مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

چرا تمام كردن رابطه عاشقانه تا اين حد دشوار است؟ 

پايان دادن به رابطه عاشقانه تصميم سختي در زندگي است. شما به طور طبيعي هنگام تصميم گيري در اين باره با افكار و احساسات گوناگوني مواجه خواهيد شد. ممكن است بترسيد كه بعدها از اين تصميم پشيمان شويد و يا به اين فكر كنيد كه ممكن است اوضاع بهتر شود يا خير. رسيدن به يك تصميم درست در ميان حجم انبوهي از افكار و احساسات متفاوت نيازمند اين است كه زمان كافي را براي فكر كردن اختصاص دهيد و اگر نمي‌توانيد به تنهايي اوضاع را مديريت كنيد از يك مشاور روان شناس كمك بگيريد. 

دشواري پايان دادن به رابطه عاشقانه تنها به تصميم‌گيري در مورد آن محدود نمي‌شود. در واقع حتي اگر شما در اين باره مطمئن باشيد و بدانيد كه حتماً اين رابطه بايد تمام شود بازهم ممكن است با مشكلات و ناراحتي‌هايي رو به رو شويد. به هم زدن رابطه از جانب شما مي‌تواند منجر به اين شود كه شخص مقابل دچار نا اميدي، خشم و غمگيني شود و احساس كند كه صدمه ديده است. در اين شرايط لازم است كه گفت وگوي سالمي با او داشته باشيد و به عواطف او احترام بگذاريد. انجام اين كارها در موقعيت واقعي زندگي هميشه آسان نيست و مي‌تواند فشارهاي زيادي را به افراد وارد كند. 

خواندن مقاله ما با عنوان چه رابطه هايي را بايد تمام كرد مي‌تواند در تصميم‌گيري بهتر به شما كمك كند. براي مطالعه آن كليك كنيد. 

 

بايدها و نبايدها در پايان دادن به رابطه عاشقانه 

به هم زدن هر رابطه عاشقانه‌اي دشواري‌هاي مربوط به خود را دارد و نمي‌توان هيچ نسخه‌اي را براي همه تجويز كرد. با اين حال برخي اصول كلي وجود دارند كه هنگام بحث براي پايان دادن رابطه عاطفي مي‌توانند به شما كمك كنند. در ادامه تحت عنوان بايدها و نبايدها به اين اصول اشاره كرده‌ايم.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد روابط دختر و پسر كليك كنيد. 

بايدها در پايان دادن به رابطه عاشقانه 

- به آنچه كه مي‌خواهيد بگوييد و دلايل آن فكر كنيد. براي اين كار وقت بگذاريد و احساسات و دلايل خود را بيشتر بشناسيد. هم چنين به واكنش‌هاي طرف مقابل نيز فكر كنيد و براي رو به رو شدن با آن آمادگي داشته باشيد. اگر از قبل به واكنش‌ها و حساسيت‌هاي طرف مقابل خود فكر كرده باشيد مي‌توانيد برخورد معقولانه‌تري داشته باشيد و در آن لحظه بهتر عمل كنيد. 

-  به شريكتان نشان دهيد كه با وجود تصميم‌گيري براي پايان دادن به رابطه براي او هم چنان ارزش و احترام قائل هستيد و احساساتش را درك مي‌كنيد. 

- براي اينكه گفت و گو را درست پيش ببريد دائماً بر نقاط ضعف فرد مقابل و مشكلات رابطه تأكيد نكنيد. ابتدا از ويژگي‌هاي مثبتي كه باعث شد اين رابطه را شروع كنيد بگوييد و سپس صادقانه دلايل خود را براي به هم زدن بيان كنيد. هنگامي كه مي‌خواهيد صادقانه دلايل خود را مطرح كنيد به نحوه بيان خود دقت داشته باشيد. 

- اگر هنگام بحث و گفت و گو نمي‌توانيد هيجانات خود را به درستي مديريت كنيد و يا در مورد تصميم خود شك داريد حتماً از يك متخصص روانشناس كمك بگيريد. روانشناس به شما كمك خواهد كرد تا به گونه‌اي رفتار كنيد كه هم خودتان و هم شريكتان آسيب كم‌تري ببينيد.

نبايدها در پايان دادن به رابطه عاشقانه 

- از مكالمه و گفت و گو درباره تمام كردن رابطه اجتناب نكنيد. هر چقدر كه فرايند اتمام رابطه بيشتر طول بكشد افراد آسيب بيشتري خواهند ديد.

- بحث در مورد اتمام رابطه را بدون فكر قبلي آغاز نكنيد. در اين شرايط ممكن است چيزي بگوييد كه به احتمال زياد بعداً در مورد آن پشيمان شويد.

- به يكديگر بي‌احترامي نكنيد. بگذاريد حتي بعد از اتمام رابطه نيز فرد مقابل از شما به خوبي ياد كند. اين امر باعث مي‌شود كه هردوي شما در پشت سر گذاشتن اين بحران بهتر عمل كنيد.  

پايان دادن به رابطه، كلام آخر  

نحوه‌اي كه شما رابطه خود را پايان مي‌دهيد مي‌تواند روابط بعدي زندگي‌تان را تحت تأثير قرار دهد. اگر نتوانيد از اين مرحله به درستي عبور كنيد، ممكن است در آينده نيز در انتخاب و پيشبرد روابط عاشقانه دچار مشكل شويد. اگر پس از اتمام رابطه احساس شكست شديدي مي‌كنيد و با گذشت زمان هم چنان حس مي‌كنيد كه نمي‌توانيد با شرايط سازگار شويد حتماً براي ارتقاي سلامت روان خود و پيشگيري از مشكلات بعدي به يك روانشناس مراجعه كنيد. براي فراموش كردن عشق از دست رفته كليك كنيد.

همچنين براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد شكست عشقي و رابطه سالم كليك كنيد. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه پايان دادن به رابطه عاشقانه مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : پايان دادن به رابطه عاشقانه | چگونه يك رابطه عاشقانه را تمام كنيم؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۰۹:۲۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی