مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

خارش واژن چيست؟

خارش واژن يكي از مسائل آزاردهنده‌اي است كه زنان مبتلا به آن، گله و شكايت زيادي دارند. معمولا دلايل مختلفي مي‌تواند باعث بروز اين عارضه در واژن بشود كه بهتر است با مراجعه به پزشك متخصص زنان، ريشه يابي شود. در بيشتر موارد، جاي نگراني نيست ولي دقت كنيد اگر بيش از اندازه شما را آزار مي‌دهد هر چه سريعتر براي درمان به پزشك زنان مراجعه كنيد.

براي اطلاع از انواع مشكلات جنسي كليك كنيد.

 

دلايل خارش واژن

بروز اين عارضه در خانم‌ها مي‌تواند دلايل مختلفي داشته باشد كه در ادامه به شرح مهم‌ترين آن‌ها پرداخته‌ايم. با توجه به علت به وجود آمدن خارش مي‌توانيد از درمان‌هاي متناسب استفاده كنيد.

1. بيماري‌هاي پوستي

گاهي اوقات ابتلا به برخي بيماري‌هاي پوستي مثل پسوريازيس و اگزما، موجب خارش مي‌شوند. ممكن است علائمي كه در اين بيماري بروز مي‌يابد، در اطراف ناحيه تناسلي هم بوجود بيايند و موجب خارش اين ناحيه بشوند.

2. تماس با محرك‌ها

تماس با مواد شيميايي تحريك كننده باعث سوزش و التهاب مي‎‌شود. آن دسته از مواد شيميايي كه موجب خارش مي‌شوند عبارتند از:

-كِرم‌ها و پماد‌ها

-دوش واژينال

-اسپري‌هاي خوشبو كننده

-صابون‌هاي معطر و عطري

-مواد شوينده

-نرم كننده پارچه

-استفاده از كاغذهاي معطر توالت

3. عفونت قارچي واژن

به صورت طبيعي قارچ در واژن زنان وجود دارد و مشكلي برايشان پيش نمي‌آورد. اما اگر ميزان قارچي كه در واژن توليد مي‌شود، كنترل نشود و رشد زيادي داشته باشد مي‌تواند باعث عفونت قارچي در واژن شود.

همچنين رشد بيش از اندازه قارچ در واژن باعث بروز التهاب و سوزش مي‌گردد. مصرف يك دوره آنتي بيوتيك براي رفع اين عفونت، به شما كمك مي كند عفونت را جدي بگيريد. براي اطلاعات بيشتر در اين زمينه پيشنهاد مي‌كنيم مقاله عفونت واژن را مطالعه كنيد.

4. برفك واژن

اگر احساس درد، خارش و ناراحتي داريد، احتمال دارد به برفك واژن مبتلا شده باشيد. برفك واژن يك نوع عفونت مخمري است كه هم در زنان و هم در مردان ديده شده است. برفك، يك وضعيت معمول است كه به وسيله يك مخمر در اطراف ناحيه تناسلي رخ مي‌دهد.

5. عفونت باكتريايي

يكي از دلايل رايج اين عارضه عفونت‌هاي باكتريايي است. به طور طبيعي باكتري‌هاي مفيدي در واژن وجود دارند اما توليد بيش از اندازه آن‌ها مي‌تواند باعث عفونت و بروز خارش و سوزش در واژن شود. عفونت باكترياي هميشه علائم مشخصي ندارد ولي اگر سوزش و خارش در واژن خود احساس مي‌كنيد و ترشحات غيرطبيعي بدبويي داريد، بهتر است براي تشحيص به پزشك مراجعه نماييد.

6. بيماري‌هاي مقاربتي

با رعايت نكردن نكات بهداشتي، ممكن است بيماري‌هاي مقاربتي كه توسط رابطه جنسي منتقل مي‌شوند، باعث خارش در واژن شوند. برخي از اين بيماري‌ها به شرح زير مي‌باشند. با كليك بر هر كدام مي توانيد مقاله مربوط به آن را مطالعه نماييد.

_زگيل تناسلي زنانه

_هرپس تناسلي

_سوزاك

_كلاميديا

_عفونت تريكومونايز

7. يائسگي

زناني كه در آستانه يائسگي هستند و يا قبلا يائسه شده‌اند، به خاطر كم شدن سطح استروژن بدن، دچار خارش در واژن مي‌شوند. در حقيقت كاهش سطح استروژن باعث كم شدن مخاط واژن، خشكي در واژن و نهايتا سوزش و التهاب مي‌شود. مطالعه مقاله يائسگي مي‌تواند اطلاعات دقيق‌تري در اين زمينه در اختيارتان قرار دهد.

8. سرطان واژن

در موارد كمي اين عارضه مي‌تواند نشانه‌اي از سرطان واژن باشد. سرطان واژن معمولا علامت خاصي ندارد اما گاهي با خونريزي غير طبيعي و خارش و درد همراه است.

9. استرس

خارش واژن ناشي از استرس خيلي رايج و شايع نيست ولي تنش و استرس فيزيكي يا عاطفي ممكن است موجب التهاب و خارش در واژن شود. زماني كه بدن شما در اثر استرس، ضعيف شده باشد دچار اين نوع خارش در واژن مي‌شويد. در اين صورت تنها مشاوره جنسي مي‌تواند راه‌گشاي شما باشد. مشاوره جنسي تنش‌هاي رواني ناشي از رابطه جنسي را كنار بگذاريد و با ذهن بازتري به درمان مشكل خود بپردازيد.

 

خارش واژن در بارداري

ترشحات واژن در بارداري زياد مي‌شود و همين موضوع خارش واژن را تشديد مي‌كند. اگر خارش با ترشحات غير طبيعي همرا باشد نشانه عفونت واژينال است. استفاده از دستمال توالت يا پد روزانه مارك‌هاي جديد مي‌تواند دليل اين خارش باشد. اگر باردار هستيد و اين مسئله آزارتان مي‌دهد بهتر است اين مسئله را با پزشك خود در ميان بگذاريد.

 

درمان‌هاي خانگي خارش واژن

از جمله درمان‌هايي كه در مورد اين مسئله به كار مي‌رود، درمان‌هاي خانگي هستند كه در ادامه مؤثرترين آن‌ها را نام برده‌ايم.

1. استفاده از سركه سيب

سركه سيب خاصيت ضد باكتريايي دارد و مي‌تواند خارش را درمان كند. دو قاشق غذاخوري سركه سيب را با مقداري آب ولرم مخلوط كرده و طي روز واژن خود را با آن شست و شو بدهيد.

2. تاثير عسل در بهبود خارش واژن

اگر قصد داريد براي درمان اين عارضه از عسل استفاده كنيد بهتر است كمي از آن را به مدت 15 دقيقه به واژن خود بماليد. پس از گذشت زمان كافي، آن را با آب گرم بشوييد. همچنين مي‌توانيد گل بابونه را به مدت 10 دقيقه دم كنيد، به آن عسل اضافه كنيد و اجازه دهيد كاملا به دماي محيط برسد. سپس آن را در ناحيه‌اي كه خارش دارد بريزيد.

3. روغن نارگيل

روغن نارگيل به علت خاصيت ضد قارچي و ضد باكتريايي‌اش مي‌تواند خارش واژن را درمان كند. براي استفاده از اين روش، كافي است مقداري از آن را به واژن خود بزنيد و اجازه بدهيد جذب پوستتان شود.

4. استفاده از روغن رزماري

استفاده از روغن رزماري درماني مؤثر در بيماري‌هاي زنانه و عفونت واژن است. مي‌توانيد اين روغن را سه روز در هفته بر روي واژن خود بريزيد. بعد از مدتي  اثرات فوق ‌العاده‌ي آن را مشاهده خواهيد كرد.

5. روغن سير و روغن درخت چاي

اين دو روغن را به احتمال زيادي مي‌توانيد از داروخانه‌ها تهيه كنيد. خاصيت ضد باكتريايي قوي دارند و به درمان سريع كمك مي‌كنند. روزانه يك بار و به ميزان 4 الي 5 قطره از اين روغن را بر روي ناحيه اي كه خارش دارد بريزيد و پس از 8 دقيقه آن را بشوييد. تنها استفاده از يكي از اين روغن‌ها به درمان خارش و التهاب واژن كمك مي‌كند.

 

درمان دارويي خارش واژن

پزشك متخصص از قرص‌هاي خوراكي، شياف و يا كرم‌هاي مخصوص براي درمان خارش در ناحيه واژن استفاده مي كند؛ بنابراين بهتر است به پزشك مراجعه كنيد و با تشخيص درست، بهترين راه درمان را انتخاب كنيد.

 

سوالات متدوال

خارش واژن قبل از پريود دليل خاصي دارد؟

در آغاز دوران قاعدگي، سطح هورمون استروژن در بدن به ميزان زيادي، كم مي‌شود و همين موضوع باعث التهاب و پايين آمدن ph در واژن مي‌شود. همچنين مخمرهاي مخصوص محيط هاي اسيدي، در واژن رشد مي‌كنند.

استفاده كردن از كاندوم و ژل هاي ليز كننده موجب بروز خارش واژن مي شود؟

 توجه داشته باشيد كه همه زنان به خاطر استفاده از كاندوم يا ژل‌هاي ليز كننده‌اي مثل لوبريكانت دچار اين عارضه نمي‌شوند اما  برخي از آن‌ها، حساسيت دارند. به همين دليل بهتر است از اين وسايل بهداشتي استفاده نكنند. براي دريافت اطلاعات درباره انواع كاندوم و ژل لوبريكانت كليك كنيد.

 

براي دريافت مشاوره روانشناسي در زمينه مشكلات جسماني و رواني مي‌توانيد با مشاوران مركز حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 
 
امتیاز:
بازدید:
برچسب: خارش واژن،
موضوع:
[ ۲۱ مهر ۱۳۹۸ ] [ ۰۷:۱۷:۴۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی