مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

آموزش شادي به كودكان 

تربيت فرزندان در دنياي امروز با پيچيدگي‌هاي بيشتري همراه است. امروزه والدين بدون اينكه اطلاعات تربيتي خود را به روز كنند به سختي مي‌توانند از پس چالش‌هاي مربوط به فرزندان بربيايند. هدف نهايي از تربيت هر كودكي اين است كه با سلامت روان كافي رشد كند تا بتواند در آينده نيز زندگي موفقي داشته باشد. دست‌يابي به اين هدف هميشه راحت و آسان نيست و نيازمند دريافت آموزش‌هاي تخصصي مي‌باشد. آموزش شادي به كودكان يكي از ابزارهاي لازم براي پرورش فرزنداني سالم است. در ادامه به 5 نكته آموزشي در اين باره اشاره كرده‌ايم.

براي كسب آگاهي بيشتر در مورد نكات تربيتي مي‌توانيد به مقاله ما با عنوان آموزش تربيت كودك مراجعه كنيد. 

آموزش شادي به كودكان | الگوي فرزندانتان باشيد 

شادي كودكان و به طور كل سلامت روان آن‌ها تا حد زيادي تحت تأثير روحيه والدين قرار دارد. كودكان از ابتداي تولد در حال مشاهده شما هستند و به مرور ياد مي‌گيرند رفتارهايتان را تقليد كنند. آن‌ها به شما بخصوص در سال‌هاي اوليه كودكي به عنوان قهرمان زندگي خود نگاه مي‌كنند. به همين خاطر است كه دوست دارند همانندتان رفتار كنند و مورد تائيد قرار بگيرند. شادي يا غمگيني والدين در واقع از همين طريق به فرزندان منتقل مي‌شود. در نتيجه براي اينكه كودكاني سالم و با روحيه مثبتي داشته باشيد ابتدا بايد روي خودتان كار كنيد و بهداشت روان خود را بهبود ببخشيد. براي اطلاع سن و اهميت تقليد در كودكان كليك كنيد.

علاوه بر اين‌ها زماني كه پدر و مادر افسرده باشند و فعاليت‌هاي شادي‌آور محدودي در زندگي‌شان وجود داشته باشد، در مراقبت از كودك نيز به مشكل برمي‌خورند و نمي‌توانند حمايت عاطفي كافي را از فرزند خود به عمل بياورند. در اين شرايط خلأ عاطفي ايجاد شده براي كودك نيز مانع از اين مي‌شود كه او بتواند شاد باشد و نشاط كافي را تجربه كند. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد سلامت روان كليك كنيد.

 

آموزش شادي به كودكان | ساختن روابط مثبت را  آموزش دهيد

داشتن روابط دوستانه با ديگران در تمامي سنين يكي از عوامل مهم در تجربه شادي و بهزيستي رواني محسوب مي‌شود. اگر مي‌خواهيد روحيه مثبت فرزندتان را تقويت كنيد و نمي‌دانيد دقيقاً بايد چه كاري انجام دهيد؛ پس بهتر است كه كودك را به برقراري ارتباط با همسالانش تشويق كنيد. توانايي دوست يابي و برقراري ارتباط با همسالان عزت نفس او را تقويت مي‌كند. هم‌چنين در جريان بازي‌هايي كه با دوستان اتفاق مي‌افتد كودك مي‌تواند شادي و لذت بيشتري را نيز تجربه كند. 

اگر فرزندتان در اين زمينه با مشكلات زيادي رو به رو است توصيه مي‌كنيم مقاله ما با عنوان عدم توانايي دوست يابي كودكان را مطالعه نماييد. هم‌چنين مراجعه به مشاوره كودك نيز مي‌تواند در اين زمينه تا حد زيادي به شما كمك كند. 

به جاي نتيجه بر تلاش‌ها تمركز كنيد

وقتي كودكتان براي دستيابي به هدفي تلاش مي‌كند، فارغ از هر نتيجه‌اي بر تلاش‌هاي او تمركز كنيد و به او بگوييد كه براي آن‌ها ارزش قائل هستيد. تمركز بر شكست‌ها و نقاط منفي كودك باعث مي‌شود كه او دائماً نگران نتايج باشد و نتواند عملكرد مناسبي  در خانه و مدرسه از خود نشان دهد. در اين شرايط فرزندتان متحمل فشارهاي زيادي مي‌شود و در نتيجه آن طور كه بايد از كودكي خود لذت نمي‌برد.

تحقيقات نشان مي‌دهد فرزندان والديني كه بيش ازحد به موفق شدن و كسب نتايج مثبت تأكيد مي‌كنند بيش از ديگران دچار اختلالاتي نظير اضطراب و افسردگي مي‌شوند. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد افسردگي در كودكان كليك كنيد.  

هوش هيجاني كودك را تقويت كنيد 

هوش هيجاني صفتي است كه ير درك احساسات خود، مديريت كردن آن‌ها و هم‌چنين درك احساسات ديگران و همدلي با آن‌ها تأثير مي‌گذارد. اين صفت ذاتي و غير قابل تغيير نيست. بلكه مهارتي است كه مي‌تواند پرورش يابد و ارتقا پيدا كند. به كودكتان كمك كنيد تا احساسات مختلف خود نظير غم، شادي، خشم و... را بشناسد و به او آموزش دهيد در مواجهه با هركدام از آن‌ها بايد چه رفتاري از خود نشان دهد. يادگرفتن روش‌هاي مقابله‌اي درست با هيجانات منفي در پرورش هوش هيجاني و در نهايت تجربه شادي بيشتر در زندگي اهميت بسياري دارد. 

براي اطلاعات بيشتر در اين زمينه به مقاله هوش هيجاني كودك مراجعه كنيد. 

زمان‌هاي بازي با كودك را افزايش دهيد 

بازي كردن با فرزندان در دوران كودكي در رشد هيجاني، شناختي و اجتماعي آن‌ها تأثير بسزايي مي‌گذارد. هنگام بازي هم شما و هم كودك مي‌آموزيد كه فعاليت‌هاي مثبتي را خلق كنيد، هيجانات مثبتتان را ابراز كرده و در لحظه زندگي كنيد. اين تجربيات همراه با احساس دريافت حمايت عاطفي از جانب شما در جريان بازي در روحيه كودك تأثير بسيار زيادي دارد و به او كمك مي‌كند هيجانات مثبت بيشتري را پرورش دهد. 

 

براي دريافت مشاوره روانشناسي در زمينه آموزش شادي به كودكان مي‌توانيد با مشاوران مركز حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : آموزش شادي به كودكان | 5 راهكار عملي براي والدين

امتیاز:
بازدید:
برچسب: آموزش شادي به كودكان،
موضوع:
[ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ ] [ ۰۷:۰۹:۲۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی