مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

اهميت آگاهي از نشانه‌ هاي رابطه بي سرانجام

اگر از ميزان جدي بودن و سرانجام رابطه خود با ديگري اطلاع نداشته‌باشيد، فقط زمان خودتان و شخص مقابل را تلف مي‌كنيد و به مرور زمان رابطه شما بر اساس نوعي وابستگي پيش مي‌رود. در اين صورت حتي اگر بخواهيد هم نمي‌توانيد به آن پايان دهيد كه در نتيجه زندگي خودتان و شخص مقابل را تحت تاثير قرار مي‌دهيد و همه چيز را خراب مي‌كنيد.

حتي ممكن است به شكست عشقي دچار شويد. به سرانجام رسيدن هميشه به اين معني نيست كه به ازدواج ختم شود بلكه به اين معني است كه هر دوطرف به جايي برسند كه بتوانند در آرامش كنار هم به زندگي ادامه دهند. 

 

چرا افراد با وجود آگاهي از رابطه بي سرانجام در آن باقي مي‌مانند؟

انسان به طور كلي موجودي است كه از تنهايي مي‌ترسد. وقتي كه با كسي وارد رابطه اي مي‌شود حتي اگر با ايده آل هاي او فاصله داشته باشد و بداند كه به هيچ جايي نمي‌رسد به آن ادامه مي‌دهد. در اين بين اغلب افراد وقتي كه رابطه اي را شروع مي‌كنند به شدت به شخص مقابل وابسته مي‌شوند و دل كندن از او برايشان دشوار است. هرچه اين زمان بيشتر مي‌گذرد اين وابستگي بيشتر مي‌شود و باعث مي‌شود كه او به اتمام رابطه فكر نكند.

 

نشانه‌ هاي رابطه بي سرانجام

نشانه‌هاي رابطه بي سرانجام به شما مي‌گويند كه رابطه‌اي كه در آن هستيد مي‌تواند موفقيت‌آميز باشد يا خير. در ادامه برخي از اين نشانه‌ها را ذكر كرده‌ايم. همچنين مطالعه مقاله با 16 سوال رابطه خود را مرور كنيد به شما كمك مي‌كند تا روابط احساسي خود را بهتر بررسي كنيد.

1. نشانه‌ هاي رابطه بي سرانجام | علاقه يك طرفه از جانب شما

در صورتي كه در رابطه‌اي گرفتار شده‌ايد كه عشق و علاقه‌ي شما نسبت به طرف مقابلتان بيشتر است، نمي‌توانيد انتظار سرانجامي مطلوب و موفقيت آميزي را داشته‌باشيد. چرا كه مطمئنا شخص مقابل به اندازه شما نسبت به اين رابطه راغب نيست و نمي‌تواند ارزش و اهميت آن را نيز درك كند. زماني كه توازن در رابطه برقرار نباشد، شخصي كه عشق و علاقه بيشتري دارد، بيشتر هم ضربه مي‌خورد.

2. عشق يك‌ طرفه از جانب فرد مقابل

اگر علاقه شخص مورد نظرتان بيشتر از علاقه شما به او باشد، ادامه رابطه آزاردهنده و اذيت كننده مي‌شود. ممكن است تنها به خاطر حس وابستگي، از روي ناچاري و يا عذاب وجدان در رابطه با فردي كه زياد دوستش نداريد مانده باشيد.

توجه داشته‌باشيد كه در اين شرايط هم شما و هم ديگري آسيب مي‌بيند. شما نيز بعد از مدتي ديگر نمي‌توانيد رابطه را تحمل كنيد و اين در شرايطي  است كه فرد مقابل به شما وابسته‌تر شده و قطع رابطه سخت است. توصيه مي‌كنيم مقاله عشق يك طرفه را بخوانيد.

3. نشانه‌ هاي رابطه بي سرانجام | تصورات غير واقعي از طرف مقابل

ممكن است در روياهايتان شخص مورد نطرتان را جور ديگري تصور كنيد و دلتان مي‌خواهد كه يك مدل ديگري باشد. او را آن طور كه در روياهايتان است بيشتر دوست داريد پس بهتر است كه به اين رابطه ادامه ندهيد چون اين رابطه سرانجامي ندارد. زماني مي‌توانيد انتظار داشته باشيد رابطه تان ماندگار باشد كه او را هر طور كه هست بخواهيد. اميد و انتظار براي تغيير طرف مقابل امري بيهوده است. چرا كه انسان‌‌ها به سختي و تنها زماني كه خودشان بخواهند تغيير مي‌كنند.

4. حس ترحم به جاي علاقه

شما فقط صرفا براي اين كه او را نجات دهيد و به او كمك كنيد با او هستيد. كارهايي را كه براي او مي‌كنيد از روي ترحم است نه از روي عشق و مهرباني. يك نوع حس انسان دوستانه در شما به وجود ميايد و شما خودتان هم اين را مي‌دانيد. در اين صورت رابطه شما سرانجامي ندارد.

5. نشانه‌ هاي رابطه بي سرانجام | او را برتر از خودتان مي‌دانيد

در همه لحظه ها فكر مي‌كنيد او از شما بهتر است و بايد از او همه چيز را پيروي كنيد و همه چيز را از او ياد بگيريد ولي اين طرز فكر به شدت اشتباه است. شما دو نفر مكمل هم هستيد و بايد با يكديگر يك زندگي را اداره كنيد و در صورتي كه گمان مي‌كنيد طرف مقابلتان از شما برتر است، نمي‌توانيد توقع يك رابطه سالم و با آرامش را داشته باشيد. اين تصور اعتماد به نفس شما را مي‌كاهد و در روابطتان تأثيرات منفي مي‌گذارد.

6. عاشق داشته هايش هستيد

بيشتر از اين كه عاشق خودش و رفتارش باشيد عاشق موقعيت شغلي، چهره، پول و داشته هايش هستيد. به اين فكر كنيد كه او ممكن است روزي تصادف كند و چهره اش را از دست بدهد يا اين كه ورشكست شود و تمام پولش را از دست بدهد آيا باز هم حاضر به ادامه رابطه هستيد؟ 

7. نشانه‌ هاي رابطه بي سرانجام | هدف‌هاي نامناسب از برقراري ارتباط

بسياري افراد تنها براي نشان دادن موفقيت خود در رابطه و خوشبختي خود به ديگران وارد رابطه‌اي مي‌شوند و هدفشان جلب توجه ديگران است. ممكن است براي اينكه نامزد قبلي خود را آزار دهيد و به خيال خود باعث حسادت او شويد، رابطه‌اي جديد را آغاز كنيد؛ هيچ كدام از اين‌ها هدف مناسبي براي برقراري رابطه با ديگري نيست و سرانجامي هم ندارد. در اين زمينه مطالعه مقاله روابط دختر و پسر به شما كمك مي‌كند تا بهتر به حل مشكلات در روابط خود بپردازيد.

8. وجود شكاكيت و عدم اعتماد در رابطه

اگر در رابطه مدام به هم شك مي‌كنيد و به دنبال اين هستيد كه سر از كار هم دربياوريد نمي‌توانيد اعتماد را در روابط خود پرورش دهيد و رابطه‌اي كه اعتماد در آن وجود نداشته‌باشد به مرور زمان دچار ركود و دلسردي مي‌شود. پس اين رابطه نيز براي شما سرانجامي ندارد. يا از آن خارج شويد و يا شكاكيت خود را به طور كامل رفع كنيد. 

9. نشانه‌ هاي رابطه بي سرانجام | اصلا راجع به ازدواج صحبت نمي‌كند

 بسياري از دختران با هدف ازدواج وارد رابطه با جنس مخالف مي‌شوند. در صورتي كه اصلا راجب اين صحبت نمي‌كنيد كه بخواهيد با هم ازدواج كنيد اين يعني طرف مقابل به هيچ وجه به داشتن آينده با طرف شما فكر نمي‌كند پس قطعا اين رابطه، رابطه بي سرانجامي است و شما را به هدف مورد نظرتان نمي‌رساند.

 

نشانه‌ هاي رابطه بي سرانجام | چگونه از رابطه بي سرانجام خارج شويم؟

بعد از اين كه متوجه شديد رابطه شما رابطه ماندگار و با آرامشي نيست ديگر وقت آن است كه آن را به اتمام برسانيد. اول مشكل را شناسايي كند و ببينيد كه مي‌توانيد آن را حل كنيد يا ادامه رابطه يه ضرر شماست. اگر نتوانستيد اين كار را انجام دهيد به آرامي با يكديگر صحبت كنيد و از هم جدا شويد بي آنكه كسي را مقصر بدانيد.

خيلي وقت‌ها به تنهايي نمي‌توانيد از پس مشكلات خود در روابط عاطفي بربياييد و يا توانايي تمام كردن رابطه ناسالم را نداريد. به همين دليل مراجعه به مشاوره روانشناسي مي‌تواند راهگشاي شما باشد.

 

براي دريافت مشاوره روانشناسي در زمينه نشانه هاي رابطه بي سرانجام مي‌توانيد با مشاوران مركز حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : نشانه‌ هاي رابطه بي سرانجام | 9 ويژگي رابطه بي سرانجام

امتیاز:
بازدید:
[ ۳ مهر ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۱۵:۰۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی