مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

چرا لازم است تا طراح زندگي خود باشيد ؟

هيچ تضميني وجود ندارد كه زندگي آن طور كه مي‌خواهيد پيش برود. زندگي سرشار از اتفاقاتي مي‌باشد كه از اراده انسان خارج است. مثلا شما نمي‌توانيد خانواده، محل تولد و اتفاقات دوران كودكي خود را كنترل كنيد وآينده را نيز نمي‎توانيد پيش بيني كنيد ولي مي‌توانيد تصميم بگيريد كه از اين نقطه اي كه قرار گرفته ايد شروع به كنترل و طراحي زندگي خود كنيد.

در واقع تنها عاملي كه مي‌توان آن را كنترل كرد طراحي شيوه و سبك زندگي امروز است كه مسير زندگي آينده را نيز تعيين مي‌كند. مثلا اگر خانواده شما هميشه در شهر كوچكي زندگي كرده اند دليل نمي‌شود كه شما هم تا آخر عمر در آن شهر زندگي كنيد و سبك زندگي والدين تان را در پيش بگيريد. با طراحي زندگي مي‌توانيد آن را در مسيري كه دوست داريد پيش ببريد. مطالعه‌ي مقاله‌ي چگونه سبك زندگي مناسب انتخاب كنيم؟ مي‌تواند راهنماي شما در اين زمينه باشد.

 

با انجام مراحل زير طراح زندگي خود باشيد

براي اين كه بتوانيد طراح زندگي خود باشيد لازم است تا مراحل گام به گام آن را بشناسيد و اصول اوليه آن را رعايت كنيد. اين مراحل به شرح زير مي‌باشند:

1. طرح ريزي

همان طور كه ساخت يك خانه نياز به يك طرح اوليه دارد طراحي زندگي نيز يك طرح مشخص مي‌خواهد. شما بايد در مرحله اول، اهداف و خواسته هاي خود را مشخص كنيد. براي خود تعريف كنيد كه در كجا قرار داريد و به كجا مي‌خواهيد برسيد، سپس مي‌توانيد زندگي شخصي، روابط دوستانه وعاطفي، شغل و غيره را بر مبناي آن مشخص كنيد.

2. تمركز و اعتقاد

بعد از اين كه طرح خود را مشخص كرديد، بايد ذهن خود را متمركز كنيد. ذهنيت مثبت باعث مي‌شود كه بتوانيد با تمام قدرت طرح خود را پيش ببريد و شانس موفقيت در زندگي را افزايش دهيد. شما بايد افكار خود را به خوبي بشناسيد و آن ها را در جهت رسيدن به هدف حفظ كنيد.

بايد به توانايي هاي خود براي رسيدن به هدف اطمينان داشته باشيد و ذهن خود را براي رسيدن به آن چه مي‌خواهيد متمركز كنيد. آنچه كه پيش از عمل كردن اهميت دارد تلاش ذهني شماست. ابتدا ذهنتان را در شرايط هدف قرار دهيد و جوري وانمود كنيد كه كنترل و طراحي زندگي خود را تماما در اختيار داريد. تنها در اين صورت است كه اقدامات و فعاليت‌هايتان ثمربخش مي‌‌شوند.

3. اقدام كردن

پس از اين كه طرح خود را مشخص كرديد و ذهنتان متمركز شد، آماده هستيد تا اقدام به اجراي طرح خود بكنيد. مثلا ممكن است با توجه به طرح، اولين اقدام شما اين باشد تا در كلاس هايي كه سطح مهارت شما را در حرفه مورد نظرتان افزايش مي‌دهند شركت كنيد. هر اقدام مثبت جهت كامل كردن طرح زندگي، گامي براي رسيدن به اهداف است.

مطالعه مقالات مهارت‌هاي زندگي و مهارت‌هاي خودآگاهي كمك شاياني به شما در جهت پيش‌روي به سمت هدف مي‌كنند.

4. نظارت بر طرح و اصلاح مداوم آن

طرح اوليه بايد متناسب با شرايط و موقعيت جديد شما اصلاح شود. در صورتي كه به موفقيت هاي كوچكي مي‌رسيد، طرح خود را در جهت موفقيت هاي بزرگ تر اصلاح كنيد. ممكن است شما طرح خود را براي كارآموزي در يك كار آماده كرده باشيد ولي الان وقتش رسيده باشد كه درخواست ارتقا كنيد. اصلاحاتي كه بر روي طرح انجام مي‌شود گامي در جهت كامل شدن آن است. اگر احساس مي‌كنيد طرح اوليه اشتباه است و شما را از مسير رسيدن به هدف دور مي كند آن را اصلاح كنيد و تغيير دهيد.

 

طراح زندگي خود باشيد | نكات كليدي

براي اين كه بتوانيد طرح خود را به خوبي مشخص كنيد و در اين مسير پيش برويد لازم است تا به نكات زير توجه كنيد:

_اهداف خود را به طور كامل مشخص كنيد چرا كه بدون هدف موفقيت چشم گيري براي انسان به وجود نمي‌آيد.

_براي رسيدن به هدف لازم است در مواقعي رسيك كنيد ولي در بدترين شرايط نيز قبل از ريسك كردن يك ارزيابي كلي از موقعيت پيش رو داشته باشيد.

_به زمان توجه داشته باشيد و دقت كنيد كه فقط يك بار و در زماني محدود زندگي مي‌كنيد پس اين كه اشتباه كنيد و بخواهيد از اول شروع كنيد كار راحتي نيست.

_كنجكاو باشيد و از يادگرفتن چيز هاي جديد نترسيد. كنجكاوي ذهن، نقش بسيار مهمي در كامل شدن طرح زندگي و رسيدن به اهداف دارد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه طراحي زندگي مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره  9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : طراح زندگي خود باشيد | چگونه كنترل زندگي خود را به دست بگيرم؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: طراح زندگي خود باشيد،
موضوع:
[ ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۰۰:۳۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی