين بخش از زندگي‌تان نيز توجه كنيد و آن را جدي بگيريد. 

توجه داشته باشيد كه رابطه جنسي تنها يك عمل جسماني نيست بلكه نيازمند شناخت كافي از روحيات و ويژگي جسماني فرد مقابل است. هم‌چنين تا زماني كه شما در ارتباط عاطفي مشكل داشته باشيد در رابطه جنسي نيز نمي‌توانيد آن طور كه بايد لذت ببريد. 

براي آنكه بتوانيد رابطه‌اي لذت بخش و سرشار از عشق و آرامش داشته باشيد، بايد اطلاعات خود را در اين زمينه بالا ببريد. خواندن كتاب‌هاي آموزشي، شركت در كارگاه‌هاي مربوطه و مراجعه به روانشناس در اين زمينه بسيار كمك كننده هستند. 

براي دريافت مشاوره جنسي كليك كنيد. 

احترام به تفاوت‌ها 

يك رابطه عاشقانه سالم به معناي بودن در كنار فردي نيست كه كاملاً به شما شبيه است بلكه به اين معناست كه بتوانيد با وجود همه تفاوت‌ها يكديگر را بپذيريد و درك متقابلي از يكديگر داشته باشيد. البته اين امر در عمل بسيار سخت است و تنها كساني كه ذهني منعطف دارند از پس آن بر مي‌آيند. احترام به تفاوت‌ها باعث مي‌شود كه افراد در رابطه بتوانند بيشتر خود واقعي‌شان را ابراز كنند و كم‌تر پشت نقاب‌هاي روزمره مخفي شوند. 

صداقت در رابطه 

صداقت بدون شك يكي از پايه‌هاي اصلي رابطه عاشقانه است. چرا كه صداقت شكل دهنده مفهوم اعتماد است و هر رابطه‌اي بر اساس اعتماد شكل مي‌گيرد. اگر اعتماد خدشه‌دار شود كليت ارتباط زير سؤال مي‌رود. به همين دليل است كه دروغ‌گويي حتي دروغ‌هاي كوچك مي‌تواند منجر به فروپاشي رابطه شود. 

براي آنكه از ضرورت اين موضوع بيشتر آگاه شويد مي‌توانيد به مقاله ما با عنواناهميت صداقت در زندگي مراجعه كنيد. 

داشتن تصورات واقع بينانه 

هرچقدر كه تصوير شما از عشق به واقعيت نزديك باشد احتمال بقاي احساس شما بيشتر است. در حقيقت بسياري از ما تصوراتي ايده آل از عشق مي‌سازيم كه باعث مي‌شود در مواجهه با آن شكست بخوريم. همواره به ياد داشته باشيد كه مشكلات و تعارضات بخشي از زندگي و روابط انساني هستند. در نتيجه هرگز نمي‌توانيم رابطه‌اي را عاري از اين مسائل تصور كنيم. تلاش كنيد به جاي داشتن ايده آل‌هاي كمال گرانه،  مشكلات را پيش بيني كنيد و بر حل آن‌ها متمركز شويد.

عشق همراه با شناخت 

بسياري از افراد فكر مي‌كنند كه عشق با منطق در تضاد است و يك رابطه عاشقانه ايده آل را مبتني بر هيجانات صرف مي‌پندارند. در حالي كه اين يك باور رايج و غلط است. كسب شناخت از يكديگر، آگاهي از عقايد يكديگر و كمك گرفتن از منطق نه تنها رابطه عاشقانه را خشك و بي‌عاطفه نمي‌كند، بلكه احساسات مثبت را نيز تقويت مي‌كند. چرا كه شما در اين راه كسي را پيدا مي‌كنيد كه دنيا را از دريچه مشابه با چشمان شما مي‌بيند و در نتيجه مي‌تواند درك متقابلي از شما داشته باشد. براي آنكه بتوانيد به شناخت واقعي‌تري از يكديگر دست پيدا كنيد مراجعه به مشاوره پيش از ازدواج بسيار ياري رسان خواهد بود. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه درمان شكست عشقي مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : 7 راز عشق | چرا همه عاشق نمي شوند؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: 7 راز عشق،
موضوع:
[ ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۲۹:۳۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی