مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

چاقي بيش از حد در بارداري | پيشگيري قبل از حاملگي

زوجين براي اين كه بچه دار شوند بايد آمادگي رواني و جسمي كافي داشته باشند. آن ها قبل از بارداري بايد با متخصصين مشورت كنند و از لحاظ روحي و جسمي معاينه شوند. تحقيقات نشان داده است كه تناسب اندام در خانم ها مي تواند به زايمان راحت تر كمك كند. هم چنين تناسب اندام از بروز برخي مشكلات براي مادر و جنين پيشگيري مي كند. وزن مادر در دوران بارداري نبايد به بيش تر يا كم تر از 15 درصد وزن ايده آل برسد.

به همين خاطر هنگام برنامه ريزي براي بارداري تناسب اندام خود را نيز در نظر بگيريد و تلاش كنيد به كمك رژيم غذايي درست، ورزش و مشورت با متخصص تغذيه قبل از بارداري به وزن ايده آل خود دست يابيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه مي توانيد به مقالات مراقبت هاي قبل از بارداري و برنامه ريزي براي بچه دار شدن مراجعه كنيد. 

افزايش وزن طبيعي در دوران بارداري

افزايش وزن به طور طبيعي در روند بارداري اتفاق مي افتد و ميزان آن بسته به ويژگي هاي جسماني هر فرد متفاوت است. پس اگر وزن شما نسبت به نزديكان تان كم تر يا بيش تر تغيير كرده است نگران نباشيد. به طور كلي مادراني كه قبل از بارداري وزن كمي داشته اند 12 تا 18 كيلو گرم اضافه مي كنند، مادراني كه وزن نرمال داشته اند 11 تا 16 كيلوگرم، مادراني كه دچار اضافه وزن بوده اند 7 تا 11 كيلو گرم و مادراني كه چاق بوده اند 7 كيلو گرم اضافه وزن  پيدا مي كنند.

توجه داشته باشيد كه اضافه وزن در بارداري بايد تدريجي باشد و چاق شدن  ناگهاني طبيعي نيست و بايد توسط پزشك بررسي شود.

عواقب چاقي بيش از حد در دروان بارداري

افزايش وزن در دوران بارداري به طور مستقيم بر مادر و جنين تاثير گذاشته وآن ها را با عواقب متعددي رو به رو مي كند. برخي از اين عواقب  به شرح زير مي باشد:

چاقي بيش از حد در بارداري | عدم رشد كافي جنين

اضافه وزن زياد اگر با ديابت و فشار خون همراه باشد تاثيرات زيادي بر جنين مي گذارد. اگر چاقي همراه با ديابت قبل از دوران بارداري همراه شود فرايند خون رساني را دچار مشكل مي كند و رشد جنين به خوبي انجام  نمي شود.

زايمان زودرس

چاقي بيش از حد به همراه فشار خون نيز ممكن است باعث جدا شدن جفت و مرگ جنين بشود. هم چنين ممكن است چاقي باعث زايمان زودرس شود كه اين زايمان مشكلاتي مثل نقص ريوي را براي نوزاد به همراه مي آورد.

افزايش درد هاي دوران بارداري

دردهاي بدني مثل كمر درد در دوران بارداري با چاق شدن بيش از حد افزايش پيدا مي كنند. اين مشكل تحرك را براي مادر سخت تر كرده ودر نتيجه چاقي نيز تشديد مي شود.

افسردگي در دوران بارداري 

دچار شدن به اضافه وزن بيش از حد در حاملگي منجر به كاعش عزت نفس در مادر شده و تصوير ايده آل او را از خود به هم مي ريزد. اين مشكل مي تواند در بروز افسردگي بارداري نقش بسزايي داشته باشد.

براي آگاهي از افسردگي در بارداري كليك كنيد.

چاقي بيش از حد در بارداري | چاقي مادر در آينده

اضافه وزن بيش از حد مادر در بارداري ممكن است زمينه ساز چاقي او در آينده شود و رسيدن به وزن قبلي را براي فرد دشوار سازد. براي گاهي از روش هاي كاهش وزن بعد از زايمان كليك كنيد.

راه هاي پيشگيري از چاقي بيش از حد در دوران بارداري

پيشگيري از چاقي در دوران حاملگي تا حد زيادي  وابسته به تغذيه مناسب و ورزش است. در صورتي كه بيش از آن چه ذكر شده است اضافه وزن پيدا كرده ايد بهتر است با پزشك خود مشورت كنيد. پيشگيري هرچه زودتر احتمال ابتلا به انواع بيماري ها نظير ديابت و فشارخون در مادر را نيز كاهش خواهد داد.

رژيم غذايي

بهترين راه پيشگيري از افزايش وزن بيش از حد در دوران بارداري، داشتن يك رژيم غذايي مناسب زير نظر پزشك متخصص است. آنچه كه در مورد تغذيه در دوران بارداري اهميت دارد اين است كه بدن به اندازه كافي مواد حاوي ويتامين، پروتئين، فيبر، كلسيم و آهن را دريافت كند. در واقع مغذي بودن بسيار بيشتر از مقدار غذايي كه مي خوريد اهميت دارد.

ورزش

بارداري يك بيماري نيست و در طي آن شما مي توانيد به فعاليت هاي روزمره خود ادامه دهيد. براي مثال در اين دوران مي توانيد فعاليت هاي ورزشي مثل يوگا، حركات كششي، ورزش در آب و غيره را با مشورت پزشك و تحت نظر مربي حرفه اي انجام دهيد.

نكته مهم: اگر در دچار افزايش وزن بيش از حد شده ايد بهتر است هر چه زود تر به پزشك  مراجعه كنيد. در بيش تر مواقع بايد صبر كنيد تا اضافه وزن خود را پس از زايمان از بين ببريد. گرفتن رژيم هاي شديد و انجام ورزش هاي سنگين  در حين بارداري سلامت مادر و جنين را به خطر خواهد انداخت.

براي دريافت مشاوره در زمينه چاقي بيش از حد در بارداري مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : چاقي بيش از حد در بارداري

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ ] [ ۰۷:۱۳:۳۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی