مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

طلاق به خاطر خساست | دلايل خساست

طلاق به دلايل متفاوتي اتفاق مي افتد. گاهي ممكن است كه شما و همسرتان در زندگي مشترك تفاهم بسياري داشته باشيد و تنها مشكلتان بر سر خساست همسرتان باشد. اما خساست مي تواند مبنايي براي ساير اختلافات در ازدواج باشد. تا حدي كه منجر به طلاق زوجين شود. آگاهي از دلايل خساست مي تواند درك بهتري از همسرتان به شما بدهد و كمك كند تا بتوانيد اين مشكل را با آگاهي بيشتري حل كنيد. در ادامه به برخي از اين دلايل اشاره كرده ايم:

براي آگاهي بيشتر از دلايل طلاق كليك كنيد. 

حفظ آرامش رواني

خساست ريشه هاي درون رواني دارد و معمولا به دليل احساس نا امني دروني به وجود مي‌آيد. هر فرد براي خود هويتي دارد و تلاش مي‌كند كه به طريقي هويت خود را حفظ كند. افراد خسيس، مال و دارايي را پناهگاه هويتي خود مي‌دانند و سعي مي‌كنند كه با جمع كردن مال، اين هويت و آرامش رواني خود را حفظ كنند. در صورتي كه فرد به طور افراطي اين ويژگي را از خود نشان مي دهد لازم است كه به او كمك كنيد تا ريشه هاي مشكل خود را پيدا كند. مراجعه به روانشناس و شركت در جلسات روان درماني در اين زمينه به شماكمك خواهد كرد. 

كسب احترام

همه مي‎دانند كه مال و دارايي امر بسيار مهم در كسب احترام است. فردي كه از لحاظ رواني پول را تكيه گاه هويتي خود مي‌بيند، احساس مي‌كند كه با از دست دادن دارايي اش احترام و شان خود را نيز از دست مي‌دهد. بنابراين توجه داشته باشيد كه به احتمال خيلي زياد، خساست همسرتان به معني بي علاقگي به شما نيست، بلكه او از يك ضعف شخصيتي رنج مي‌برد و اگر خساست خود را كنار بگذارد دچار استرس و اضطراب فراوان مي‌شود.

ويژگي آموخته شده

خساست نيز ممكن است مانند بسياري از ويژگي هاي شخصيتي در اثر آموزش و الگو برداري از والدين به وجود آمده باشد. ممكن است كه مشكلات زندگي، شخصيت والدين و نحوه تربيت آن ها در خسيس بار آمدن همسر شما نقش داشته باشند. مسلم است كه ويژگي كه در طي زماني طولاني در فرد نهادينه شده است، به يكباره از بين نمي‌رود و براي ترميم شدن نيازمند مدت ها سعي و تلاش دارد.

به همين خاطر اگر در دوران پيش از ازدواج به سر مي بريد بايد بدانيد كه خساست ممكن است در آينده براي شما دردسر ساز شود و تغيير آن نيز به زمان نياز دارد. در نتيجه براي انتخاب همسر حتما اين مسئله را در نظر بگيريد و اگر اين ويژگي را در شريك آينده خود مي بينيد بيشتر در مورد آن تحقيق كنيد. مشاوره پيش از ازدواج مي تواند در اين زمينه به شما ياري برساند. 

 

طلاق به خاطر خساست | برخورد با خساست همسر

بسياري از افراد فكر مي كنند كه زندگي با فرد خسيس به هيچ وجه ممكن نيست و طلاق تنها راه است. در حاليكه  اگر به زندگيتان علاقه داريد مي توانيد با استفاده از برخي راهبردهاي رفتاري خانواده خود را حفظ كنيد و به طلاق به عنوان آخرين گزينه نگاه كنيد. در ادامه به روش هاي مناسب برخورد با خساست همسر اشاره كرده ايم:

قبول خساست

در مرحله اول بايد وجود خساست را در شخصيت همسرتان بپذيريد و قبول كنيد كه نمي توانيد او را به طور كل عوض كنيد بلكه تنها مي‌توانيد رفتارهاي او را ترميم كنيد و تعادل بخشيد. قبول اين واقعيت باعث مي‌شود كه اين مشكل به اندازه قبل آزاردهنده نباشد.

مشورت براي خريد

قبل از خريد كردن با همسر خود مشورت كنيد. به دليل اختلاف نظرتان بر سر خريد كردن، بهتر است كه قبل از خريد حتما به همسرتان مشورت كنيد چرا كه ممكن است بعدا با لجبازي و خشم او مواجه شويد.

طلاق به خاطر خساست | ابراز ناراحتي

وقتي كه از رفتار و خساست هاي همسرتان خسته شديد، ناراحتي خود را ابراز كنيد. البته منظور اين نيست كه جنجال راه بيندازيد و دعوا كنيد؛ اين كار بدترين رفتار ممكن است و تاثير معكوس دارد. با مهرباني و زبان خوش به او بگوييد كه از رفتارهايش ناراحت شده ايد و حتي خجالت مي‌كشيد. ناراحتي اگر كه به صورت صحيح ابراز شود، باعث ايجاد يك تلنگر در فرد مي‌شود.

تشويق كردن

افراد خسيس معمولا در هنگام خريد كردن به مبلغ آن توجه مي‌كنند. پس در صورتي كه همسرتان هديه يا هر وسيله اي براي شما گرفت، بابت كوچكي و ناچيزي آن شكايت نكنيد و يا او را مورد تسمخر قرار ندهيد. چرا كه خريد همين هديه كوچك نيز، ازلحاظ رواني براي او بسيار سنگين بوده است. از او تشكر و قدردارني كنيد. اين كار باعث مي‌شود كه تشويق شود تا دفعات بيشتري اين كار را انجام دهد و به مرور رفتار معتدل تري پيدا كند.

مشورت در مورد امور مالي

براي تصميم گيري در مورد امور مالي خانه، با يكديگر مشورت كنيد و نظرات خود را در اين موارد به همسرتان بگوييد. در صورتي كه احساس مي‌كنيد همسرتان براي امور مالي خانه خساست نشان مي‌دهد، پيشنهادات خود را به آرامي به او بگوييد و دلايل قانع كننده بياوريد.

طلاق به خاطر خساست | مراجعه به متخصص

كمك گرفتن از روانشناس باعث مي‌شود كه شما بهتر بتوانيد همسر خود را درك كنيد. هم چنين روانشناس مي‌تواند راهكار هاي بسيار موثري در مورد برخورد با همسرتان در اختيار شما قرار دهد. در صورتي كه قصد طلاق گرفتن داشته باشيد، روانشناس مي‌تواند مزيت ها و مشكلات اين تصميم را به شما بگوييد و براي يك تصميم گيري بهتر ياري تان كند.

هم چنين در بسياري از موارد لازم است كه روانشناس جلسات فردي با همسرتان برگزار كند. درمانگر با بررسي ساختار رواني و شخصيتي كمك مي كند تا او تعارض هاي خود را بشناسد و آن ها را حل كند. اين امر به خودي خود ويژگي خساست همسرتان را نيز بهبود خواهد بخشيد.

 

طلاق به خاطر خساست | سخن آخر

همان طور كه گفته شد خساست يك ويژگي بسيار ناخوشايند است و مدارا كردن با فردي كه اين ويژگي را دارد كار راحتي نيست. طلاق به خاطر خساست راه آخر است و بهتر است زماني به اين كار متوسل شويد كه ديگر راهي باقي نمانده باشد. بهتر است قبل از اين تصميم گيري، راهكارهاي فوق را امتحان كنيد و با يك روانشناس مشورت كنيد تا بتوانيد بهترين تصميم را در اين مورد بگيريد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد روش هاي پيشگيري از طلاق كليك كنيد. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه طلاق به خاطر خساست مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : طلاق به خاطر خساست | با خساست همسر چه كار كنيم؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: طلاق به خاطر خساست،
موضوع:
[ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ ] [ ۰۸:۲۳:۵۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی