مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

دوره جواني و مشكلات آن

جواني دوراني است كه فرد وارد دنياي بزرگسالي مي‌شود و به عنوان يك عضو فعال و مفيد در جامعه شناخته مي‌شود. در جواني توانمندي هاي انسان به اوج مي‌رسد و آماده ي فعاليت مي‌شود. فرد در اين دوران از بحران هاي كودكي گذر كرده است ولي با بحران هاي جديد دوران جواني روبه رو مي‌شود. از جمله اين بحران ها مي‌توان به انتخاب شغل، استقلال مالي، ازدواج، هويت شخصي و غيره اشاره كرد. با توجه به تفاوت ها و تعارض هاي ميان والدين و جوانان، ممكن است كه در هر يك از اين موارد مشكلاتي ميان آن ها به وجود بيايد.

 

منشأ مشكلات جوانان با والدين

مشكلات جوانان با والدين ناشي از موارد متعددي است كه عبارتند از:

مشكلات جوانان با والدين | سبك هاي فرزند پروري نادرست

يكي از مشكلات ميان والدين و جوانان به اين دليل است كه والدين مي‌خواهند همچنان از سبك‌هاي فرزند پروري سابق خود همچون كنترل كردن و طرد كردن استفاده كنند. در حالي كه اين روش ها ديگر بر روي جوانان تاثيرگذار نيست. رابطه بهتر ميان والدين و جوانان از طريق احترام و گفتگو به دست مي‌آيد. والدين بايد به هويت بزرگسال جوان خود احترام بگذارند و مشكلات از طريق گفتگو با يكديگر حل كنند.

مشكلات حل نشده‌ در دوران نوجواني

به هر حال، جوانان همچنان در يك مرحله رشدي هستند و هرقدر هم كه بزرگسال به حساب بيايند، ممكن است كه برخي كارها و رفتار هاي نوجواني خود را تا مدتي به همراه داشته باشند. در صورتي كه مشكلات و بحران هاي نوجواني به خوبي ميان والدين و نوجوانان حل نشده باشد، مشكلات در دوران جواني نيز ادامه پيدا مي‌كند.

استقلال جواني

يك فرد جوان به سني رسيده است كه خود را بزرگسال خطاب مي‌كند و توقع دارد كه والدين نيز بزرگسالي او را قبول كرده و به استقلال او احترام بگذارند. برخي مواقع والدين با نيت كمك كردن و يا كنترل كردن، استقلال جوان خود را زير پا مي‌گذارند و با مقاومت و دلخوري فرزند جوان خود مواجه مي‌شوند. منظور از استقلال اين نيست كه رابطه والدين و جوان قطع شود. آن ها همواره به يك رابطه قوي و عاطفي نيازدارند. اما جواني دوره ترك محيط امن خانه و ورود به اجتماع است. به همين دليل لازم است كه والدين از كنترل خود بر فرزندشان بكاهند و عرصه را تا حدودي براي آن ها باز كنند.

مشكلات جوانان با والدين | گرايش هاي جواني

جواني دوراني پر از غرور و كنجكاوي است. جوانان دوست دارند كه همه چيز را خودشان امتحان كنند و والدين به دليل تجربه و نگراني هايشان، فرزند خود را از برخي كارها منع مي‌كنند. از اين موارد مي‌توان به عدم تشكيل خانواده، استقلال مالي، رابطه هاي خارج عرف مانند ازدواج سفيد و غيره اشاره كرد. لازمه حل اين مشكلات اين است كه والدين و جوانان به طور منطقي با هم گفتگو كنند. والدين مي‌توانند براي حل اينگونه مشكلات با مشاوران و متخصصان مشورت كرده و از آن ها كمك بگيرند.

تفاوت نسل ها

مهم ترين و اصلي ترين دليل مشكلات ميان والدين و جوانان تفاوت نسل مي‌باشد.مي‌توان گفت كه ريشه تمام مشكلات فوق نيز از همين دليل سرچشمه مي‌گيرند. والدين و جوانان از دو نسل متفاوت هستند و هر كدام متناسب با چهارچوب و قواعد فكري نسل خود حركت كرده و رفتار مي‌كنند. به همين دليل هيچ يك نمي‌توانند حرف هاي طرف مقابل را به درستي درك كنند و به مشكل برمي‌خورند. براي ارتباط بهتر ميان دو نسل، بهتر است كه از مشاوره روانشناسي كمك گرفت تا بهترين راه هاي برقراري ارتباط را به شما معرفي كند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه مشكلات والدين با جوانان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : مشكلات جوانان با والدين | منشأ تعارضات ميان جوانان و والدين آن‌ها چيست؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ ] [ ۰۴:۳۰:۵۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی