مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...
 

شغل همسر | انتخاب همسر با شغل مناسب

بسياري از افراد هنگام تصميم براي ازدواج، يكي از ملاك‌هاي خود را شغل همسر مطرح مي‌كنند. اگر شما نيز در تصميم‌گيري درباره ازدواج با اين سوال مواجه شده‌ايد كه فرد مورد نظر شما از شغل مناسبي برخوردار است يا خير به اين مسئله توجه كنيد كه مناسب بودن، يك مفهوم خيلي كلي است. شما بايد براي رسيدن به پاسخ درست با توجه به خلقيات خود به تعريف دقيقي از اين مسئله برسيد. براي رسيدن به يك تصميم درست به موارد زير توجه كنيد:

1. مشاغل با قابليت پيشرفت كم

اگر شما فردي هستيد كه جاه طلبي بالايي داريد و يا بسيار سخت مي‌توانيد شرايط ركود را تحمل كنيد مطمئنا در زندگي با همسري كه شغل رو به رشدي ندارد در طول زمان دچار يكنواختي خواهيد شد.

براي مثال اين احتمال به مقدار زياد وجود دارد كه شما در زندگي با همسري كه در اداره‌اي جزئي فعاليت مي‌كند و قابليت ارتقاي كمي دارد نتوانيد رضايت مندي كافي را داشته باشيد. پيشنهاد مي‌كنيم مقاله انتخاب همسر مناسب را مطالعه كنيد.

2. شغل همسر | غير قابل پيش بيني بودن شرايط شغلي

بسياري از افراد بيشتر به دنبال ثبات در زندگي هستند و اكثرا از موقعيت‌هاي غير قابل پيش بيني  اجتناب مي‌كنند اگر شما نيز اين ويژگي را داريد حتما در مورد انتخاب همسر و درنظر گرفتن شغل او به اين موضوع دقت كنيد.

اگر شريك زندگي شما داراي شغلي مثل تجارت يا كسب و كار بازاري باشد و دائما شرايط مالي او تحت تاثير رويدادهاي اقتصادي و سياسي كشور قرار بگيرد به احتمال بسيار زياد براي شما خوشايند نخواهد بود. شما بايد در نظر داشته باشيد كه اين مشاغل مي‌توانند باعث نگراني دائم  شما شوند و كيفيت زندگيتان را تحت تاثير قرار دهند.

3. مشاغل داراي شهرت

زندگي با افرادي كه داراي مشاغلي هستند كه برايشان شهرت به همراه دارد از آن دست موضوعاتي است كه روحيات خاصي را مي‌طلبد. به سبك شخصيتي خود هنگام تصميم براي ازدواج با  فردي كه شغلي اين چنيني دارد دقت كنيد.

براي مثال اگر شما فردي درونگرا هستيد كه بيشتر به دنبال زندگي آرام هستيد و يا دوست نداريد مركز توجه باشيد، حتما مشكلاتي را كه در زندگي با اين فرد خواهيد داشت. البته مشكلات زندگي با همسري كه داراي شهرت است جز اين مساله چالش‌هاي بسيار زيادي را مي‌تواند به همراه داشته باشد كه پيشنهاد مي‌كنيم قبل از تصميم گيري قطعي با مشاوره قبل از ازدواج در اين زمينه مشورت كنيد.

4. شغل همسر | مشاغل پرخطر

اگر تصميم به ازدواج با فردي گرفته‌ايد كه داراي شغلي خاص و پرخطر است حتما پيامدهاي اين شغل و ظرفيت رواني خود را مورد توجه قرار دهيد. بسياري از افراد نسبت به استرس‌هاي محيطي واكنش‌هاي بيشتري از خود نشان مي‌دهند. در واقع افراد ظرفيت‌هاي متفاوتي در تحمل اضطراب دارند.

براي اينكه به آگاهي بيشتري از خود در اين زمينه دست يابيد، موقعيت‌هاي پراضطرابي كه در طول زندگي  تجربه كرده‌ايد را درنظر بگيريد و واكنش‌هاي خود را در آن موقعيت‌ها بررسي كنيد. مشاغل پر خطر به خاطر همراه بودن با خطرات دائمي كه همسرتان را تهديد مي‌كنند، مي‌تواند به نگراني مزمن در شما منجر شود.

اگر فردي هستيد كه نسبت به فشارهاي محيطي آسيب پذيري بالايي داريد در انتخاب خود بيشتر دقت كنيد. توجه داشته باشيد كه ناتواني در كنترل اضطراب‌ها، مي‌تواند منجر به بسياري از مشكلات و اختلالات جسمي و رواني شود. اين مشكلات قطعا عملكرد شما را در زندگي مشترك تحت تاثير قرار خواهند داد.

تفاوت ديدگاه زنان و مردان در مورد شغل مناسب همسر

هنگام بررسي شغل همسر، در نظر گرفتن تفاوت هاي جنسيتي مسئله‌ي بسيارمهمي است كه در مبحث روانشناسي ازدواج جاي مي‌گيرد. چرا كه ملاك‌هاي زنان و مردان در مورد اين موضوع تفاوت‌هاي بسياري دارد. از آنجايي كه در اكثر خانواده‌ها مردان نان آور اصلي خانواده محسوب مي‌شوند، جاي تعجب نيست كه ملاك اوليه‌ي اكثر زنان در مورد شغل همسر ميزان درامد مالي آن‌ها است. اما اين مسئله در مورد مردان كمي متفاوت است.

بسياري از مردان به طوركل با شاغل بودن همسرانشان مخالف هستند و  يا به دلايل مختلف، اشتغال همسرشان را مسئله اي فرعي در زندگي مشترك مي‌دانند. چرا كه اولويت زنان را رسيدگي به خانه و خانواده در نظر مي‌گيرند. بسيار مهم است كه اين مسائل پيش از ازدواج مفصلا مورد بحث قرار بگيرند.

شغل همسر | چه مسائلي در مورد بايد مورد بررسي قرار بگيرد؟

در بررسي تفاوت ديدگاه هاي خود به موارد زير توجه كنيد:

1. ميزان استقلال طلبي زن

بسيار اهميت دارد كه مردان پيش از ازدواج اين نكته را در نظر بگيرند كه همسر آينده‌ي آن‌ها چقدر شخصيت مستقلي دارد. به آزادي‌ها و رفتارهاي او پيش از ازدواج دقت كنيد. زناني كه در دوران مجردي خود كمتر از ديگران شخصيت وابسته‌اي داشته‌اند و براي رسيدن به استقلال مالي تلاش كرده‌اند بعد از ازدواج نمي‌توانند به كلي تغيير كنند. اين نكته ايست كه حتي بسياري از زنان پيش از ازدواج آن را ناديده مي‌گيرند.

ممكن است شما به عنوان يك زن فكر كنيد به يكباره مي‌توانيد خود را تغيير دهيد و سبك زندگي متفاوتي را پس از ازدواج در پيش بگيريد. اما بايد بدانيد كه بسياري از افراد پس از گذراندن سال‌هاي ابتدايي ازدواج تمايل دارند به سبك زندگي قبلي خود بازگردند، به همين خاطر به شدت درمورد اين مساله با همسر خود دچار مشكل و اختلاف نظر مي‌شوند. پس بهتر است كه پيش از گرفتن اين تصميم انتخاب خود را مجددا مورد بازنگري قرار دهيد.

2. شغل همسر | غير هم سطح بودن مشاغل زوجين  

افراد با شخصيت‌هاي مختلف ميزان سلطه گري متفاوتي را از خود نشان مي‌دهند. خيلي از افراد ترجيح مي‌دهند بر روابط نزديك خود تسلط داشته باشند. در بررسي اين ويژگي در بين زوجين اين مساله در مردان بيشتر ديده شده‌است.

اين خصلت مي‌تواند منجر به اين شود كه فرد از موقعيت پايين تر در رابطه بگريزد و بيشتر دوست داشته باشد كه جايگاه بالاتري داشته باشد. اين افراد در صورت ازدواج با همسري كه موقعيت مالي و اجتماعي بالاتري از او دارد مشكلات بسياري پيدا مي‌كنند. پس اگر داراي مشاغلي با جايگاه‌هاي متفاوتي هستيد قبل از تصميم گيري اين موضوع را بيشتر بررسي كنيد.

3. بررسي اولويت‌هاي زندگي

همان طوركه قبل تر هم اشاره شد خيلي از افراد در مورد زنان به اين باور دارند كه اولويت اصلي در زندگي زن، كانون خانواده، رسيدگي به همسر و فرزندان است حتي خيلي از زنان نيز با مردان در اين باور مشترك هستند. اما اگر يكي از زوجين باور متفاوتي داشته باشد احتمال اختلافات و درگيري افزايش پيدا مي‌كند.

زناني كه رشد و شكوفايي فردي خود را اولويت اصلي زندگي خود مي دانند مسلما بيشتر به كار و پيشرفت در آن اهميت مي‌دهند و به احتمال بيشتري در زندگي با مردي كه براي كار او ارزش زيادي قائل نيست دچار مشكل مي‌شوند.

باتوجه به مطالبي كه گفته شد شغل يكي از مسائلي است كه در ازدواج بايد بسيار مورد توجه قرار بگيرد. ناديده گرفتن اين مسئله مي‌تواند در زندگي مشترك شما تاثيرات بسيار زيادي داشته باشد. توصيه مي‌كنيم مقاله ازدواج موفق را مطالعه كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه شغل همسر مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

 

منبع : شغل همسر | ملاك هاي بررسي شغل همسر در ازدواج

امتیاز:
بازدید:
برچسب: شغل همسر،
موضوع:
[ ۲۴ مهر ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۳۶:۳۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی