مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

ويژگي هاي سبك رفتار منفعلانه

اضطراب

هميشه نگران هستند و مي‌ترسند. اين كه نمي‌توانند خواسته‌شان را بگويند و از يك سري مسائل مي‌ترسند هميشه در آن‌ها اضطراب ايجاد مي‌كند. در برخورد با آن‌ها متوجه مي‌شويد كه هيچ‌وقت با شما ارتباط چشمي برقرار نمي‌كنند.

اعتماد به نفس پايين

اعتماد به نفس آن‌ها به شدت پايين است و از پس كارهاي بسيار ساده هم در اجتماع برنمي‌آيند و همه چيز را به افراد ديگر مي‌سپارند.

سرگردان بودن يكي از انواع ويژگي هاي سبك رفتار منفعلانه

هميشه در هر قسمت از زندگيشان سرگردان هستند و نمي‌دانند بايد چه كاري انجام دهند. هيچ برنامه‌اي براي خودشان ندارند و مدام در حال شكست هستند.

توانايي نه گفتن ندارند

براي اين كه بقيه را راضي نگه دارد هيچ وقت از كلمه «نه» استفاده نمي‌كند. امكان ندارد كه شما از آن‌ها كلمه نه را بشنويد يا اين كه با شما در چيزي مخالفت كنند حتي اگر هيچ علاقه‌اي به آن شرايط و كار نداشته باشند.

براي آگاهي بيشتر در زمينه چگونگي نه گفتن كليك كنيد.

ناتوان

در انجام دادن كارها ناتوان هستند به دليل اين كه هيچ كدام از آن‌ها را هيچ وقت انجام نداده‌اند و هيچ قدرتي براي اين كار ندارند. هميشه بايد كسي در كنارشان باشد تا كاري را انجام دهند.

بسيار آرام

اين آدم‌ها بسيار آرام هستند و هيچ جنب و جوشي از خودشان نشان نمي‌دهند. در هر اجتماعي كه حضور داشته باشند هيچ وقت در بحث‌ها و كارهاي جمعي شركت نمي‌كنند و ساكت‌ترين فرد جمع هستند.

نگراني هاي سبك رفتار منفعلانه

ترس از مخالفت:  او از اين كه اطرافيان با او مخالفت كنند يا اين كه او را طرد كنند مي‌ترسد، به همين دليل سبك رفتار منفعلانه را برمي‌گزيند.

ترس از خشم ديگران: او از اين كه با مخالفت و بيان نظرش خشم ديگران را برانگيزد و باعث شود كه با اين كار، آن‌ها نسبت به او رفتار پرخاشگانه‌اي نشان دهند مي‌ترسد.

ترس از نرسيدن به خواسته : او در بيشتر موارد مي‌ترسد با نه گفتن و بيان خواسته‌هايش به چيزي كه مي‌خواهد نرسد.

ترس از قضاوت: نگراني اين كه ديگران او را قضاوت كنند و راجب او صحبت كنند و نظر دهند يكي از ترس هاي بزرگي است كه در آن‌ها وجود دارد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه سبك هاي زندگي كليك كنيد.

ارتباط سبك رفتار منفعلانه با يك سبك ديگر رفتار

سبك رفتار منفعلانه ارتباط مستقيمي با سبك رفتار پرخاشگر دارد به طوري كه از آن به عنوان پرخاشگري پنهان هم تعبيير مي‌شود. وقتي همه خواسته‌هايش را براي ديگران كنار مي‌گذارد و نيازهايش را براي نيازهاي آن ها ناديده مي‌گيرد، فداكاري بيش از حد او باعث مي‌شود كه خشم و ناراحتي در او رشد پيدا كند. هرچه بيشتر به اين رفتار ادامه دهد خشم دروني او افزايش پيدا مي‌كند و در نهايت به جايي مي‌رسد كه خشمش بيرون مي‌زند و با خشونت خواسته خودش را بيان مي‌كند.

علت ايجاد سبك رفتار منفعلانه

محيط

وقتي كه شخصيت فرد هنگام كودكيش در حال شكل گيري است، محيط و خانواده نقش بسيار مهمي در شكل گيري رفتار او دارند. اگر در صورت ايجاد يك اشتباه كوچك، خانواده او را طرد كنند و از جملاتي مانند «ديگه دوستت نداريم، ديگه تورو نميخوايم » استفاده كنند به او ياد مي‌دهند كه هيچ وقت برخلاف ميل ديگران رفتار نكند تا او را دوست داشته باشند و از او ناراحت نشوند. اگر هميشه تشويق شود كه رفتارش مطابق ميل ديگران باشد و آن ها را در هر شرايطي راضي نگه دارد هيچ وقت خودش را در اولويت نمي‌بيند و به سبك رفتار منفعلانه تبديل مي‌شود.

ژنتيك

ژنتيك هميشه تاثيرات را بر رفتار و شخصيت فرد دارد. عموما افراد بخشي از صفاتشان را از همان بدو تولد به همراه دارند و بخش عمده اي از آن را ژنتيك دربرمي‌گيرد.اگر خانواده فرد هميشه در پي راضي نگه داشتن باشند و هيچ وقت به خودشان توجه نكنند ممكن است خود فرد هم رفتاري شبيه به آن‌ها داشته باشد و منفعل شود.

آسيب هاي سبك رفتار منفعلانه

خود را مقصر نمي‌داند

هر وقت اشتباهي از او سربزند خودش را مقصر نمي‌داند به دليل اين كه همه كارهايش را باب ميل و به خواسته هاي ديگران انجام مي‌دهد. در اين صورت او هيچ وقت قابل اعتماد نيست و مسئوليت هيچ چيز را به عهده نمي‌گيرد. هميشه ديگران را مقصر كاري كه انجام داده است مي‌داند.

كمبود

هيچ وقت به خواسته‌هاي خودش توجه نمي‌كند و براي خودش كاري انجام نمي‌دهد. كارهايي كه دوست دارد را كنار مي‌گذارد و به سراغشان نمي‌رود. در اين صورت به شدت در جنبه‌هاي مختلف در او احساس كمبود ايجاد مي‌شود كه زندگي‌ را برايش زجرآور مي‌كند.

نرسيدن به اهداف

همه انسان‌ها در زندگي هدف‌هايي براي خودشان دارند و براي رسيدن به آن‌ها تلاش مي‌كنند. اما اگر چيزي مانع رسيدن به آن شود احساس شكست و ناراحتي مي‌كنند و زندگيشان را بيهوده فقط به اتمام رسانده‌اند. انسان‌هاي منفعل اغلب به هدفشان نمي‌رسند و اغلب براي راضي بودن ديگران از ادامه و رسيدن به آن دست مي‌كشند.

مورد سوء استفاده قرار مي‌گيرد

 توسط افراد ديگر كه هميشه به دنبال شخصي هستند تا خواسته هايشان را برآورده كنند مورد سوءاستفاده قرار مي‌گيرند. آن ها بدون توجه به اين انسان‌ها فقط به اهداف خودشان فكر مي‌كنند. اشخاص با سبك رفتاري منفعل هيچ اعتراضي به اين قضيه ندارند پس به راحتي مي‌توانند آن افراد را به خواسته‌شان برسانند.

انزوا

از يك جايي به بعد از انسان‌ها متنفر مي‌شوند و ديگر نمي‌خواهند با آن‌ها معاشرت كنند. مي‌دانند كه اگر باز در جمعشان حضور پيدا كنند فقط به خواسته آن‌ها توجه و خودشان را فراموش مي‌كنند پس براي جلوگيري از اين اتفاق در تنهايي خودشان فرو مي‌روند واز حضور در اجتماع فرار مي‌كنند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه گوشه گيري و انزواطلبي كليك كنيد.

افسردگي

همه آسيب‌هايي كه به علت رفتار آن‌ها در زندگيشان صورت مي‌گيرد او را دچار اختلال در روح و روانش مي‌كند. احساس مي‌كند كه ديگر مهم نيست و همه چيز برايش ناراحت‌كننده مي‌شود. هيچ چيز نمي‌تواند خوشحالش كند و روحيه‌اش را براي انجام همه كارها از دست مي‌دهد. پس دچار افسردگي مي‌شود.

براي دريافت مشاوره در زمينه سبك رفتار منفعلانه مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : سبك رفتار منفعلانه

امتیاز:
بازدید:
برچسب: سبك رفتار منفعلانه،
موضوع:
[ ۱ آبان ۱۳۹۸ ] [ ۰۷:۴۶:۱۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی