مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

تعريف مهارت ارتباط مؤثر با ديگران 

داشتن مهارت برقراري ارتباط مؤثر با ديگران يكي از مهارت‌هاي اصلي زندگي است. افرادي كه در مهارت‌هاي ارتباطي توانايي كافي كسب كرده‌اند، به راحتي و با گشاده رويي با ديگران ارتباط برقرار مي‌كنند، هم‌چنين پيام‌هاي خود را به وضوح به ديگران منتقل مي‌كنند و ديگران پس از برخورد با آن‌ها احساس مثبتي دارند. اين افراد نه تنها كلام مناسب و مؤثري دارند، بلكه زبان بدنشان نيز با اين كلام هماهنگ است و مي‌تواند در ساختن روابط مثبت به آن‌ها كمك كند. داشتن مهارت ارتباط مؤثر در هر موقعيتي به پيشرفت و موفقيت شما كمك مي‌كند. از جمله مهم‌ترين اين موقعيت‌ها مي‌توان به محل كار و ارتباط با همسر اشاره كرد. براي اطلاع از رازهاي موفقيت در زندگي و كار كليك كنيد.

داشتن مهارت در ارتباطات بين فردي حتي بر زندگي زناشويي نيز تاثير مي گذارد. زنان و مرداني كه به راحتي مي‌توانند افكار و مقاصد خود را به همسرشان انتقال دهند، آرامش و تعاملات كارآمدتري در رابطه زناشويي‌شان تجربه مي كنند. براي اطلاع از نحوه ارتباط صحيح با همسر كليك كنيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد مهارت‌هاي زندگي و مهارت‌هاي ارتباطي كليك كنيد. 

 

راهكارهايي براي بهبود ارتباط مؤثر با ديگران 

براي آنكه بتوانيد مهارت ارتباط مؤثر را در خود پرورش دهيد راهكارهاي علمي گوناگوني وجود دارد. در ادامه به چند راهكار اصلي از منظر روانشناسي پرداخته‌ايم:

مهارت ارتباط مؤثر با ديگران | گوش كردن را بياموزيد

يكي از مهم‌ترين عناصر در بهبود ارتباطات "درست گوش دادن" است. نحوه گوش دادن صحيح به ديگران يكي از چيزهايي است كه معمولاً ناديده گرفته مي‌شود. در حالي كه برقراري ارتباط شامل دو فرايند است: دريافت پيام از طريق شنيدن و انتقال پيام از طريق زبان.

در صورتي كه فرايند اول يعني دريافت اطلاعات به درستي صورت نگيرد كليت ارتباط با مشكل مواجه خواهد شد. درست گوش دادن خود مهارتي است كه نياز به آموزش دارد. در واقع گوش دادن تنها شنيدن صرف و سكوت كردن در برابر صحبت‌هاي ديگران نيست. شما در اين فرايند بايد شنونده‌اي فعال باشيد و با برقراري ارتباط چشمي مناسب به ديگري اين پيام را برسانيد كه براي صحبت‌هاي او ارزش قائل هستيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد مهارت گوش دادن كليك كنيد. 

مهارت ارتباط غير كلامي خود را بهبود ببخشيد

بيشتر آنچه كه در يك ارتباط به ديگري منتقل مي‌شود از طريق زبان بدن صورت مي‌گيرد. در حقيقت مواردي نظير نحوه برقراري ارتباط چشمي، لحن صدا و ژست‌هاي بدني تا حد زيادي كيفيت ارتباط را تحت تأثير قرار مي‌دهند. براي اينكه در برقراري ارتباط مؤثر با ديگران موفق‌تر عمل كنيد از اين پس به زبان بدن افرادي كه ارتباطات مناسبي دارند بيشتر دقت كنيد و سعي كنيد آن‌ها را تمرين كنيد. شركت در كارگاه‌هاي آموزشي و جلسات مشاوره روانشناسي نيز مي‌تواند در اين امر به شما ياري برساند. 

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد زبان بدن كليك كنيد. 

هوش هيجاني خود را تقويت كنيد

هوش هيجاني صفتي است كه به درك احساسات ديگران كمك مي‌كند. اين صفت از طريق آموزش و تمرين قابل تغيير و ارتقا است. داشتن هوش هيجاني بالا به شما كمك مي‌كند كه ارتباطات عميق‌تري داشته باشيد و بهتر با ديگران همدلي كنيد. براي اين امر تلاش كنيد تا آگاهي خود را در مورد احساسات و هيجانات مختلف بالا ببريد و از زاويه ديد ديگران به مسائل نگاه كنيد. 

براي كسب اطلاعات بيشتر به مقاله هوش هيجاني مراجعه كنيد. 

درست و به جا سؤال بپرسيد

سؤال پرسيدن يكي از ابزارهاي اصلي در برقراري ارتباط محسوب مي‌شود. در واقع سؤال پرسيدن به شما كمك مي‌كند تا مطمئن شويد آيا پيام‌هاي فرد مقابل را به درستي دريافت كرده‌ايد يا خير. هم‌چنين اين ابزار به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد به اطلاعات بيشتري دست پيدا كنيد. اما سؤال پرسيدن نيز آداب خاص خود را دارد و بايد به‌موقع و با ادبيات مناسبي صورت بگيرد. 

براي اينكه از آداب و هنر سوال پرسيدن بيشتر بدانيد كليك كنيد. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه  مهارت ارتباط مؤثر با ديگران مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : مهارت ارتباط موثر با ديگران

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ ] [ ۰۲:۱۷:۱۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی