مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...
 

اهميت سلامت واژن 

واژن قسمت مهمي از بدن خانم‌ها است كه حفظ سلامت آن به دلايل مختلفي ضروري است. سلامت واژن مي‌تواند بر جنبه‌هاي مختلف مثل زيبايي و شادابي تاثيرگذار باشد. سه دستگاه تناسلي، ادراري و گوارشي در مجاورت هم قرار دارند كه روي هم تاثير مي‌گذارند و بروز مشكل در يك قسمت مي‌تواند بقيه قسمت‌هاي مرتبط را هم درگير كند پس بهتر است از بروز مشكل در آن‌ها پيش‌گيري كرد. براي داشتن روابط جنسي سالم و بدون دردسر و همينطور بارداري و زايمان بايد به اين قسمت توجه زيادي كرد.

نشانه هاي واژن سالم

ترشحات طبيعي

باكتري‌هايي در واژن وجود دارند كه براي حفظ سلامت و بهداشت آن بسيار مهم هستند. به همين دليل براي خارج شدن باكتري‌ها و تنظيم مقدار PH موجود معمولا ترشحاتي در اين قسمت ايجاد مي‌شود كه اولين و مهم‌ترين معيار تشخيص سلامت واژن است. اين ترشحات بايد در حالت عادي ويژگي‌هاي خاصي داشته باشند در غير اين صورت نشان از ناسلامت بودن واژن شماست. ممكن است به دلايل مختلف مثل بارداري و قاعدگي تغيير كنند ولي بعد از بازگشتن به حالت عادي بايد طبيعي شوند.

براي آگاهي بيشتر در زمينه ترشحات واژن كليك كنيد.

نداشتن تغييرات هورموني از نشانه هاي واژن سالم

اگر هورمون‌هاي شما كه به بخش تناسلي و جنسي شما مربوط هستند اخيرا تغيير عجيب و زيادي نداشته‌اند و همه چيز عادي است؛ احتمال اين كه مشكلي در قسمت واژن شما وجود داشته باشد بسيار كم است. وجود هورمون‌هاي منظم از نشانه هاي واژن سالم است.

نداشتن درد و سوزش

در حالت طبيعي نبايد در قسمت واژن احساس درد و سوزش بلندمدت و زياد داشت. اگر اين درد را براي مدتي تجربه كرده‌ايد و هنوز هم ادامه دارد مطمئن باشيد كه در ناحيه تناسلي شما مشكلي وجود دارد و در سلامت نيستيد. ناحيه تناسلي سالم نبايد در طول روز هيچ درد و سوزشي را احساس كند.

رابطه جنسي راحت از نشانه هاي واژن سالم

در هنگام رابطه جنسي به هيچ وجه نبايد احساس درد داشته باشيد و به راحتي بتوانيد تا زماني كه رابطه به پايان برسد ادامه دهيد. اگر درد و احساسات عجيبي در هنگام رابطه جنسي داشتيد ممكن است نشانه‌اي از مشكل در ناحيه واژنتان باشد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه آموزش نحوه صحيح رابطه جنسي كليك كنيد.

قاعدگي مناسب

قاعدگي شما بايد به درستي و منظم صورت بگيرد. در اين دوران نبايد هيچ چيز غيرعادي و غيرقابل تحملي وجود داشته باشد كه به ندرت در افراد مشاهده مي‌شود. درد شديد، سوزش، داشتن خونريزي خيلي زياد و يا خيلي كم مي‌تواند نشان دهنده وجود واژن ناسالم در شما باشد.

شرايط روحي متناسب از نشانه هاي واژن سالم

يكي از چيزهايي كه سلامت واژن بر روي آن تاثير مي‌گذارد، شرايط رواني و عصبي فرد است. زماني كه فرد دچار بيماري‌هاي واژن مي‌شود شرايط روحي و رواني او دچار مشكل مي‌شود. اين مورد بايد در كنار چند مورد ديگر بررسي شود تا نشانه هاي واژن سالم باشد، به هردليلي امكان دارد روان فرد بر هم بخورد اما اگر علائم مرتبط ديگري در شما وجود داشته باشد مي‌تواند وجود مشكل در قسمت تناسلي را به شما گوش‌زد كند.

واژن مرطوب 

اگر واژن شما مرطوب است و خشك نيست يعني ميزان استروژن در آن عادي است كه باعث بروز مشكل نمي‌شود. پس دستگاه تناسلي شما سالم است.

نشانه هاي واژن سالم | حفظ سلامت واژن 

شست و شوي منظم : در طول روز واژنتان را به خوبي شست‌و‌شو دهيد. مي‌توانيد از برخي ژل‌ها استفاده كنيد.

بررسي سالانه: هر سال آزمايش‌هايي را انجام دهيد تا در صورت وجود مشكل آن را برطرف كنيد.

از بين بردن موهاي زائد واژن : موهاي زائد مي‌تواند محل مناسبي براي رشد ميكروب‌ها باشد و بوي بدي ايجاد كند. با از بين بردن موهاي زائد به سلامت خود كمك كنيد.

انتخاب مناسب لباس: لباس زيرهاي تنگ و با جنس پلاستيكي نپوشيد. لباس‌هاي گشاد و نخي انتخاب مناسبي براي حفظ سلامتي است.

استفاده از پد روزانه: از پدهاي روزانه استفاده كنيد تا ترشحات بدن شما را به خود جذب كند و از اين كه شورتتان مرطوب شود جلوگيري كنيد. لباس زير مرطوب مي‌تواند محل مناسبي براي رشد ميكروب‌ها و بروز بيماري‌ها باشد.

حفظ بهداشت بعد از رابطه جنسي: حتما بعد از رابطه جنسي ادرار كنيد و خود را بشوييد تا ترشحات باقي مانده خارج شود.

برنامه غذايي مناسب: از برنامه غذايي مناسبي استفاده كنيد كه ترجيحا سبزيجات در آن پررنگ‌تر باشند و غذاهاي سرخ كردني و قندي در آن كم باشد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه راه هاي بهبود بهداشت روان و خانواده كليك كنيد.

نشانه هاي واژن سالم | چه چيزهايي سلامت واژن را به خطر مي‌اندازد

زايمان و بارداري: تغييرات هورموني كه در زمان بارداري اتفاق مي‌افتد محيط اسيدي قسمت تناسلي بدن را تحت تاثير قرار مي‌دهد و باعث به وجود آمدن مشكلاتي در اين ناحيه مي‌شود.

سيگار كشيدن: آسيب پذيرترين قسمت بدن در برابر دودهاي سيگار در خانم‌ها واژن است. دود سيگار براي قسمت‌هاي مختلف بدن مثل قلب و ريه هم ضرر دارد اما بيشترين ضرر را به دستگاه تناسلي مي‌زند.

افزايش وزن: اضافه وزن و افزايش چربي در ناحيه شكم به قسمت‌هاي لگن و واژن فشارهاي زيادي را وارد مي‌كند. اين فشار مي‌تواند آسيب‌هاي بسياري را به دنبال داشته باشد.

يبوست: مقعد و واژن در مجاورت هم قرار دارند و يبوست مي‌تواند ديواره‌هاي اندام تناسلي را ضعيف كند.

رعايت نكردن بهداشت: رعايت نكردن بهداشت بارزترين مسئله‌اي است كه باعث آسيب واژن مي‌شود. امكان رشد باكتري‌هاي بيشتري را فراهم مي‌كند و سلامت‌تان را به خطر مي‌اندازد.

مسائل رواني: مسائل رواني و مشكلات روحي مي‌تواند تاثير زيادي بر سلامت واژن شما داشته باشد.

نشانه هاي واژن سالم | چه زماني به پزشك مراجعه كنيم

بهتر است كه در طول زندگي به صورت مداوم زير نظر پزشك باشيد و هر چند وقت يكبار به او مراجعه كنيد تا شما را معاينه كند. با اين كار مي‌توانيد از از سلامت خودتان مطلع شويد و در صورت بروز مشكل آن را به موقع درمان كنيد اما بعد از ديدن يك سري از علائم بدون هيچ معطلي بايد به پزشك مراجعه كنيد.

تغيير در رنگ و بوي ترشحات

همانطور كه گفتيم ترشحات معيار اصلي تشخيص سلامت در واژن است. حواستان باشد در چه دوره‌اي قرار داريد و ترشحتان مناسب با آن دوره هست يا نه. اگر بوي بدي حس كرديد يا اين كه رنگ آن‌ها به زرد، سبز و خاكستري تغيير كرد حتما در اولين فرصت به پزشك مراجعه كنيد.

التهاب و سوزش در واژن

در يك واژن سالم هيچ التهاب و سوزشي نبايد وجود داشته باشد. ممكن است مقدار كمي از آن كاملا طبيعي باشد اما اگر تا حدي پيش رفت كه موجب آزارتان شد و قابل تحمل نبود حتما پيش يك متخصص برويد.

داشتن خونريزي در بين عادات ماهيانه و بعد از رابطه جنسي و يائسگي

اگر در بين قاعدگي و پريود خود و يا بعد از رابطه جنسي خونريزي داشتيد و در ترشحتان مقداري خون ديديد حتما به سراغ پزشكتان برويد و موضوع را با او در ميان بگذاريد. خونريزي در دوران يائسگي هم ممكن است نشانه‌اي از خطر باشد. وجود مقداري خون بعد از زايمان عادي است.

براي آشنايي كامل با يائسگي كليك كنيد.

برآمدگي در واژن

شكل ظاهري واژن هم بايد به حالت عادي باشد تا نشان دهنده سلامتش باشد. اگر در قسمت هايي از آن متوجه برآمدگي يا چيزي شبيه به تومور شديد پيش پزشك برويد و از او بخواهيد شما را معاينه كند.

براي دريافت مشاوره در زمينه نشانه هاي واژن سالم مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : نشانه هاي واژن سالم | راه هاي تشخيص سلامت اندام تناسلي زنان

امتیاز:
بازدید:
برچسب: نشانه هاي واژن سالم،
موضوع:
[ ۱۰ آبان ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۳۸:۲۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی