مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

راه رفتن روي پنجه در كودكان

راه رفتن روي پنجه در كودكان به سبكي از راه رفتن اطلاق مي‌شود كه در آن هيچ گونه تماسي بين پاشنه پاي كودك و زمين وجود ندارد و او روي سينه پا و انگشتان خود مي‌ايستد و حركت مي‌كند. اگر فرزند شما 12 تا 15 ماهه باشد روي پنجه راه رفتن در او طبيعي است چراكه كودكان در ابتداي راه رفتن وضعيت‌هاي مختلف قرار دادن پا را امتحان مي‌كنند به همين خاطر ممكن است راه رفتن روي پنجه نيز مربوط به همين موضوع باشد. اما در سنين 2 تا 3 سال فرزند شما بايد به الگوي ثابتي براي راه رفتن دست پيدا كند و بتواند با گذاشتن پاشنه و كف پا روي زمين راه برود.

 

برخي دلايل خاص مربوط به روي پنجه راه رفتن كودك

راه رفتن روي پنجه در كودك به ندرت مي‌تواند ناشي از مشكل جدي باشد. در موارد خاص اين امر ممكن است در نتيجه كوتاه بودن تاندون آشيل، فلج مغزي، ديستروفي عضلاني و يا بيماري‌هاي كلي اعصاب و عضلات باشد. همچنين كودكان مبتلا به اوتيسم نيز ممكن است روي پنجه يا سينه پاي خود راه بروند اما تا زماني كه كودك شما در ساير حوزه‌هاي رشد مشكلي از خود نشان نمي‌دهد، راه رفتن روي پنجه به تنهايي امري طبيعي است و جاي نگراني ندارد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه رشد كودك يك ساله كليك كنيد.

 

چه زماني راه رفتن روي پنجه در كودكان مي‌تواند نگران كننده باشد؟

زماني كه كودك شما همراه با راه رفتن روي پنجه علائم زير را از خود نشان مي‌دهد لازم است كه در مورد وضعيت كودك خود با پزشك مشورت كنيد.

- راه رفتن روي پنجه در اكثر اوقات

- سفت بودن عضلات

- وجود ناهماهنگي‌هاي حركتي از علل راه رفتن روي پنجه در كودكان

- رشد نكردن مهارت‌هاي حركتي و ناتواني در انجام حركات ظريف

- ناتواني در تحمل وزن خود هنگامي‌كه كودك روي كف پا مي‌ايستد

- وجود سابقه خانوادگي اوتيسم يا ديستروفي عضلاني 

- راه رفتن درست در گذشته و راه رفتن دائم روي پنجه در كودكتان در حال حاضر

- نداشتن تماس چشمي يا داشتن حركات و رفتارهاي تكراري و قالبي

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه علل و درمان ترس از راه رفتن كليك كنيد.

سؤالات متداول

- آيا راه رفتن روي پنجه در كودك امري طبيعي در روند رشد است؟

به طور كلي راه رفتن روي پنجه تا دو سالگي امري نگران كننده محسوب نمي‌شود. نيمي از كودكاني هم كه پس از 2 سالگي اين سبك راه رفتن را دارند در حقيقت از روي عادت اين كار را انجام مي‌دهند و خود به خود در حدود 5 سالگي آن را كنار مي‌گذارند. برخي كودكان حتي ممكن است براي بازي و سرگرمي اين كار را انجام دهند اما بچه‌هايي كه خارج از عادت و به طور غيرنرمال اين سبك راه رفتن را ادامه مي‌دهند در اصطلاح به روي پنجه راه رفتن ايديوپاتيك مبتلا هستند كه ممكن است در ساير اعضاي خانواده نيز وجود داشته باشد و علت آن نيز نامشخص است.

- آيا راه رفتن روي پنجه مي‌تواند به كودك آسيب بزند؟

راه رفتن طولاني مدت روي پنجه ممكن است باعث آسيب رساندن به تاندون آشيل پا شود و درد و انقباض ايجاد كند. اين مسئله در نهايت با انجام حركات ورزشي اصلاحي و انجام فيزيوتراپي قابل درمان است.

- اگر راه رفتن روي پنجه ناشي از كوتاهي تاندون آشيل باشد چه بايد كرد؟

معمولاً اين مشكل از طريق مراجعه به فيزيوتراپ و انجام ورزش‌هاي كششي مي‌تواند بهبود پيدا كند. در موارد بسيار نادر ممكن است كه پزشك دستور جراحي را صادر كند كه اين امر معمولاً بعد از 6 سالگي انجام مي‌شود.

براي دريافت مشاوره در زمينه مشاوره كودك مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : راه رفتن روي پنجه در كودكان | چه زماني اين مسئله نگران كننده است؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۱ آبان ۱۳۹۸ ] [ ۰۴:۴۵:۲۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی